Announcement

Collapse
No announcement yet.

M240i yleinen keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///saMuli
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 964
    • Seinäjoki

    M240i yleinen keskustelu

    Ajattelin avata tälle mallille keskustelupalstan. B58 on niin virittäjäystävällinen että siihen suuntaan laukalle toivottavasti lähtee lanka.

    Juuri ostamassa autoa. Siinä oli oem performance etupuskurin alalippa kahdesta kohtaan halki, Kustannusarvio 350€ (muovihitsaus + maalaus). Hoitavat sen kuntoon kaupanpäälle. Ihmettelin vaan tämän järkeä, ku eikö uudenkin saa aika sopivasti. ONko bmw hinnoitellut tämän lärpäkkeen kovaksikin? En löydä hintaa.



    Oma karvalakki manuaali takapotku nauttii vielä bps takuusta 2 vuotta. Tuskin maltan odottaa virityksien suhteen niin kauan. Tässä aluksi H&R -25mm jousta ja bmw oem lukkoperää mietinnässä.
    Last edited by ///saMuli; 19-04-2020, 09:21.
    https://www.instagram.com/hackberryracing/


    BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

    EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    #2
    Sait siis väännön maaliin asti. Hienoa ja onnittelut uudelle pelille!

    Itse kävin autokeskuksella katsomassa myyntiin tullutta M140i mallia viime viikolla, mutta oli ehkä hieman pitkällä pyynnillä suhteessa Saksan hintoihin. :think

    Tuo voimalinja on kyllä niin houkutteleva, että 2v on pitkä aika odottaa...

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17505
      • Turku

      #3
      Ei paljon kannattaisi:

      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • ///saMuli
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 964
        • Seinäjoki

        #4
        Näin vähän ajattelinkin ettei tommonen muovilirpake maksa liikkelle mitään. Kaippa siellä on korjaamon puolella työtä vailla ja 350€ korjausarvio on vain akuankkarahaa liikkeen sisällä. Nyt se lippa joudutaan maalaamaankin muovihitsauksen jälkeen. Aikamoisen pohjatyön joutuu tehdä kiveniskuille. Maalaavat kiiltävän mustaksi että sopii munuaisten kanssa yhteen. Eli noiden performance mallisten jotka kiiltävän mustat.

        Sain edellisen, ainoan omistajan kiinni. Huollettu on ja jopa ylihuollettu. Ei vaan keskinäytössä ole merkintöjä. Saakohan niitä siihen jälistäpäin? Ja kuka ne suostuu laittamaan? Jonkun harrastajan kanssa koodailla huoltokuittien mukaan?
        https://www.instagram.com/hackberryracing/


        BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

        EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2003
          • Tampere/kainuu

          #5
          Originally posted by ///saMuli View Post

          Sain edellisen, ainoan omistajan kiinni. Huollettu on ja jopa ylihuollettu. Ei vaan keskinäytössä ole merkintöjä. Saakohan niitä siihen jälistäpäin? Ja kuka ne suostuu laittamaan? Jonkun harrastajan kanssa koodailla huoltokuittien mukaan?
          Huoltohistorian siirto autoon onnistuu missä vain valtuutetulla. Edellyttäen, että sitä on huollettu valtuutetuilla tai sähköiseen järjestelmään pääsevän riippumattoman toimesta. Eli tehtaan serverillä on jälkiä huolloista joita sinne siirtää.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #6
            Onnistuu toki muuallakin kuin valtuutetulla, myös idriveen kirjoittaminen. Itse en ainakaan ala kirjoittamaan järjestelmään muiden tekemiä huoltoja mutta tietokannassa olevien tietojen idriveen siirtäminen tietty onnistuu.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • ///saMuli
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 964
              • Seinäjoki

              #7
              Auton myyjäliike lopulta suostui siirtämään sähköisestä tietokannasta huollot iDriveen.

              Reilu viikko omistajuutta takana. Mahtava auto ajaa ja voimaa on, ei valittamista. Muutama vika ja huono laatu vain yllätti ja mietityttää.

              Etuvaloumpiot vaatisivat kiillotusta. Tarkempi tutkiminen paljasti että kumpaankin umpioon on mennyt sisälle pesuvettä ja umpion lasi on likainen sisäpuolelta. Nyt mietin vaihtoehtoja miten ongelman ratkaisen. Onkohan kuinka helppo irrottaa "lasi"? Sais putsattua sisältä ja hionta/kiillotus ulkopuolelta helpottuisi myös. Vai saako jostain uusia umpion laseja hankittua? En löydä mistään tähän F22:seen. Toinen ääripäinen vaihtoehto olisi etsiä tähän 1/2017 malliin, onko tämä nyt sitten lci1, faceliftin (lci2) umpiot. Kallista tietty ja vaatinee koodaamista ym. EDIT: facelift full led valot on liian kallis retrofit.

              Kuskin turvavyö on rispaantunut melko huonoksi. Ihan karvainen ja pörröinen. Pelkkä ulkonäkö on jo liikaa ja vielä turvavaruste. Vaihdettava on, ei voi mitään.

              Apukuskin ulkopeilinkin sisälle on päässyt kosteutta. Tämäkin vielä. Karsean näköinen. Vaihtoon menee.

              Viimeisen vaimentimen läppä on jumittanut jo kaksi kertaa. Sinänsä ei olisi mikään katastrofi mutta vikahetkellä aiheuttaa älyttömän kovan kolinan/resoinoinnin niin että saa hävetä ihan kunnolla. Tämän korjaamiseen olisi tietty monia vaihtoehtoja. Läpän modailu olemaan aina auki tai sporttisemman vaimentimen osto. Sikäli olen tykännyt tuosta läpästä että auton saa hiljaiseksi kun yöllä lähetää töihin tai tulee töistä. Ei tarvitse herättää perhettä. Autoliike lupasi korjata vian myyntitakuuseen.

              Toivottavasti ei enempää vikoja löytyisi ihan heti. Tässä on muutakin vääntöä liikkeen kanssa kun pyyhkijän varret on ilkivallalla väännetty kieroon ennenkuin auton ostin. Varret luvattiin korvata mutta tuulilasi on kauttaaltaan naamuissa. Kierot varret on antaneet pyyhkijän muovisen rungon hinkata lasiin. Tuulilasin joutuisin itse vaihdattaa.
              Last edited by ///saMuli; 05-05-2020, 22:40.
              https://www.instagram.com/hackberryracing/


              BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

              EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #8
                Originally posted by ///saMuli View Post
                Auton myyjäliike lopulta suostui siirtämään sähköisestä tietokannasta huollot iDriveen.

                Reilu viikko omistajuutta takana. Mahtava auto ajaa ja voimaa on, ei valittamista. Muutama vika ja huono laatu vain yllätti ja mietityttää.

                Etuvaloumpiot vaatisivat kiillotusta. Tarkempi tutkiminen paljasti että kumpaankin umpioon on mennyt sisälle pesuvettä ja umpion lasi on likainen sisäpuolelta. Nyt mietin vaihtoehtoja miten ongelman ratkaisen. Onkohan kuinka helppo irrottaa "lasi"? Sais putsattua sisältä ja hionta/kiillotus ulkopuolelta helpottuisi myös. Vai saako jostain uusia umpion laseja hankittua? En löydä mistään tähän F22:seen. Toinen ääripäinen vaihtoehto olisi etsiä tähän 1/2017 malliin, onko tämä nyt sitten lci1, faceliftin (lci2) umpiot. Kallista tietty ja vaatinee koodaamista ym. EDIT: facelift full led valot on liian kallis retrofit.

                Kuskin turvavyö on rispaantunut melko huonoksi. Ihan karvainen ja pörröinen. Pelkkä ulkonäkö on jo liikaa ja vielä turvavaruste. Vaihdettava on, ei voi mitään.

                Apukuskin ulkopeilinkin sisälle on päässyt kosteutta. Tämäkin vielä. Karsean näköinen. Vaihtoon menee.

                Viimeisen vaimentimen läppä on jumittanut jo kaksi kertaa. Sinänsä ei olisi mikään katastrofi mutta vikahetkellä aiheuttaa älyttömän kovan kolinan/resoinoinnin niin että saa hävetä ihan kunnolla. Tämän korjaamiseen olisi tietty monia vaihtoehtoja. Läpän modailu olemaan aina auki tai sporttisemman vaimentimen osto. Sikäli olen tykännyt tuosta läpästä että auton saa hiljaiseksi kun yöllä lähetää töihin tai tulee töistä. Ei tarvitse herättää perhettä. Autoliike lupasi korjata vian myyntitakuuseen.

                Toivottavasti ei enempää vikoja löytyisi ihan heti. Tässä on muutakin vääntöä liikkeen kanssa kun pyyhkijän varret on ilkivallalla väännetty kieroon ennenkuin auton ostin. Varret luvattiin korvata mutta tuulilasi on kauttaaltaan naamuissa. Kierot varret on antaneet pyyhkijän muovisen rungon hinkata lasiin. Tuulilasin joutuisin itse vaihdattaa.
                Hyvä kuulla, että auto on mahtava ajaa ja voimapuoli miellyttää.

                Ihmettelen kyllä noita luttelemiasi vikoja ja 'laatuongelmia'.
                En ole missään 3v/80 tkm ajetussa Bemarissa nähnyt, että turvavyö olisi kulunut jollain lailla silmiinpistävästi, en edes vanhemmissa.
                Samoin umpioissa on ollut joissain Bemareissa kosteutta aavistus sisällä, mm. Yksi F36 lähipiirissä oli sellainen, jossa oli pientä kosteutta toisessa umpiossa ja se meni muistaakseni tehdastakuuna vaihtoon. Eikö sulla ollut BPS- takuu - korvaako BPS muuten umpioita?
                Ulkopeilissä kosteutta, meneekö BPS:ään?
                Tuo tuulilasihomma on kanssa surkea juttu, en vaihtaisi omaan piikkiin, jos kerran vaurio tullut selvästi väännetyistä/vääntyneistä varsista.
                En tiedä saitko renkaita tingattua mukaan, mutta toinen kesärengasparihan tuossa oli aikalailla finaalissa myös myyjän mukaan.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • ///saMuli
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 964
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Hyvä kuulla, että auto on mahtava ajaa ja voimapuoli miellyttää.

                  Ihmettelen kyllä noita luttelemiasi vikoja ja 'laatuongelmia'.
                  En ole missään 3v/80 tkm ajetussa Bemarissa nähnyt, että turvavyö olisi kulunut jollain lailla silmiinpistävästi, en edes vanhemmissa.
                  Samoin umpioissa on ollut joissain Bemareissa kosteutta aavistus sisällä, mm. Yksi F36 lähipiirissä oli sellainen, jossa oli pientä kosteutta toisessa umpiossa ja se meni muistaakseni tehdastakuuna vaihtoon. Eikö sulla ollut BPS- takuu - korvaako BPS muuten umpioita?
                  Ulkopeilissä kosteutta, meneekö BPS:ään?
                  Tuo tuulilasihomma on kanssa surkea juttu, en vaihtaisi omaan piikkiin, jos kerran vaurio tullut selvästi väännetyistä/vääntyneistä varsista.
                  En tiedä saitko renkaita tingattua mukaan, mutta toinen kesärengasparihan tuossa oli aikalailla finaalissa myös myyjän mukaan.
                  Näissä f22 on bemarin mukaan hengittävät umpiot joissa hyväksytään pieni kondensiokosteus. Omaan on tullut jotain isompaa vikaa kun pesuvesi on päässyt ylhäältä alas lasia pitkin valumaan. Umpion pohjassa on ilmeisesti jokin liitin joka antaa umpion hengittää. Tehdastakuu on loppu ja arvelen ettei bps takuu ole mitenkään erityinen takuu kuin muutkaan autoliikkeiden laajennetut myyntitakuut. Eli tuskin korvaa umpiota ellei se ole selkeästi turvallisuudelle vaaraksi asti pilalla. Sitä se ei ole.

                  Apukuskin peili kyllä harmittaa myös. Täytyy ottaa hinnasta selvää. Tuskin bps korvaa sitäkään. Käyn ottamassa katsastuskonttorilta puolueettoman arvion tuulilasista ja turvavyöstä. Vois näyttää myös peiliä. Jos tulee korjauskehotus, ei autoliikkeellä ole muuta vaihtoehtoa kuin korjata viat.

                  Erityisesti harmittaa että monet viat on turvallisuuteen liittyviä: tuulilasi, umpiot, peili, turvavyö. Melko erikoinen sattuma. Harrastajan näkökulmasta sinänsä huonot viat, kun näiden kuntoon laittaminen ei anna mahdollisuutta mukaville ulkonäkö/suorituskyky -modeille samalla kertaa.

                  Auto sentään myytiin uusilla kesä ja talvirenkailla.
                  Last edited by ///saMuli; 06-05-2020, 11:13.
                  https://www.instagram.com/hackberryracing/


                  BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                  EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1118
                    • suomi

                    #10
                    -Vyöt melkein päivittäis samalla cs malliin molemmat puolet tietty.
                    Seat belt black with ///M-stripes front L.-side - 72118058479, 72 11 8 058 479, 8058479, 72-11-8-058-479 - Sopii malleihin: F22 LCI F87 M2 LCI F82 M4 F82 LCI M4


                    -Peilinlasin löytänee purkaamolta(jos omasta pussista)

                    -Noi valot on vittumaisemmat,en mä niitä auki repisi..en tiiä saisko jollain haihtuvalla aineella sen likavaluman pois..uskoisin.

                    Luulisi että liike tulisi hiukan vastaan noissa,kyseessä taisi kuitenkin olla merkkiliike?
                    Last edited by arben; 06-05-2020, 13:08.

                    Comment

                    • Thmas
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 531
                      • HEL

                      #11
                      Mulla oli 435d:n turvavyö siinä määrin väsähtänyt/kulunut ettei se pysynyt enää siinä ojentajassa kuin about joka toinen kerta. Oli Saksan BMW:ltä ostettu auto, ja meni niiden myöntämään BPS-takuuseen. Mittarissa tuolloin joku 70-80 tkm. Sen sijaan samassa autossa hajosi myös adaptiivinen iskari alle 90 tkm kohdalla ja sitä ei BPS:ään saanut, koska kuluva osa.
                      Audi e-tron 55

                      Exiä:
                      1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                      Comment

                      • kotu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 87
                        • hesa

                        #12
                        F22 ja B58 viritysystävällinen ?

                        BMW F22 kärryssä on ainakin B58 moottori ja moottori on ollut valmistuksessa ilmeisesti 2015-2021. Saitilla monia hajanaisia juttuja virittelystä, mutta vähän kokonaistietoa mitä osia käytetty mihinkin tehomäärään.

                        Onko kellään jakaa tietoa mitkä osat tuottavat tietyn tehon?
                        Esim 500hp = osat?
                        Tai +600hp jne..?
                        Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                        Winter - Fulltime 4wd

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5400
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by kotu View Post
                          BMW F22 kärryssä on ainakin B58 moottori ja moottori on ollut valmistuksessa ilmeisesti 2015-2021. Saitilla monia hajanaisia juttuja virittelystä, mutta vähän kokonaistietoa mitä osia käytetty mihinkin tehomäärään.

                          Onko kellään jakaa tietoa mitkä osat tuottavat tietyn tehon?
                          Esim 500hp = osat?
                          Tai +600hp jne..?
                          Täällä keskustelua myös B58 virityksestä:

                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • kotu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 87
                            • hesa

                            #14
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Täällä keskustelua myös B58 virityksestä:

                            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=380978
                            Joo, tuon kelasin, monia ohjelmia jne, mutta konkretia, teholaput ja ajetut ajat puuttuvat.

                            Katselin projektit osiota, koitan etsiä vielä..
                            Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                            Winter - Fulltime 4wd

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 900
                              • Kymenlaakso

                              #15
                              Tietäisikö QT Performance?


                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎