Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 316 m10 käynnistysongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sorvoja
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 8
    • Espoo

    bmw 316 m10 käynnistysongelmia!

    Apua kaivattaisiin kovasti, alkaa jo kaikki konstit loppua!!

    Elikkä auto on vm -86, vaihdettu weberin 32/34 dmtl korvauskaasutin mutta ei silti lähde käymään kuin hetkeksi. Alunperin ongelmana oli huono kylmäkäynnistys, muuten kaikki oli ok.
    Nyt 2kk seisonnan jälkeen auton saa käymään suunnilleen 5-10s käynnistyksen jälkeen kun kaasua pumppaa, muuten sammuu vielä paljon nopeammin ja kaasarista tupsauttee takaisinpäin kunnon bensapöllähdyksiä ja välillä pakoputkikin paukahtanut oikein kunnolla. Kun moottorin käynnistää niin kone kyllä käy kaikilla pytyillä....

    polttoainesuodatin on vaihdettu, kipinä tulee ja tulpat uudet, kaasariin vaihdettu kiihdytyspumpun kalvo ja neulaventiili. Virranjakajaakin on pyöritelty sinne sun tänne ja ainakin alkuperäisessä asennossa auto ennen toimi muuten hyvin kun vain käyntiin sai???
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16290
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by sorvoja View Post
    kaasarista tupsauttee takaisinpäin kunnon bensapöllähdyksiä ja välillä pakoputkikin paukahtanut oikein kunnolla.

    Virranjakajaakin on pyöritelty sinne sun tänne
    Onkohan se sytkä kohdallaan :think

    Comment

    • mehtojarvi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1518
      • Kymenlaakso

      #3
      komppaan kanssa tuota sytkää,ja kannattaa katsoa miltä näyttää virranjakajan kopan alla,nastat kuluneet?pyörijän kunto?
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • Mäki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 370
        • Vaasa

        #4
        Omassa autossa oli sama ongelmma ku ostin, vika oli että sytytyskaapelit oli väärässä järjestyksessä.
        Harley Davidson Sportster 1200
        Mercedes-Benz C 200 CDI S204

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #5
          Tukehtuu ja potkii takaisin jos oikeen kaasua pumppaa. Sopivasti kierrät tyhjäkäynti ruuvia kiinni ja starttaat ryyppy päällä ja jätät sen kaasun polkemisen pois. Miten kaikki letkut on yhdistelty (ilmeisesti) pierburgin jälkeen?

          Kuskin puolelta kaasarin kyljestä alipaine virranjakajan kellolle ja imusarjasta alipaine huohotin putkeen. Kaikki muut pois ja tulpataan.

          Kannessa voi olla kosteutta mut mitempä ne piuhat ois väärin itestään hpänny seisonnan ja kaasarin vaihdon aikana.
          Last edited by GOOFY; 15-02-2014, 15:52.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • sorvoja
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 8
            • Espoo

            #6
            Kyllä se kaikki oli kuin olikin että kaksi tulpanjohtoa oli mennyt sekaisin eli minun on siis täytynyt vaihtaa tulpat ennen seisontaan pistämistä vaikka muistelin toisin päin! paha moka kyllä itseltä muuten, empä osannut millään tavoin epäillä moista kun koneen kuitenkin sai käymään. Ja huono käyntiinlähteminen johtui miltei tukkeutuneesta bensansuodattimesta. Nyt taas käy ja kukkuu ja ei muuta kun leimalle kiitokset avusta !

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎