memebuy23buy

E30 318is ONGELMIA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmertouring
    Banned
    • Feb 2012
    • 1082
    • Satakunta

    #31
    Originally posted by Gemmi View Post
    Kannen saa helpommallakin halki kun termarin poistamisella. Noi lämpömittarit saattaa näyttää omiaan. kokkeileppa muute piruuttas toisella korkilla?, ei oo isokonkurssi vaikkei vika siinä oliskaan.

    korkki tuskin vaikuttaa. kun vaihtanut syylärin nyt muutaman kerran kun vanha vuosi.sit laitoin väliaikaiseksi m40 syylärin ja nyt on uusi 318is syyläri

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2286
      • Joensuu/Syvyys

      #32
      edit: ei mitn sittenkään
      Last edited by Slazha; 04-04-2014, 16:31.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #33
        Onko termari orkkis vai tarvike? aikanaan e30 323i vaihdoin monta tarviketta peräkkäin eikä yksikään pelannut, uusi orkkis toimi heti. Ja tuo korkki voi näyttää päällepäin ehjältä, kannattaa sekin kokeilla uusia.
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16576
          • Asikkala

          #34
          Originally posted by jr66 View Post
          Testaa se termari nyt ihan oikeasti kattilassa lämpömittarin kanssa niin jää tämä arpominen pois.
          En tiedä kellä tämä post. jäi ed. sivulle (10 post/sivu) mutta tässä uudestaan.

          Comment

          • bimmertouring
            Banned
            • Feb 2012
            • 1082
            • Satakunta

            #35
            Originally posted by jr66 View Post
            En tiedä kellä tämä post. jäi ed. sivulle (10 post/sivu) mutta tässä uudestaan.

            se toimii kyllä koska vaihdoin sen edellis päivänä . niin testasin ennen laittoa. aukeaa mut aika hitaasti.
            Last edited by bimmertouring; 04-04-2014, 19:33.

            Comment

            • Geijjo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 406
              • Hell Sinki

              #36
              Ilmeisesti kohtalaisen hitaasti jos pata kerkeää keittää ennen kuin alavesiletku lämpiää,syylärin korkki vaikuttaa yhtä paljon kuin rengaspaineet tohon ongelmaan.
              Eikö auto kuitenki ilmata syylärin korkki auki ja niin lämpimäksi että termari aukeaa,pois lukien m62 pata jonka termari on 104 asteinen.
              On vähä jääny epäselväksi onko siellä tarvike termari,on ongelmia ollu muittenki kuin bemarien kans niillä tarvike termareilla.
              Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
              e39 ///M5 ZzZ
              e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
              F11 530da M-Sport
              Hurley-Durley x2
              Koliseva connection
              Itä-helsingin koiraverkko connection

              Comment

              • bimmertouring
                Banned
                • Feb 2012
                • 1082
                • Satakunta

                #37
                korkki vaihdettu, ei hyötyä sitten kolmea termostaattia kokeillu , ei hyötyä....... Olisko muita ideoita ?

                Comment

                • bimmertouring
                  Banned
                  • Feb 2012
                  • 1082
                  • Satakunta

                  #38
                  sit olis tämmönen kysymys myös, (kaverin auto)


                  kylmänä ottaa kierroksia normaalisti rajottimeen (7000)

                  mut sitten kun hiukan lämpeää niin ei ota kuin 4500-5000 ei enempää..

                  mistähän tommosta vikaa lähtis ettimään ?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16576
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by bimmertouring View Post
                    sit olis tämmönen kysymys myös, (kaverin auto)


                    kylmänä ottaa kierroksia normaalisti rajottimeen (7000)

                    mut sitten kun hiukan lämpeää niin ei ota kuin 4500-5000 ei enempää..

                    mistähän tommosta vikaa lähtis ettimään ?
                    Jaha. Mikähän auto ?

                    Comment

                    • bimmertouring
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 1082
                      • Satakunta

                      #40
                      bmw e30 318is vm 1990

                      Comment

                      • K-Päkä
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 2
                        • Oulu, Finland

                        #41
                        Missä kohtaa lämpömittarin normilämpösenä kuuluu olla? Alle viikon vanha tuttavuus nyt tuo e30 is ja lämmöt on puolivälin alle seuraavassa viivassa. Jos oikeen käy pitempään ja ei kierrätä niin ehkä nousee puoliväliin tikku, eli pystyyn. Ja suurta plussaa jos joku kehtaa laittaa kuvia sellaisesta lämpömittarista jota kukaan ei oo menny tikusta väänteleen, eli tarkoitan sellasta mittaria jonka viisariin ei oo sata varmasti koskettu (epäilen että omastani on..) Bensamittarin vapaa-asento kelpais myös nähtäväksi jos ois.

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by bimmertouring View Post
                          korkki vaihdettu, ei hyötyä sitten kolmea termostaattia kokeillu , ei hyötyä....... Olisko muita ideoita ?
                          No mites olet ilmannut? Eli ainoa oikea tapa tuossa on ilmaruuvi pois ja syyläri korkkia myöten täyteen nestettä niin kauan kuin ilmaa tulee. Jos systeemiin jää ilmaa sähköpumppu kierrättää kyllä lämppärin kennolla nestettä mutta termarin ollessa ilmakuplassa se ei aukea ikinä.

                          Comment

                          • Räsis
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 420
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by K-Päkä View Post
                            Missä kohtaa lämpömittarin normilämpösenä kuuluu olla? Alle viikon vanha tuttavuus nyt tuo e30 is ja lämmöt on puolivälin alle seuraavassa viivassa. Jos oikeen käy pitempään ja ei kierrätä niin ehkä nousee puoliväliin tikku, eli pystyyn. Ja suurta plussaa jos joku kehtaa laittaa kuvia sellaisesta lämpömittarista jota kukaan ei oo menny tikusta väänteleen, eli tarkoitan sellasta mittaria jonka viisariin ei oo sata varmasti koskettu (epäilen että omastani on..) Bensamittarin vapaa-asento kelpais myös nähtäväksi jos ois.

                            Tossa on kuva mittaristossa, jossa neulat oikein ala-asennossaan. Puolessavälissä kuuluu lämpömittarin neulan olla. Voi olla että sulla on siinä termostaatti väljistynyt? M40/M42 koneisissa(ainakin suomiautoissa) on koneen takaosassa myös erillinen sähköinen kiertovesipumppu. Tuon lisäpumpun tarkotus on vissiin auttaa sisätiloja lämpiämään pakkasilla paremmin, mut sen toimivuus kannattaa tsekata jos on tuommosta häröilyä?

                            Comment

                            • K-Päkä
                              Newbiemmer
                              • Mar 2014
                              • 2
                              • Oulu, Finland

                              #44
                              Originally posted by Räsis View Post
                              http://www.bmwclub.fi/images/cars/e30/e30_05.jpg
                              Tossa on kuva mittaristossa, jossa neulat oikein ala-asennossaan. Puolessavälissä kuuluu lämpömittarin neulan olla. Voi olla että sulla on siinä termostaatti väljistynyt? M40/M42 koneisissa(ainakin suomiautoissa) on koneen takaosassa myös erillinen sähköinen kiertovesipumppu. Tuon lisäpumpun tarkotus on vissiin auttaa sisätiloja lämpiämään pakkasilla paremmin, mut sen toimivuus kannattaa tsekata jos on tuommosta häröilyä?
                              Jeps, kiitosta kuvasta. Sitä termaria olenkin miettinyt että oisko koko ajan auki kun lämmöt tollalailla tekee tai sit tosiaankin väljä?. Onko suosituksia minkä merkkiset termarit on huonoja kun siitäkin on ollut puhetta että jotkut ois? Wahler kaiketi tarvikkeesta ok? Miettinyt että ottasko viskon pois ja laittas sähköflektin tilalle mutta tulisikohan tuosta mainittavaa hyötyä (potkua lisää) jonka huomaiskin..? Vaan antas olla viskon puhaltelemassa suurinpia kuumia tunteita pois jahka tuo ensin halajaa kuumeta..

                              Comment

                              Working...
                              X