Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 etuvakaaja + madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizkavaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 187
    • Nastola

    E30 etuvakaaja + madallus

    Moni on varmaan törmännyt tähän samaan ongelmaan, eli kun autoa madalletaan (tarpeeksi) kallistuksenvakaaja alkaa jännittyä ja lopulta se "lepää" runkopalkkia vasten ja aiheuttaa muita ongelmia. Minkälaisia konsteja tähän olisi tarjolla? Koiranluun lyhentäminen tuli ensimmäisenä mieleen kun kattelin tonne auton alle. Jo sentin tai parin poikkaseminen hölläisi vakaajaa jonkun verran tuosta jännityksestä. Toki muuttaa myös kokonaan sen asentoa.

    Jakakaa mietteitä.
  • blueorange
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 404
    • suomi

    #2
    Originally posted by rizkavaa View Post
    Moni on varmaan törmännyt tähän samaan ongelmaan, eli kun autoa madalletaan (tarpeeksi) kallistuksenvakaaja alkaa jännittyä ja lopulta se "lepää" runkopalkkia vasten ja aiheuttaa muita ongelmia. Minkälaisia konsteja tähän olisi tarjolla? Koiranluun lyhentäminen tuli ensimmäisenä mieleen kun kattelin tonne auton alle. Jo sentin tai parin poikkaseminen hölläisi vakaajaa jonkun verran tuosta jännityksestä. Toki muuttaa myös kokonaan sen asentoa.

    Jakakaa mietteitä.
    Mun mielipide on se että heitä helvettiin se vakaaja.Lopeta se madaltaminen ja hommaa kunnon alusta

    Comment

    • Pretoriaani
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 3842
      • Hyvinkää, Finland

      #3
      Originally posted by blueorange View Post
      Mun mielipide on se että heitä helvettiin se vakaaja.Lopeta se madaltaminen ja hommaa kunnon alusta
      Vakaajat ja kunnon alusta kulkee aika vahvasti käsi kädessä.
      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Tuota jännittymistä en nyt tajunnut.

        Mikä se liikettä alkaa rajoittaa että menee jännitykseen ja mistä kohti se lepää runkopalkkia vasten?
        Olli.

        Comment

        • rizkavaa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 187
          • Nastola

          #5
          Kuva selkeyttäisi ajatustani, mutta puhelimella en sitä nyt saa ladattua. Mutta ajatellaas maalaisjärjellä; Korilinja kun laskee, samalla siis vakaaja korikumeineen poikkipalkista. Vakaajan kiinnitys tukivarresta koiranluineen ei kuitenkaan laske korin mukana ja näin ollen se alkaa sojottaa yläviistoon, (kun vakaajaa katsotaan fillarin paikalta) ja korikumeista näkee niiden selvästi litistyneen aivan kasaan runkoa vasten. Pyörän jos tunkkaa ylös niin tämän voi vielä selvemmin nähdä ku vakaaja hieman irtoaa kumista. Tuo koiranluun lyhentäminen muuttaisi siis vakaajan asentoa takaisinpäin siihen alkuperäiseen. (madaltamattomaan).. Olihan nyt varmasti tarpeeks sekavasti ilmaistu.
          Last edited by rizkavaa; 28-04-2014, 18:29.

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            #6
            Muuta se vakaajan koiranluun paikka tolppaan. Helpompi pelata se vakaaja oikeaan asentoon.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Niin mitä merkitystä sillä vakaajan asennolla on? -Niin kauan kun ei törmää mihinkään.

              Hitsaa tolppaan vakaajan yhdystangon korvakko ja vaihda ne kepit sen mallisiin joissa on pallonivel molemmissa päissä.

              Normaali E30:n etuvakaaja-setup nyt ei ole muutenkaan niin kovin hifi. Ja joo, ne kumit voi näyttää tuennan asennosta riippuen vähä eläneiltä vaikka olisivat uudetkin.
              Last edited by petrolhead; 28-04-2014, 18:36.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • rizkavaa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 187
                • Nastola

                #8
                Niin sitä mä mietinki että ottaako se rajusti kiinni runkoon kumin luota, kun se on siinä ihan iholla, mutta niinkai sen kuuluukin. Kolinaakin tuolta seudulta kuuluu mutta vaihan yhdystangot sinne ennen muita toimia. Ajattelin vaan kun kamalan luonnottoman näkösesti vakaaja tuol auton alla, mutta annetaan olla jos viksummat niin sanoo. Tuota tolppaan hitsaamista aloin silti miettiä..

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  En sano että anna kaiken olla, mutta en nyt oikeesti hahmota sitä sun ongelmaa.. Kun ei olla saman auton ääressä fyysisesti tätä pohtimassa.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • rizkavaa
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 187
                    • Nastola

                    #10
                    Juu, ehkä tuossa ei mitään ongelmaa olekaan. Luulin vain niin kun aloin miettimään että kun vakaaja on tietyn muotoinen ja jos sen asento muuttuu alustaa madaltaessa, niin se olisi pinteessä siellä. Nämä on näitä elämän pällistelyjä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎