Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 etutukivarsien puslat, epäkeskeiset vai ei ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    E30 etutukivarsien puslat, epäkeskeiset vai ei ?

    olen hankkimassa autooni powerflex-puslasettiä... kummat kannattaisi hankkia etutukivarsiin, normaalit vai epäkeskeiset takapuslat? alusta on hieman madallettu laatuosilla ja renkaatkin ovat 50-sarjaa tai jopa korkeammat. eteen tulee camber/caster säädettävät iskarien yläpäät. auton käyttötarkoitus painottuu mutka-ajeluun kesällä eli mukavuudella/rengaskulutksella ei ole niin suurta painoa.

    mitä vaikuttaa etutolppien vaihto 325 --> M3, ämmässähän on vakiona enemmän casteria ja neg. camberia ? ämmässä pusla vaihtuu 9/87 epäkeskeiseksi.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1725
    • kotona

    #2
    jos laitat M3 etu tolpat saat makoisan M3 ohjaustuntuman

    jos sulla tulee säädettävät yläpäät ja haluat päästä mutkista laita caster 6.5 asteesee ja camber 2.2

    suoraa ajettaessa hieman levoton mutta todellaki pääsee mutkista

    itse aion säätää auton matkamalliksi.. camber 1 asteesee ja caster 8.5

    mene sinä edellä minä tuun perässä

    epäkeskolla saat lisää akseliväliä, caster,camber

    jos haluat olla nopeampi laita tavallinen PU pusla, jos haluat ohjaus fiilistä -> epäkesko

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11662
      • Kouvola

      #3
      off topic

      multa löytyis ylimääräisenä yhdet powerflexin epäkesko puslat E30:iin jos on tarvetta!

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        Itse tilasin juuri uutekilta epäkeskopuslat kun laitan e36 etuakseliston. Pitää käydä keväällä suuntaamassa ja jos vähän kairais tukivarsia muutenkin eri asentoon..

        Comment

        • #BMW#
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 488
          • Espoo

          #5
          saako noilla epäkeskoilla oikaistua mitä kulmia? siis näitä / \ kulmiako olisko caster vai camber.. siis auto madallettu ja edestäpäin katsottuna..
          E38 pre 740i 4.4l Manual

          Comment

          • Axu83
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 601
            • Vantaa

            #6
            Kertokaas joku viisas mihin asentoon nuon epäkeskot ois syytä laittaa? Minuutit/asteet? E30 320i -88 -60/40mm ja 215/40-17 ET30 8", matka-ajeluun.
            E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
            E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
            Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
            It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
            And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

            Comment

            • Venture
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 278
              • Kempele

              #7
              Originally posted by Axu83
              Kertokaas joku viisas mihin asentoon nuon epäkeskot ois syytä laittaa? Minuutit/asteet? E30 320i -88 -60/40mm ja 215/40-17 ET30 8", matka-ajeluun.
              Mikko puhui täällä näin

              Originally posted by mikko
              jos laitat M3 etu tolpat saat makoisan M3 ohjaustuntuman

              jos sulla tulee säädettävät yläpäät ja haluat päästä mutkista laita caster 6.5 asteesee ja camber 2.2

              suoraa ajettaessa hieman levoton mutta todellaki pääsee mutkista

              itse aion säätää auton matkamalliksi.. camber 1 asteesee ja caster 8.5

              mene sinä edellä minä tuun perässä

              epäkeskolla saat lisää akseliväliä, caster,camber

              jos haluat olla nopeampi laita tavallinen PU pusla, jos haluat ohjaus fiilistä -> epäkesko
              Mutta sinä olet vaihtanut nämä kysiseset puslat eteen? Ilmeisesti epäkeskot ovat hintansa väärtit? nelipyöräsuuntausta en kerkeä nyt tekemään vaikka puslat eteen vaihdankin. Mutta siihen ei ilmeisesti vielä maailma kaadu? Sitten vielä itse VAIHTOTYÖSTÄ. On aika kortilla --> onko helpompi irroittaa vain puslan "pidike" irti rungosta vai koko tukivarsi irti ennemmin, jotta saadaan pusla irti? Miten te menettelitte?

              puslan "pidike" osa 7
              Tukivarsi osa 4
              itse pusla osa 8

              Kuva(Jos toimii)
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05
              Last edited by Venture; 21-06-2005, 19:17.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎