Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m20b20 swap to m60b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leipurihiiva
    Bimmer Rookie
    • May 2014
    • 42
    • Stadi

    e30 m20b20 swap to m60b30

    elikkä otsikon mukainen rojekti olis tarkotus alotella.

    -asiantuntevammat ihmiset jos vois kertoo et mitä kaikkee alustasta ja muutenki koko autosta pitäs vaihella että toimii ja saa leimalle? hakua kokeiltu, ei löydy..

    -mitä eroa on m60b30 ja m60b40 lähinnä ulkonäöllisesti mutta myös koossa (mahtuuko m60b40 e30 keulille?) ja tietysti myös muut erot.
  • -Sipe-
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 416
    • Tampere.

    #2
    ulkonäössä ero ainoastaan imusarjassa. B40 imusarja on paksumpi. Ulkoinen koko on täysin sama b30 ja b40 -moottoreissa.
    M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
    E36 PANDEM - M50B28+HX40

    +muut vartin hommat

    Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

    Comment

    • bmw89
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 565
      • Ulvila

      #3
      So you want more power in your E30? Well then an M6x engine is definitely a great way of giving your E30 some more punch. The engines are cheap, the mounts are made available by Garagistic, the weight penalty is minimal, and the fun is endless. This guide is extremely detailed! It gets down into the details, part numbe
      -E30 "316i"

      ex. e46 328i,

      Comment

      • Leipurihiiva
        Bimmer Rookie
        • May 2014
        • 42
        • Stadi

        #4
        kiitoksia tuosta linkistä bmw89. mites sit toi leimalle saanti eli akselistot, jarrut yms? haulla löysin 1.6l->3.5l muutoksiin vaadittavat jutut, onko samat myös 2l / omassa tapauksessani?

        quote:

        -moottori
        -apulaitteet
        -vaihteisto+kytkin
        -kardaani
        -vetopyörästö+vetarit
        -taka-alatukivarret jarrulaitteineen
        -lisätä takavakaaja
        -etutolpat jarrulaitteineen+jousineen
        -etualatukivarsien takapuslat
        -etuvakaaja

        ja vielä tarkennukseksi eli auto siis ens.rek. 1/86
        Last edited by Leipurihiiva; 08-06-2014, 10:47.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Leipurihiiva View Post
          kiitoksia tuosta linkistä bmw89. mites sit toi leimalle saanti eli akselistot, jarrut yms? haulla löysin 1.6l->3.5l muutoksiin vaadittavat jutut, onko samat myös 2l / omassa tapauksessani?

          quote:

          -moottori
          -apulaitteet
          -vaihteisto+kytkin
          -kardaani
          -vetopyörästö+vetarit
          -taka-alatukivarret jarrulaitteineen
          -lisätä takavakaaja
          -etutolpat jarrulaitteineen+jousineen
          -etualatukivarsien takapuslat
          -etuvakaaja

          ja vielä tarkennukseksi eli auto siis ens.rek. 1/86
          Taitaa tarvita käyttää 320iS:ää vertailumallina tuolle 3L koneelle tehojen puolesta. En muista oliko IS:ssä muuta eroa 325i malliin ku 14,5mm takavakaaja? Ei nyt äkkiseltään tuo lista herättäny kysymysmerkkejä, paitsi nuo etualatukivarsien takapuslat:think? Nehän toki ilmanmuuta kannattaa vaihtaa jäykempiin uretaanisiin, mutta ei kai sitä missään edellytetä...?

          Comment

          • Leipurihiiva
            Bimmer Rookie
            • May 2014
            • 42
            • Stadi

            #6
            vertailumallina 325i mutta mites noissa sitte on että mistä autosta kyseiset osat käyvät, 325i?

            jos esimerkiksi ostaa 530 koko auton niin mitkä osat siitä sopii ilman suurempii muutoksii? bmw89 linkistä löytyy mitkä moottorikumit yms tarttee ja mitkä laatikot sopii mut miten just noi perä sun muut..?

            ja mites abs? jostain luin että vasta 6/86 jälkeen ens.rek. tarvii olla?

            kiitoksia kaikille vastaajille!
            Last edited by Leipurihiiva; 08-06-2014, 19:30.

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by Leipurihiiva View Post
              vertailumallina 325i mutta mites noissa sitte on että mistä autosta kyseiset osat käyvät, 325i?

              jos esimerkiksi ostaa 530 koko auton niin mitkä osat siitä sopii ilman suurempii muutoksii? bmw89 linkistä löytyy mitkä moottorikumit yms tarttee ja mitkä laatikot sopii mut miten just noi perä sun muut..?

              ja mites abs? jostain luin että vasta 6/86 jälkeen ens.rek. tarvii olla?

              kiitoksia kaikille vastaajille!
              Ei riitä 325i vertailumalliksi kun tehoraja 204hv, b30 motissa eikö ole jo 218hp, joten tarviit käyttää 320is vertailumallina jossa aina abs ja 14,5mm takavakaaja.

              Tämän Make H juuri totesikin tuossa aiemmin.
              Last edited by Harri G; 08-06-2014, 20:14.
              E39 ja E91

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Leipurihiiva View Post
                jos esimerkiksi ostaa 530 koko auton niin mitkä osat siitä sopii ilman suurempii muutoksii?
                Alusta- ja jarruosista ei mitkään ?

                Comment

                • Leipurihiiva
                  Bimmer Rookie
                  • May 2014
                  • 42
                  • Stadi

                  #9
                  eikös 325i:tä vertailumallina käyttäessä tehoraja ole 230hv?

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9041
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by Leipurihiiva View Post
                    eikös 325i:tä vertailumallina käyttäessä tehoraja ole 230hv?
                    No ei. Kun 204hv. Jos vertaat 320is niin sitten 230hv. 20% saapi tulla lisää.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • Leipurihiiva
                      Bimmer Rookie
                      • May 2014
                      • 42
                      • Stadi

                      #11
                      pitääkös noi osat sitte olla e30 325is:sästä vai ?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Leipurihiiva View Post
                        elikkä otsikon mukainen rojekti olis tarkotus alotella.

                        -asiantuntevammat ihmiset jos vois kertoo et mitä kaikkee alustasta ja muutenki koko autosta pitäs vaihella että toimii ja saa leimalle? hakua kokeiltu, ei löydy..
                        About kaikki vaihtaa. Foorumilla on ollut parikin E30 V8-projektia. Kohtuullisen laajan kysymyksen esitit.

                        Last edited by petrolhead; 08-06-2014, 22:10.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          #13
                          Herra hiiva.

                          Kuten monesti on jo tuotu esille, vertailumallina joudut käyttämään 320is:ää.
                          Täten alustan osat ja jarrut täytyy olla vastaavia kuin 320is:ssä, tai parempia.
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by Leipurihiiva View Post
                            pitääkös noi osat sitte olla e30 325is:sästä vai ?
                            Semmoista ei oo olemassakaan muuta kuin muutama hassu zimbabwen malli. Absit käy mistä vaan missä on isot tolpat ja levyt takana. 14,5mm takavakaaja on myös joissain 325i malleissa jos hyvin sattuu. Taitaa liittyä M-sport alustaan.

                            EDIT: Olisko nuo Tommin myymät tolpat mittään? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=303339
                            Last edited by Harri G; 08-06-2014, 22:22.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              #15
                              Originally posted by Harri G View Post
                              14,5mm takavakaaja on myös joissain 325i malleissa jos hyvin sattuu. Taitaa liittyä M-sport alustaan.
                              Nelivedosta löytyy myös kyseinen takavakaaja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎