Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m20b20 swap to m60b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leipurihiiva
    Bimmer Rookie
    • May 2014
    • 40
    • Stadi

    #16
    Originally posted by Pinxi View Post
    Herra hiiva.

    Kuten monesti on jo tuotu esille, vertailumallina joudut käyttämään 320is:ää.
    Täten alustan osat ja jarrut täytyy olla vastaavia kuin 320is:ssä, tai parempia.
    onko se nyt sit 320is vai 325is? oisko jollain antaa jotain automallia tai jotakin josta tiedän mistä lähteä etsimään osia, jotka ovat, vastaavia kuin 320is:ssä, tai parempia?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Originally posted by Leipurihiiva View Post
      onko se nyt sit 320is vai 325is? oisko jollain antaa jotain automallia tai jotakin josta tiedän mistä lähteä etsimään osia, jotka ovat, vastaavia kuin 320is:ssä, tai parempia?
      320iS. Muuten samat värkit kuin 325i:ssä mutta abs:t aina ja tuo paksumpi vakaaja takana, niin kuin tuolla edellisellä sivulla jo luki..
      E: Tuo vakaaja on kuulunut m-technic alustaan kaikissa e30-malleissa...
      Last edited by JJT; 09-06-2014, 21:20.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • ///Make
        BTCF Member
        • May 2007
        • 4687
        • Lahti

        #18


        Stabilizer 33 55 1 136 677
        D=14,5mm

        For vehicles with
        Self-levelling suspension
        And
        Sports suspension settings


        Eteenkin on tarjottu Touringiin 21mm vakaajaa tuon tasonsäädön kera

        Last edited by ///Make; 09-06-2014, 22:03.
        Z3 3,0 Coupe -98
        E30 325E 4D -85
        Originally posted by TNT
        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

        Comment

        • Leipurihiiva
          Bimmer Rookie
          • May 2014
          • 40
          • Stadi

          #19
          onkos se e30 325i josta nuo pitää olla vai kelpaako ne mistä tahansa korimallista? mites ne prosentit oli noista vaihetuista osista että kuuinka monta rosenttii saa vaihtaa ja mitä jos menee rajan yli?

          kiitoksia kaikille vastannaille ja pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, niille jotka eivät tietämättömyyttä kestä.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16400
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by Leipurihiiva View Post
            onkos se e30 325i josta nuo pitää olla vai kelpaako ne mistä tahansa korimallista? mites ne prosentit oli noista vaihetuista osista että kuuinka monta rosenttii saa vaihtaa ja mitä jos menee rajan yli?

            kiitoksia kaikille vastannaille ja pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, niille jotka eivät tietämättömyyttä kestä.
            No esim. jarrut ja etutolpat on samat myös 323i (ja 318is ?)

            Comment

            • Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Leipurihiiva View Post
              onkos se e30 325i josta nuo pitää olla vai kelpaako ne mistä tahansa korimallista? mites ne prosentit oli noista vaihetuista osista että kuuinka monta rosenttii saa vaihtaa ja mitä jos menee rajan yli?

              kiitoksia kaikille vastannaille ja pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, niille jotka eivät tietämättömyyttä kestä.
              325:sesta kaikki oalustan osat suoraan, ABS:t pakko olla kun tässä tapauksessa käytetään 320IS:ää verrokkina teho rajojen takia. Jarruista ei tule prosontteja, koska turvallisuutta lisäävistä osista niitä ei merkitä. Tällä foorumilla on muutama samanlainen projekti ollut, joten ne kannattaa lukea ajatuksella läpitte niin aukee vähän kuinka isosta operaatiosta on oikeesti kyse.

              Comment

              • Leipurihiiva
                Bimmer Rookie
                • May 2014
                • 40
                • Stadi

                #22
                eli siis osat käy vaikka e36 325:destä?

                meneeks toi helpommin sit jos ostaa suoraa 325 koko auton ja siihe vaa sit suoraa heittää 8koneen kii?
                Last edited by Leipurihiiva; 15-06-2014, 18:45.

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Leipurihiiva View Post
                  eli siis osat käy vaikka e36 325:destä?

                  meneeks toi helpommin sit jos ostaa suoraa 325 koko auton ja siihe vaa sit suoraa heittää 8koneen kii?
                  No ei tietenkään suoraan ainakaan mene e36 osat e30..ei huhhuh..ja mitäs luulisit olisiko helpompi laittaa se kasi valmiin 325 keulalle?eikä se kasikonekkaan ihan pulttaa kiini juttu ole.
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • tmpzk
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 361
                    • Espoo

                    #24
                    Kannattaa vähän lukea tässä vaiheessa. Ei pelkästään V8 topikkeja, vaan mitä vaan swappeja koska alusta on kaikissa sama, eli mallisarjan tehokkain.
                    Sillä ei ole mitään merkitystä, onko se tuleva moottori M20B25,M50B25,M30B30 vai se M60B30. Korjatkaa jos oon väärässä.
                    -E90 335i 2008

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #25
                      Originally posted by Gemmi View Post
                      325:sesta kaikki oalustan osat suoraan, ABS:t pakko olla kun tässä tapauksessa käytetään 320IS:ää verrokkina teho rajojen takia. Jarruista ei tule prosontteja, koska turvallisuutta lisäävistä osista niitä ei merkitä. Tällä foorumilla on muutama samanlainen projekti ollut, joten ne kannattaa lukea ajatuksella läpitte niin aukee vähän kuinka isosta operaatiosta on oikeesti kyse.
                      Ymmärtääkseni jarruista tulee prosentit jos moottorin vaihto edellyttää niiden vaihtoa verrokin kaltaiseksi.

                      Jos taas vaikka 316i malliin vaihtaa 325i jarrut muuten vaan, ei tule prosentteja.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11069
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Ymmärtääkseni jarruista tulee prosentit jos moottorin vaihto edellyttää niiden vaihtoa verrokin kaltaiseksi.

                        Jos taas vaikka 316i malliin vaihtaa 325i jarrut muuten vaan, ei tule prosentteja.
                        Tämä ei nyt taida pitää paikkansa :think: Ei ainakaan mulla menny prosentteja jarruista, vaikka koneenvaihto sitä edellytti. Ja eikai siellä nykyisessä listassa, josta prosentit tulee ole edes jarruja merkattu. Keksiikö se katsuri ne prosentit sit hatusta.

                        Edit: se lista http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
                        Toki jos esim. 316:een vaihtaa 325 jarrut, niin vaati se muidenkin osien vaihtoa, jolloin nuo akseliston prosentit menee väkisellä.
                        Last edited by Pazi88; 16-06-2014, 15:22.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎