Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 17" alun offset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    e30 17" alun offset

    mitäs olisitte mieltä 8" leveän vanteen et:stä kun nyt pitäs kohta päättää?
    etu kaaret on levitetty. takana on poistettu "kantti" kaaresta.
    rengas olisi 215/40-17.
    itse ajattelin jotain taakse et 10 ja eteen 15.
    ettei vaan jäis liikaa kaareen tai liian ulos

    itelläni oli ennen m3 kyljet ja 17x8 et 38 jossa 50mm spacerit ja hyvin mahtu 205 renkaalla (taka)..
    onks jollain omakohtaista kokemusta?!?
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    #2
    Mulla on 8"x17" vanteet ja ei oo tarvinnut tehdä mitään muutoksia. Vanteen et35 ja levityspalat (en muista tarkkaan) 15-25mm paksut.

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #3
      joo no mulla on noi kaaret jo tehty niin pitäs mahtuu et 10

      katsos vanteessa on et 60 vakiona ja vanteen mukana tulee levikepalat 0-55mm eli pitää varmaan mennä liikkeeseen kokeilee

      Comment

      • Kim
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 151
        • Uusimaa

        #4
        Vähän menee ohi aiheen, mutta...

        Mikähän ET olisi optimaalinen 7,5/16" vanteelle? Rengaskokona olisi siis 205/50.
        Vanteiden et on 35, ja nyt edessä lisäksi 15mm:n levikepalat. Minkähän kokoiset levikepalat pitäisi hankkia, jotta ET olisi tismalleen oikea, eli suuntavakavuus, uraherkkyys yms. kunnossa? Nykyisellä kombinaatiolla ainakin vaeltelee aika lailla...

        Klubilaisilla lienee kokemusta eri vaihtoehdoista... Vai onko BMW:llä tai alpinalla ollut joskus kyseisen kokoista vannetta tarjolla? Sen perusteellahan sen oikean et:n tietäisi...

        Kyseessä siis edelleen 325i E30...
        E53 X5 3.0d Sport Individual '07

        Comment

        • linx
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 83
          • Kälviä

          #5
          Hieman off-topic, mut tarttis tietää mikä jako...yms. on e36 325...Jos ostan vanteet niin ois hyvä tietää et sopisko ne sit tulevaan e36.
          Harrasteajoneuvot:
          E30 M3 1990 S38B36
          Chevrolet Chevelle 1970 454cid
          E30 318IS 1990 160hp

          EX: E30 325 1988 M50B25 M-Tech

          Comment

          • FreeZ
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 814
            • Hamina

            #6
            Originally posted by linx
            Hieman off-topic, mut tarttis tietää mikä jako...yms. on e36 325...Jos ostan vanteet niin ois hyvä tietää et sopisko ne sit tulevaan e36.
            ei sovi
            BMW 320i

            Comment

            • RiiQuu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1367

              #7
              Originally posted by Kim
              Mikähän ET olisi optimaalinen 7,5/16" vanteelle? Rengaskokona olisi siis 205/50. Kyseessä siis edelleen 325i E30...
              Perinteisesti auton alkuperäisen vanteen ET on tehtaalta optimoitu kaikissa suhteissa. Esim. 7*15 BBS ET 24. Mulla 7,5*16 edessä ja takana, 205/50 nakeilla, en tosin valitettavasti vielä ole perehtynyt mikä ET niissä, suht ulos kyllä tulee.
              Originally posted by Karhu
              Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa - se on siis old school!
              E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
              E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
              G08 iX3 Charged Plus 2021 Volles Batterikiste🔋
              "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"

              Comment

              • M_Power
                Moderator
                • Jul 2003
                • 2760
                • Espoo, HML

                #8
                Originally posted by linx
                Hieman off-topic, mut tarttis tietää mikä jako...yms. on e36 325...Jos ostan vanteet niin ois hyvä tietää et sopisko ne sit tulevaan e36.
                Nyt ollaan aika perusasioissa, mutta 4 pulttisen jako on 4x100 ja 5 pulttisen 5x120.
                Pulttien määrän autosta varmaan ainakin tietää :wink:
                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                Team vier Zylinder!

                Comment

                • 0u†Law
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 944

                  #9
                  Originally posted by M_Power
                  Originally posted by linx
                  Hieman off-topic, mut tarttis tietää mikä jako...yms. on e36 325...Jos ostan vanteet niin ois hyvä tietää et sopisko ne sit tulevaan e36.
                  Nyt ollaan aika perusasioissa, mutta 4 pulttisen jako on 4x100 ja 5 pulttisen 5x120.
                  Pulttien määrän autosta varmaan ainakin tietää :wink:
                  No E36 on kyllä aina 5-pulttinen! Jako on 5x120. Ja keskiön halkaisija 72,5 mm (eli sitä pienempi ei sovi). Ja ET aika suuri, riippuu tietysti vanteen leveydestä. Esim. 7x15" ET 47.
                  ????????????????????

                  Comment

                  • Touniks
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 6684
                    • Muurame

                    #10
                    Originally posted by 0u†Law
                    Originally posted by M_Power
                    Originally posted by linx
                    Hieman off-topic, mut tarttis tietää mikä jako...yms. on e36 325...Jos ostan vanteet niin ois hyvä tietää et sopisko ne sit tulevaan e36.
                    Nyt ollaan aika perusasioissa, mutta 4 pulttisen jako on 4x100 ja 5 pulttisen 5x120.
                    Pulttien määrän autosta varmaan ainakin tietää :wink:
                    No E36 on kyllä aina 5-pulttinen! Jako on 5x120. Ja keskiön halkaisija 72,5 mm (eli sitä pienempi ei sovi). Ja ET aika suuri, riippuu tietysti vanteen leveydestä. Esim. 7x15" ET 47.
                    tais M-power tarkottaa yleisesti bemareiden pulttijakoja :roll:
                    E30 cabriolet -92 M-Tech II
                    E46 sedan -01
                    Corolla

                    Comment

                    • Alajoki
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 104
                      • Punkalaidun

                      #11
                      Mikäs ois optimaalisin et e36 sedanille ja 17" vanteille. Renkaiks oon aatellu 215/45. Edellisessä autossa oli et:t ihan persiillään ja takaa meni sisälokarit meraks saman tien. Ei viittis samaa virhettä enää tehdä. Niin ja entäs vanteiden leveys? 7" 7,5" vai 8"

                      Comment

                      • M_Power
                        Moderator
                        • Jul 2003
                        • 2760
                        • Espoo, HML

                        #12
                        Originally posted by Touniks
                        Originally posted by 0u†Law
                        Originally posted by M_Power
                        Originally posted by linx
                        Hieman off-topic, mut tarttis tietää mikä jako...yms. on e36 325...Jos ostan vanteet niin ois hyvä tietää et sopisko ne sit tulevaan e36.
                        Nyt ollaan aika perusasioissa, mutta 4 pulttisen jako on 4x100 ja 5 pulttisen 5x120.
                        Pulttien määrän autosta varmaan ainakin tietää :wink:
                        No E36 on kyllä aina 5-pulttinen! Jako on 5x120. Ja keskiön halkaisija 72,5 mm (eli sitä pienempi ei sovi). Ja ET aika suuri, riippuu tietysti vanteen leveydestä. Esim. 7x15" ET 47.
                        tais M-power tarkottaa yleisesti bemareiden pulttijakoja :roll:
                        Juu tosiaan yleensä bemuista puhuin, kuten viestistä voi jo päätellä :wink:
                        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                        Team vier Zylinder!

                        Comment

                        • Kim
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 151
                          • Uusimaa

                          #13
                          Perinteisesti auton alkuperäisen vanteen ET on tehtaalta optimoitu kaikissa suhteissa. Esim. 7*15 BBS ET 24. Mulla 7,5*16 edessä ja takana, 205/50 nakeilla, en tosin valitettavasti vielä ole perehtynyt mikä ET niissä, suht ulos kyllä tulee.
                          Aivan, mutta 7,5":n vanteella tuleekin olla eri ET kuin 7":n... Ongelmana onkin että ilmeisesti tehtaalta ei ole koskaan kokoa 7,5*16 lähtenytkään? Eli kuka tietäisi tai osaisi laskea tarkalleen oikean ET:n 7,5":n vanteelle?
                          E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                          Comment

                          • linx
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 83
                            • Kälviä

                            #14
                            Jako on 5x120. Ja keskiön halkaisija 72,5 mm (eli sitä pienempi ei sovi). Ja ET aika suuri, riippuu tietysti vanteen leveydestä. Esim. 7x15" ET 47.[/quote]


                            Ton mä halusinki vaan tietää!Kiitos!
                            Harrasteajoneuvot:
                            E30 M3 1990 S38B36
                            Chevrolet Chevelle 1970 454cid
                            E30 318IS 1990 160hp

                            EX: E30 325 1988 M50B25 M-Tech

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by Kim
                              Perinteisesti auton alkuperäisen vanteen ET on tehtaalta optimoitu kaikissa suhteissa. Esim. 7*15 BBS ET 24. Mulla 7,5*16 edessä ja takana, 205/50 nakeilla, en tosin valitettavasti vielä ole perehtynyt mikä ET niissä, suht ulos kyllä tulee.
                              Aivan, mutta 7,5":n vanteella tuleekin olla eri ET kuin 7":n... Ongelmana onkin että ilmeisesti tehtaalta ei ole koskaan kokoa 7,5*16 lähtenytkään? Eli kuka tietäisi tai osaisi laskea tarkalleen oikean ET:n 7,5":n vanteelle?
                              jos on kyse e30, niin on, esim 15"bbs on 7,5" leveä ja et on silloin 24.
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎