Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 327i TIC vai 328i TIC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2561
    • .

    #16
    Saabismi on sairaus!

    Originally posted by f1zz
    Jos sinulla on orginal kampura sökö, ota halvin ja järkevin vaihtoehto. m20b23 koneen kampura, isku on ~76.xxxmm ja näitä pyörii varmasti enemmän nurkissa kuin muita. Säästyneet rahat laitat ahtimeen, suuttimiin, etc..
    Mä en tiedä kuin yhden henkilön jolla noita kampuroita pyörisi nurkissa.
    Jos joku onneton talttahammas nyt sattuisi näitä kampiakseleita omistamaan ja niistä haluaa eroon, niin täten ILMOITAN OTTAVANI NIITÄ ILOMIELIN VASTAAN joko korvausta vastaan tai ilman.

    Vaihdossa saa vaikka M20B20 moottorin kampuran. Se on harvinaisempi ja sillä tulee vielä kierrosherkempi kone...
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #17
      Mitä hyötyä siitä kierrosherkkyydestä on, jos se on sitä lajia, joka häviää heti kun nostaa kytkintä? S38 kelaa kierroksia aika herkästi myös, eikä varmaan johdu siitä, että siinä on pieni iskunpituus.

      Jos on takoitus pysyä alle 300 hevosvoimassa, niin vakiot 2,5 litraa riittää ihan hyvin. M20B25 onnettomaan alavääntöön iskutilavuuden kasvattamien ehkä vaikuttaa eniten. Osa hyödystä kuitenkin menetetään, kun puristuksia joutuu laskemaan turbokäyttöä varten.

      Jos kuitenkin teet 2,8-litraisen tolla M52-kampuralla, niin uskon että 130 mm kiertokanki ei haittaa, koska turbokonetta ei tarvii paljoa kierrättää, että saat tuon 250 hevosta. Jos rakentaisit vaparia, ja tehotavoite olis suurinpiirtein sama, niin sit kannattais jo miettiä pidempää kiertokankea.

      Etan ja dieselin kampiakseleita löytyy helpommalla, ja halvempiakin ne on, jos ei uutta osta. M52-kampiakseli on kuitenkin tehty korkeatehoiseen bensamoottoriin alunperinkin, eli on hiukan eri tavaraa varmasti, mitä etan ja dieselin vastaavat. Onhan noita muitakin käytetty, ja ilman suurempia ongelmia, tai sitten lauenneista moottoreista ei vaan kukaan kerro.

      En oikeastaan tiedä, että mikä tekisi ehdottomasti paremman tuosta M52-kampiakselista. Saa sillä desin enemmän iskutilavuutta, mutta tuskin se ketään kovin autuaaksi tekee, koska eihän se mikään iso moottori vielä ole. Pieni erikoisuusarvo sillä tietysti on, ehkä sillä joissain piireissa saa pikkasen venytettyä virtuaalikikkeliä.


      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #18
        2.3:sen kampuraa kannattaa etsiä sieltä missä sitä ei arvosteta. yleinen käsitys on että 2.5 kone on parempi kuin 2.3 = 2.3 on aina halvempi.

        Minun kautta noita on mennyt kohta 4 kpl vuosien varrella.. yhtään en ole itse tarvinnut.

        KePö käteen ja kyselemään.

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #19
          Jos ottaa eta kammen, niin mäntähän nousee 3mm korkeammalle. Mites, onko teillä 325i konetta tehty etan kammella? Se männän laki on semmoinen monimuotoinen ja lisäksi siinä on pienet syvennykset venttiileille, joten 3mm koneistus mitattuna männän reunasta ei välttämättä riitä vai?

          Eli pitääkö 3mm plaanauksen lisäksi vielä tehtä venttiileille uudet väisteet?? Onko kokemuksia?

          Jos järkevyyttä miettii, niin meneekö se siihen vakio/m20b23 kampeen?
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • Enzo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 106
            • Riihimäki

            #20
            Itekkin aukomassa konetta laakerivian johdosta ja ajatellut vaihtaa 2.5 kampiakselin tohon etan kampiakkseliin kun olisi kesän aikana tarkoitus iskee ahdinta koneeseen. Onnistuuko vain vaihtamalla ton uuden kampiakselin, tarviiko muita osia vaihtaa?

            Nyt kun kone on auki ja osia on helppo vaihtaa, niin mitä kannattaa uusia?
            Uuudet laakerit alakertaan, lohkon hoonautan ja vaihdan uudet männänrenkaat, mitä muuta?

            Kiitos!

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #21
              Nostampa tämän threadin ylös ja kerron mitä tein.

              - m21d24 kampura (81mm isku)
              - 9.7:1 puristeiset männät
              - 130mm kiertokanget (m20b20)

              Tällä setillä ilman koneistusta puristukset 8.6:1. Tämän setin hyvät puolet ovat sopiva puristussuhde n. 0.5-0.6bar ahdoille, ei vaadi koneistusta ja lisäksi männässä oleva palotilan muotoilu säilyy.

              Turbo puuttuu vielä, mutta motti on kasassa vaparina tällä hetkellä.

              edit. korjattu väärä iskunpituus 84mm ==> 81mm
              Last edited by BMW 325I avo; 18-09-2006, 13:07.
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • hednam
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 959

                #22
                Originally posted by BMW 325I avo
                Nostampa tämän threadin ylös ja kerron mitä tein.

                - m21d24 kampura (84mm isku)
                - 9.7:1 puristeiset männät
                - 130mm kiertokanget (m20b20)

                Tällä setillä ilman koneistusta puristukset 8.6:1. Tämän setin hyvät puolet ovat sopiva puristussuhde n. 0.5-0.6bar ahdoille, ei vaadi koneistusta ja lisäksi männässä oleva palotilan muotoilu säilyy.

                Turbo puuttuu vielä, mutta motti on kasassa vaparina tällä hetkellä.
                Voit kyllä kilon lyödä painetta sille noilla 8.6 puristuksilla. JOS vaan on bensa ja sytty kohillaan Etan osia pyöris lattialla jos joku tarvii

                2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #23
                  Originally posted by BMW 325I avo
                  Nostampa tämän threadin ylös ja kerron mitä tein.

                  - m21d24 kampura (84mm isku)
                  - 9.7:1 puristeiset männät
                  - 130mm kiertokanget (m20b20)

                  Tällä setillä ilman koneistusta puristukset 8.6:1. Tämän setin hyvät puolet ovat sopiva puristussuhde n. 0.5-0.6bar ahdoille, ei vaadi koneistusta ja lisäksi männässä oleva palotilan muotoilu säilyy.

                  Turbo puuttuu vielä, mutta motti on kasassa vaparina tällä hetkellä.
                  Paljos tällä konffilla tuli sitten tilavuutta moottoriin?
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #24
                    Originally posted by Xhawk
                    Paljos tällä konffilla tuli sitten tilavuutta moottoriin?
                    Perinteiset ~2,7l mitä tuosta nyt voisi päätellä.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by muggo
                      Perinteiset ~2,7l mitä tuosta nyt voisi päätellä.
                      Sori vaan unohtu laittaa, mutta tosiaan tuo 2.7L konehan siitä tuli.
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by BMW 325I avo

                        - m21d24 kampura (84mm isku)
                        - 9.7:1 puristeiset männät
                        - 130mm kiertokanget (m20b20)
                        Isku on 81mm.

                        t.Ville

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Kyytsis
                          Isku on 81mm.

                          t.Ville
                          Sekin vielä vituillaan, korjataan. Tänks.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎