Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M42b18 päästöt karmeat/tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Att1Tude
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 152
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by jks View Post
    On lambda (uusittu delphi merkkinen). Päästötestissä teki, että kun tyhjäkäynti notkahti niin nakkaa samalla pirusti rikkaalle seokset. Saa se kuitenkin soppaa koko kierrosalueella reilusti, kun pitkäänkin pidettynä kierrokset 4 tonnissa, niin siltikin oli 300-500 Hc!
    Voi olla että tulee huuhaata. Brainstormia tosin.

    Testasitteko/säädittekö ilmamäärämittaria mihinkään suuntaan, jäi epäselväksi? mulla notkui tyhjäkäynti samalla tavalla että pätkäsi silloin tällöin tyhjäkäynnillä(m40) tämä siis ennen virranjakajan kannen uusimista(iski kans piheys, seuraavasta päivärahasta pyörijä kun en sitä laittanut jostain syystä samalla ) ja totta helkkarissa piti ruuvata joka suuntaan tätä imm kiekkoa siinä välissä. Ihan vaan ruuvimeisselillä vippailemalla hampaita yks kerrallaan. Hyvin pitkälle samalla periaatteella näyttää toimivan m42 ilmamäärämittari ja mikäli sitä ei ole säädetty niin sanotusti hampailleen, se saa sotkettua seoksen(tämä käsitys minulla on). Nimittäin tuossa omassa oli imuvuotoa yms ja silti pakokaasu haisi helkkarin rikkaalle.
    imusatsin tiivisteet-tulpanjohdot(ok vanhoista parempikuntoisiin)-vj kansi- siinäpä ne on. Seuraavaksi päästöjä ottamaan korjaamolle(nimeä en mainitse mutta autoasi- luokiteltu korjaamo) niin, kivenkovaa tämä auton huoltaja väitti että (nyt siis kyseessä m40 kone) seosruuvi on tämä sininen potikka m40 ilmamäärämittarissa. Niin sitä vaan hammas kerrallaan pomputettiin mittarista säätölevyä,vaikutti päästöjen perusteella tässä vaihteessa että tämä sininen on hienosäätö. ja saatiin päästöt otettua vain säätämällä tätä kiekkoa. jos totta puhutaan, sama homma on tehty vuosi takaperin samalla koneella ja täysin huoltamatta. kone kalkattaa kuin saatana. ja nokassa on kulumaa ainaki kynnen verran.


    TL;DR: (Too Long, Didnt Read)

    Pointti oli että jos m42 ja m40 imm on ratkaisevia eroja, säätäkää ilmamäärämittariä vielä/koittakaa toisella vaikka testiksi, jos noilla meikäläisen lähtötiedoilla saadaan päästöihin. Muuttujia on monia, toivottavasti saatte koneen päästöistä läpi
    Last edited by Att1Tude; 12-02-2015, 00:18.
    ex.E30 316i'90
    ex.E36 320i'91
    Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

    Comment

    • jks
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 76
      • Oulu

      #17
      Ilmeisesti 236cc noi m3 suuttimet. Just sain tulille vakiosuuttimilla ja voi, että alkoi käymään tasasesti 800 kiekkaa tyhjäkäyntiä!! Jospa se nyt menis päästöistä läpi. Sitten voi nakata sen imunokankin paikoilleen. Varmaan riittää nuo vakiosuuttimet virinokkienkin kanssa?

      Comment

      • -Jarno-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1140
        • Salo

        #18
        Originally posted by jks View Post
        Ilmeisesti 236cc noi m3 suuttimet. Just sain tulille vakiosuuttimilla ja voi, että alkoi käymään tasasesti 800 kiekkaa tyhjäkäyntiä!! Jospa se nyt menis päästöistä läpi. Sitten voi nakata sen imunokankin paikoilleen. Varmaan riittää nuo vakiosuuttimet virinokkienkin kanssa?

        Riittäähän ne.

        Comment

        • jks
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 76
          • Oulu

          #19
          Leima tulla napsahti!! Nyt oli hc:t tyhjäkäynnillä 80-90. Melkosen homman oon tehny ja etsiny vikaa ja suuttimien vaihdolla kuntoon.. Vielä muuttaa lambdan paikka, kun kopattaa pohjaan. Sitten ois bueno!!

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #20
            Originally posted by jks View Post
            Leima tulla napsahti!! Nyt oli hc:t tyhjäkäynnillä 80-90. Melkosen homman oon tehny ja etsiny vikaa ja suuttimien vaihdolla kuntoon.. Vielä muuttaa lambdan paikka, kun kopattaa pohjaan. Sitten ois bueno!!
            Ne "ämkolmosen" suuttimet kannattaa käyttää huollossa tai vähintään mitattavana että ovat kunnossa jos niitä meinaa johonkin vielä käyttää.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • jks
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 76
              • Oulu

              #21
              Kyllä minustakin tuntuu, että ei ne ihan kunnossa ollut. Ei ne kuitenkaan niin isot ole.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by jks View Post
                Kyllä minustakin tuntuu, että ei ne ihan kunnossa ollut. Ei ne kuitenkaan niin isot ole.
                Miksi ne oli kiinni koneessa ?

                Comment

                • jks
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 76
                  • Oulu

                  #23
                  Oli jo paikoillaan, kun ostin auton. Kai sillä on lisäpotkua haettua, nokkien+ putkiston kanssa.

                  Comment

                  • jks
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 76
                    • Oulu

                    #24
                    Käviskö tuohon suoraan mistään muusta bemusta isompi ilmamäärämittari? Vois nuo isommat suuttimet huollattaa ja laittais sitten virinokkien kanssa säätöihin..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎