Eli M10b18 vaihettu ruiskuksi joskus aikoinaan ja nyt ei lähe millään käyntiin, välillä yrittää kovasti ja kipinää saa ja nyt se on hukannu kipinän kokonaan. Tulpat ja puola vaihettu eikä vaikuttanu mihinkään. mistä vois lähtiä seuraavaksi tonkimaan vikkaa? Aluksi lähti kylmänä käyntiin muttei lämpimänä ja nyt ei yritäkkään enää, oisko ideaa mihin lämpimänä kipinän hukkaa?
Bmw E30 M10b18 ruisku kipinä hukassa
Collapse
X
-
Saattaa olla sytytys-yksikkö hajonnu. Se ohjaa kipinää ja antaa kierrostiedon ruiskun ohjaimelle.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
-
Onhan nuita myynnissä ainakin ollu motonetissa ja biltemassa. Mulla on nuita kaasarimallin pokseja jokunen laatikossa, kai se on sama ku ruiskussakin?
Missä kohtaa se virtanen katoaa. Tuleeko puolalle asti mitään?
Ja jos en ihan väärässä ole niin poksiksihan pitäisi kelvata mikä tahansa muuki laatikko jostain muusta autosta. 20 e makso joku tavallinen poksi.Last edited by GOOFY; 28-02-2015, 09:17.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Katot virtakynällä. Toiseen päähän plussaa ja toisen pään laitat puolan miinukseen ja sit startatessa kynän pitäs vilkkua kun siihen puolan miinukseen pitää tulla pätkivä maa sytytyksen mukaan. Jos ei vilku niin sit on anturi tai poksi sökö. Tai piuha jostain poikki.Originally posted by Pauli View PostEn siitä maadotuksesta tiiä, miten sen voi mitata?
Eli se puolan miinus tulee siltä sytytys poksilta.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Monesti on jakajan sisällä oleva käämi poikki. Helppo testata mittaamalla liittimestä tai vaihtamalla toinen jakaja. Mikä tahansa m10 jakaja käy testaamiseen kunhan on kärjettömästä.Originally posted by Pauli View PostPuolalle tulee virta ja välillä saattaa antaa yhen kipinän ku starttaa pitkään mut ei yritäkään enää käyntiin. Mikä anturi tai johto se on mikä lähtee jakajan kylestä sytytys yksikölle? Voiko vikaa olla siinä?e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
Onko kuitenkaan helppo mitata liittimestä? Eikös se anturi anna eri lukemia riippuen siitä missä asennossa itse jakajan akseli on. Lukema muuttuu jakajan pyöriessä ja antaako se jossain kohtaa mitään tietoa. En tiiä mut kerran kokeilin mitata niin toimivan ja rikkinäisen mittauksilla en ottanu mitään tolkkua anturin toiminnasta.Originally posted by vexu524tdic View PostMonesti on jakajan sisällä oleva käämi poikki. Helppo testata mittaamalla liittimestä tai vaihtamalla toinen jakaja. Mikä tahansa m10 jakaja käy testaamiseen kunhan on kärjettömästä.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Sen jakajan anturin voi testata yleismittarilla. Otat sytytysboksista sen jakajalta tulevan pistokkeen irti (2-napainen) mittaat liittimestä vastusta, jonka tulisi olla 1250ohmia bmw:n korjauskirjan mukaan.
Comment
Comment