Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 tukivarren kiinnityspisteen muuttaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    e30 tukivarren kiinnityspisteen muuttaminen

    Eli, onko jollain tietoa miten ETUalatukivarren takapään laskeminen ~25mm vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Ongelma on että pyörää pitää saada eteenpäin ja tätä takapuslaa ei saa siirrettyä "ulospäin autosta" ellei sitä laske. Tietysti runkopalkkia silpomalla saa mutta siihen en vielä haluaisi ryhtyä.

    Eli näin kuulin että kun tukivarsi on vaakatasossa se ei reagoi teräviin nyppyihin niin radikaalisti kuin se että tukivarren takaosaa olisi nostettu. Taas jarrutuksissa etupää niiaisi jos takapää on vaakatasossa tai alempana. Onko jonkun mielestä sillä vakavia vaikutuksia jos lasken tukivarren takaosaa.

    Tuli tässä kirjoitellessa mieleen että jos lasken tukivarren runkopalkissa olevaa pallonivelen kiinnitystä saman verran, kompensoisiko se tämän muutoksen.

    Camberit ja casterit saan kyllä kohdilleen..
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #2
    Lisää:



    Tollasen voisi tietysti väsätä. hmm Mitäs materiaalia metallimiehet suosittelisivat käyttämään. Ehtona että teräs.

    Comment

    • Cee.Koo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 354
      • Twilight zone

      #3
      Originally posted by f1zz
      Lisää:



      Tollasen voisi tietysti väsätä. hmm Mitäs materiaalia metallimiehet suosittelisivat käyttämään. Ehtona että teräs.

      No miksei samasta materiaalista kun noikin on tehty, eli 4130 CrMo putkesta.
      Ja hitsaus sitten oikeilla lisäaineilla
      With jap crap, life sucks and then you die

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        kyllä patarautakin kestää..
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • Cee.Koo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 354
          • Twilight zone

          #5
          Originally posted by jvakeva
          kyllä patarautakin kestää..
          Joo Fe37 vaan, turhaan ne vakiotkin on takoterästä?
          With jap crap, life sucks and then you die

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #6
            Originally posted by Cee.Koo
            No miksei samasta materiaalista kun noikin on tehty, eli 4130 CrMo putkesta.
            Ja hitsaus sitten oikeilla lisäaineilla
            Joo juuri tuon lisäaineen takia olisin halunnut tehdä ihan normi teräksestä. Ei olisi tarvinnut ihmetellä tuota hitsausta. Tämä tukivarsi projekti pärähti käyntiin, häviääpähän kaikki pyöränasento ongelmat kertaheitoilla.

            Comment

            • escort
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 339

              #7
              hydrauliikka putkesta on ainakin jotain tukuvarsia tehty.
              oma valmisteet ei oikein kelpaa konttorilla sitten.

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #8
                Joo tämä leima ongelma tuli myös mieleen. Ei kellään olisi tiedossa jotain lappuja jostain tehtaan tukivarsista?

                Comment

                • Jaba_87
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 62
                  • Tyrnävä

                  #9
                  Asiasta toiseen millä nimellä kutsutaan sitä kahdesta osasta koostuvaa poikittain olevaa joku tuki...?

                  Kuvassa numero 7.
                  Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Jaba_87
                    Asiasta toiseen millä nimellä kutsutaan sitä kahdesta osasta koostuvaa poikittain olevaa joku tuki...?

                    Kuvassa numero 7.
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=30
                    07 LOWER WISHBONE=Alatukivarsi
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Jaba_87
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 62
                      • Tyrnävä

                      #11
                      ei se mikään alatukivarsi oo!
                      Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3059
                        • Suomi

                        #12
                        ja kannattaa hiukka miettiä noita juttuja ennen kun alat muuttelemaan niitä...kysy vaikka maza:lta niin varmaan yhtyy samaan et pitää tietää mitä tekee.jos menet vaan päässä kuvitellun liikeradan turvin niitä muuttelemaan on suuret mahollisuudet saada päin ...... käyttäytyvä ajokki..
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by Jaba_87
                          ei se mikään alatukivarsi oo!
                          No sitten sä tarkoitat ihan jotain muuta osaa kun mikä tuossa linkissä on #7
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • f1zz
                            GTi:stä tuttu
                            • Sep 2003
                            • 1469
                            • Veikkola

                            #14
                            Originally posted by Suutari
                            ja kannattaa hiukka miettiä noita juttuja ennen kun alat muuttelemaan niitä...kysy vaikka maza:lta niin varmaan yhtyy samaan et pitää tietää mitä tekee.jos menet vaan päässä kuvitellun liikeradan turvin niitä muuttelemaan on suuret mahollisuudet saada päin ...... käyttäytyvä ajokki..
                            Jeh, totta. Tosin kaverin kilpuriin tehtiin juuri noin ja alko pelittämään hienosti. En tosin pysty vertaamaan onko yhtään parempi kuin alkuperäinen.. '

                            EDIT: Eikun siis kiinnityspistettä siirrettiin vain sivulle että pyörän asento pysyi normaalina. Tukivartta ei laskettu yhtään..

                            Comment

                            • Jaba_87
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 62
                              • Tyrnävä

                              #15
                              joo sori oli se alempi tukivarsi... Tuota vaan vielä kysysin että passaako coupen tukivarsi sedaniin, kun ois yks tiedossa?
                              Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎