Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30:Köyhän miehen madallus? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flail
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 58

    E30:Köyhän miehen madallus? :)

    Jooh,elikkä tossa ajattelin kesäks vähä laittaa vanhaa bemuu ja miettisin tos et opiskelijabudjetist ei oikee löydy tilaa monen sadan euron madallussarjoihin,ja bemuki näyttää etupäästä citymaasturilta ni juolahti tuo mielee

    Elikkäs voiko tuo oikeasti toimia ja mitä käytetyt iskarit tuosta tykkää..ja meneekö helposti katsastusmiehen silmien ohi,vai näkyykö se helposti? :P

    Onko jollain kokemuksia tuosta tai kuvii tms.?

    autona 318i (6-syl.bemarin etutolpilla) =)
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    niin mikä tuli mieleen kun ei lukenut??? älä ainakaan sano että rälläkkä???

    ei missään nimessä, täälläkin on myynti palstalla pilkka hintaan jousia, niin osta sieltä itsellesi mieluisat ja unohda rälläkät.

    Köyhälle halpa on kallista...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • paranoid
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 106

      #3
      Autovaruste.netistä FK:n AKX-alustasarja kolmikymppiseen 299e. Tällä hinnalla en näe mitään järkeä mihinkään rälläkkämadallusten tekoon

      Comment

      • keeke
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 674
        • https://t.me/pump_upp

        #4
        multa löytyy ainakin takajouset (muistaakseni 35 mm madaltavat)pilkkahintaan...mailaa jos kiinnostaa [email protected]
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15269
          • Ajamisen Iloa

          #5
          ei ikinä! turvallisuutesi takia jo...lisäks ajomukavuus menee täysinmitä oon täältä moisia kokemuksia lukenut.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2766
            • Espoo, HML

            #6
            Osta nyt ihmeessä edes halvat madallusjouset.
            Esim www.schmiedmann.com saa uusia -40mm madallussarjoja,
            "ikuisella takuulla" hintaan 132€/sarja.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • .:miksu:.
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 352

              #7
              Puolisen vuotta rälläkkä= black&decker -alustalla ajaneena:
              ei ikinä... mikä tahansa madallusjousi toimii jotenkin, toi B&D versio korkeintaan hajottaa iskarit.

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Jokainen madallusjousi minkä olen nähnyt on ollu lyhyempi kun vakio jousi. Vakio mittasella iskarilla -45mm jousi on jämpti paikallaan jos auto on tunkattu ilmaan.

                Missään autossa ei ole ollut laikkamadalluksen kanssa ongelmaa kunhan siitä ei ole otettu liikaa pois. Eli sen verran voi helposti ottaa kunhan jousi pysyy paikallaan.
                Leimallakaan ei ole ollut laikattujen jousien kanssa ongelmaa jos ne pysyy paikallaan kun auto on ilmassa.
                Nyt tarkotan etujousia. Takajousista on vähän hankalampi ottaa kierroksia pois
                Aikasemmin oli edessa laikatut jouset ja nyt -45mm tehas satsi. Enkä huomannut eroa kuin kierteiden värissä

                Eikä sitten aiheetonta jesseilyä aiheesta kiitos..
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  Juu ei näillä pelkkien jousisarjojen hinnoilla kannata mitään black&decker sportfahrwerkiä ruveta rakentelemaan.. Vähän satasen päälle saa jo melko monennäköistä jousta, ja 40mm madalluksella vakioiskaritkin toimivat vielä jotenkuten. Tietysti jos aitoon opiskelijabudjettituunaus-tyyliin iskaritkin on jo vähän väsyneet, yhdistelmä voi olla melko mielenkiintoinen ajettava.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • flail
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 58

                    #10
                    "Missään autossa ei ole ollut laikkamadalluksen kanssa ongelmaa kunhan siitä ei ole otettu liikaa pois. Eli sen verran voi helposti ottaa kunhan jousi pysyy paikallaan.
                    Leimallakaan ei ole ollut laikattujen jousien kanssa ongelmaa jos ne pysyy paikallaan kun auto on ilmassa."

                    Noniin,tuon halusinkin kuulla

                    Enkä mitään hirmumadalluksia ajatellutkaan..iha sen verra et ois molemmat etu ja takapää samas tasos about.

                    Ja isukkikin sen verran hauska tapaus että maksaa korjaukset mut ei mitää tunetuksia et jos menee vituillee ni isukkii hihasta kii vaa :/

                    Comment

                    • JiiP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1734
                      • Tampere

                      #11
                      Niin, ja selvennyksenä vielä se, että B&D satsilla auto sitten myös joustaa(?) alemmas töyssyissä. Ku ei se jousen jäykkyys siinä rälläköinnissä tietysti muutu.
                      Official member of BTCF-Sauna Team
                      E46 316i -03
                      Ex:
                      E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                      Comment

                      • .:miksu:.
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 352

                        #12
                        Ei ne alustan ominaisuudet mitään tähtitiedettä pitäis olla, siinäkin hankkii ensin halvan ja sitten hyvän...

                        niin tai siis ihan ensiks tekee itse... (kannattaa sitten ottaa mutkat rauhallisesti...)

                        Comment

                        • Team Eastcorner
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1095
                          • Vimpeli

                          #13
                          no mutta rälläkkäsatsihan on tämän päivän muotia kaverilla oli aikoinaan deeäxässä etupää pohjaanlyöntikumien varassa, autoa sai oikeasti ohjata 160km/h vauhdissa suoralla tiellä (uskokaa pois, se kulki niin kovaa ) no vitsit vitsinä, eihän se tosiaan jäykkyys mihinkään muutu, ehkä nimellisesti --> kierrettävä "tanko" lyhenee, eli vaatii vähemmän kiertoa saavuttaakseen saman momentin.. helpommin lyö pohjaan ja iskarithan ne siinä rasittuu kun "kulunut" kohta muuttuu ulosjouston alkupisteille (eli ulosjouston vaimennus alkaa kuluneella kohdalla iskaria).. ite otin just e34:sestani kierroksen pois ku oli pakko, niin korkea niin korkea, mutta laitan madallus jouset sitten kevväämmällä kevväämmällä eli: en sano vaaralliseksi, kunhan jousi pysyy kupeissaan, eikä saa ilman puristimia ylämutteria kiinni.
                          Rides:

                          -E28 518i ´86
                          -Audi A6 C5 ´99
                          -VW T4 ´97

                          Comment

                          • mallat78
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2003
                            • 148
                            • Kymi

                            #14
                            Miks ei sitten samantien vielä helpommalla : Ei muuta kuin Woikoskea vaan
                            Sen kun lämmittelee niin alas kun haluaa Tietysti pitää muistaa varoa ettei lörpsähä liikaa jostain kulmasta

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              #15
                              Mitäs luulette että on eroa taiwanissa tehdyillä -40mm madallusjousilla ja orkkis jousilla josta otettu kiekka pois....ite en ainakaan huomaa eroa missään!
                              Jos joku vois selventää onko ne parempaa ainetta ko orkkis jouset vai??
                              Itte ostanu 2autoon pilipali 130,- jouset ja identtiset orkkisjousien kans paitsi kiekan lyhyemmät...ja aivan 100varmasti huonompaa ainetta ku orkkikset..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎