Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m20b25 koneen irroittaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pantse
    BTCF Member
    • Jun 2005
    • 151
    • Oulu

    E30 m20b25 koneen irroittaminen

    Koneremontti olisi edessä e30 325i:n ja moottori pitäisi irroittaa. Moottorista on jo kansi irroitettuna sekä kaikki apulaitteet, eli jäljellä käytännössä vain lohko. Myös syyläri ja visko on irroitettu.

    Kysymys kuuluukin, että mahtuuko pelkkä lohko tulemaan ulos, jos vaihteistoa ei irroiteta? Haynesin opas näyttää ohjeistavan irroittamaan vaihteiston ennen moottorin irroittamista.
    Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
    Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 636
    • Vaasa

    #2
    Mahtuu.
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • Pantse
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 151
      • Oulu

      #3
      Kiitoksia, sitten ei muuta kuin lohko irti.
      Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
      Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #4
        Tokihan se mahtuu. Vaihdelaatikon yläpultit on vain vittumaisen ahtaassa välissä mutta mahtuu kyllä irroittamaan pitkien jatkojen ja nivelen kanssa. Jos käytät laatikkoa takakannakkeesta irti niin saat lisää tilaa.

        Suosittelen vaihtamaan ne kaksi yläpulttia normikantaisiksi niin ne saa jatkossa auki lenkkiavaimella yläkautta lohkon ja tulipellin välistä.

        Edit: ja mahtuu kyllä koko kone apulaitteineen että voit takaisin nakata valmiiksi kasattuna
        Last edited by Miku; 31-03-2018, 18:42.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          #5
          Eikö se kannata laatikkoineen päivineen nostella pois. Näin itse ainakin aina toiminut. Ei tartte vittuisessa välissä laatikon pultteja roveltaa auki.

          Comment

          • anttiviis
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 369
            • Kokkola

            #6
            Ne laatikon 2 ylintä torxpulttia lähtee nätisti 11 vai 12mm lenkkiavaimella.
            E30 325i Turbo -86
            E30 325i M-tech2 -89
            E30 316i Bavaria -91
            E39 525iA -02
            F11 530xd M-Sport -11

            Comment

            • Jjaniiii
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2013
              • 1529
              • Nilsiä

              #7
              Itsekkin aina irrottanu koneen laatikon kanssa kun ei oo huvittanu roplata niitä laatikon yläpultteja irti. Onnistuu tietty noinkin
              Instagram & Facebook
              E30 316 M50
              E36 coupe 608hp/665nm
              E36 328 F-cup coupe
              E90 320D M-sport

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Bansku View Post
                Eikö se kannata laatikkoineen päivineen nostella pois. Näin itse ainakin aina toiminut. Ei tartte vittuisessa välissä laatikon pultteja roveltaa auki.
                Siksihän se varmasti on haynesin oppaassakin niin neuvottu eli on varmasti helpompi. Sekä se laatikon kytkinakseli voi olla vittumainen saada sattumaan kohdalleen jos laatikko kiinni autossa laittaa konetta takaisin.

                Nuo kaks pulttia kun irrottaa yläkautta niin ei sinne jää kun se startin ylempi pultti mikä hieman ahtaassa välissä. Muuten pala kakkua.

                Topikin aloittaja ei kysynyt kummin kannattaa tehdä vaan mahtuuko
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • Pantse
                  BTCF Member
                  • Jun 2005
                  • 151
                  • Oulu

                  #9
                  Youtubesta näinkin videon, jossa irrottivat koneen vaihteiston kera, mutta kun moottorista on enää tuo lohko kiinni, niin tuntuu turhalta tässä vaiheessa irroitella vaihteistoa. Startin jo löysäsinkin irti, ja jos nuo ylimmät kiinnityspultit ei tuota isompaa tuskaa aukaista, niin lohko irti ja moottoripukkiin kiinni. Pitää sitten aikanaan katsoa, että millä tyylillä laitto takaisin paikoilleen.

                  Syy, miksi kansi on jo irti, on mäntävaurion toteaminen. Alakerta vielä osiksi, niin näkee onko muita tuhoja tullut.
                  Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                  Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Bansku View Post
                    Eikö se kannata laatikkoineen päivineen nostella pois. Näin itse ainakin aina toiminut. Ei tartte vittuisessa välissä laatikon pultteja roveltaa auki.
                    Eikä tarvii pujotella kytkintä ja kytkinakselia tapaamaan toisensa samaan aikaan, kun kattilaa sovittaa takas konehuoneeseen.
                    Ylivoimasesti helpoin nyppästä lootan kera pois ja takasin. Niin nätisti mahtuu bemarin konehuoneista tulemaan.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎