Announcement

Collapse
No announcement yet.

S14 moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno80
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 246
    • Riihikoski

    S14 moottori

    Millaisia hintoja pyytävät noista suomessa/ulkomailla? Pitäs ens talvena uusi moottori tehdä ja tuo nyt olis järkevin aihio sais vähän enempi tilavuutta ja ahtimen heräämään sitä myötä paremmin.
    Ahdin määrää tahdin...

    www.jarno80.suntuubi.com
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    Originally posted by Jarno80
    Millaisia hintoja pyytävät noista suomessa/ulkomailla? Pitäs ens talvena uusi moottori tehdä ja tuo nyt olis järkevin aihio sais vähän enempi tilavuutta ja ahtimen heräämään sitä myötä paremmin.
    ehjää moottoria tuskin saat alle 2500€.
    jos et jo tiennyt niin S-koneiden osat maksavat sitten ihan kipeästi. samoin M-autojen osissa on M-lisää reilusti.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2767
      • Espoo, HML

      #3
      Saksassa 195hp n. 2000-2500€, 215hp n. 2200-3000€.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • Jarno80
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 246
        • Riihikoski

        #4
        Kiitos tiedoista...eipä sen välttämättä ehjä tarvitsis olla vois olla vaikka vena vikanen tai jotain kun kuitenkin suurimman osan osista joutuu vaihtamaan. Miten paljon muuten eroa virtauksissa noilla 8v ja 16v kansilla? Aikasemmin pelannut noiden volvojen kanssa ja niissä ei ratkasevaa eroa jos molemmat hyvin tehty ja 8v kansi 531 valua...mut miten näissä?
        Ahdin määrää tahdin...

        www.jarno80.suntuubi.com

        Comment

        • tumppu86
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 900
          • E-pohjanmaa

          #5
          Jos tarkotit s14 moottoria niin kaikki ne on 16 venttiilisellä kannella.

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2182
            • TKu

            #6
            Ihan bytheway,Jarno80,ostitko ton auton nettiautosta vai onko sulla ollu jo pitemmän aikaa? Ku näyttää siltä turbo kilkkeeltä joka nettiautossa oli myynnissä,vai onko ees oma auto tuo avatarin?

            Comment

            • levari
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 160
              • VAASA

              #7
              Joo, aika hintavaa touhua näitten m:n koneiden kans!

              Comment

              • Jarno80
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 246
                • Riihikoski

                #8
                Originally posted by Tpo
                Jos tarkotit s14 moottoria niin kaikki ne on 16 venttiilisellä kannella.
                Juu tiedän mut meinasin kyl noita m10 koneita mut en huomannu mainita...kun on nyt toi tehty 8v et onks järkee vaihtaa 16v kantta sen tilalle?? Vai pelkkää rahan haaskaust? Paljon tääl penkitetty noist 8v koneista. Nelosel alkavia lukemia tarttis saada ulos! Pyöriltä...
                Ahdin määrää tahdin...

                www.jarno80.suntuubi.com

                Comment

                • Jarno80
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 246
                  • Riihikoski

                  #9
                  Originally posted by Teppo
                  Ihan bytheway,Jarno80,ostitko ton auton nettiautosta vai onko sulla ollu jo pitemmän aikaa? Ku näyttää siltä turbo kilkkeeltä joka nettiautossa oli myynnissä,vai onko ees oma auto tuo avatarin?
                  Ostin nettiautost...oli pakko saada jotain tilalle kun lopetin sprintti harrastuksen. Mut nyt kyl suunnitelmis että tolla ajettas taas ens kesänä kisaa radalla.
                  Ahdin määrää tahdin...

                  www.jarno80.suntuubi.com

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2069
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    8v koneista (M10 1.8 - 2.0) on otettu 400 - 600 hp kestävästi, ainakin mitä minä tiedän.

                    BTW jos päädyt 8v ratkaisuun niin mulla olisi valmis yläkerta. Tehty S14 alakertaa varten ja S14 läppärungont käy kanteen yms. Josko kiinnostaa...
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Jarno80
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 246
                      • Riihikoski

                      #11
                      Originally posted by Tzeimi
                      8v koneista (M10 1.8 - 2.0) on otettu 400 - 600 hp kestävästi, ainakin mitä minä tiedän.

                      BTW jos päädyt 8v ratkaisuun niin mulla olisi valmis yläkerta. Tehty S14 alakertaa varten ja S14 läppärungont käy kanteen yms. Josko kiinnostaa...
                      Täytyy tutkia vielä noita vaihtoehtoja kun ei oikein ainakaan suomesta tunnu noita s14 lohkoja löytyvän....
                      Ahdin määrää tahdin...

                      www.jarno80.suntuubi.com

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Miten S14-moottoreissa on tuo kampuran anturointi hoidettu? Kattelin tuossa nimittäin portketrakin kytkinkoppaa:

                        Tossa mallissa menee 3 kpl kolmenapaisia antureita koppaan. Joissain on osa korvattu blind plugeilla.

                        No, pisti miettimään että onko S14 vauhtiksessa vai asetelmassa pykälät anturille, ja jos on niin millälailla? Pics much appreciated.............
                        Sillä aattelin että tuo nyt olis ainakin tukeva paikka anturille ja vauhtiksen kehältä otettu asentotieto vois olla tarkempi kuin 10cm läpimittaisen hihnapyörän kehälle laitetut nastat?
                        Last edited by petrolhead; 29-11-2011, 20:55.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Miten S14-moottoreissa on tuo kampuran anturointi hoidettu?
                          Mutua, lähinnä yleiseen BMW:n tapaan viitaten väitän että nopeustieto luetaan startin kehästä ja asentotieto tapista joka on lähellä asetelman pultteja.

                          Näin muissa, joissa on anturit laatikossa, luultavasti myös s14 moottorissa.

                          EDIT: tappi klo 15:00

                          Olli.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Rpm-tieto hammaskehältä, kampuran asento vauhtipyörän nastasta, tuosta kolmannesta eli "position transmitter":stä ei tietoa

                            E: tuossahan nuo jo tulikin ylempänä.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              --------------------
                              Last edited by jannmann; 31-03-2012, 10:39.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎