Koneen purkaminen, osien pesettäminen, poraus/hoonaus, kampiakselin kiillotus (vähintään) tai hionta (jos pahasti kulunut), uudet laakerit, uudet männänrenkaat, venttiilien hionta, uudet venttiilinohjurit/kumit ja kannen koeponnistus (mahdollisesti uusi nokka-akseli + nostimet, jos nokka kovin kulunut), ylä- ja alakerran tiivistesarjat yms. yms. Voi olla varma että hintaa alkaa kertymään satoja €:ja.
Eli jos ja kun pitää alakerran laakerit uusia, on suurta tyhmyyttä olla tekemättä muuta (hoonaus, männänrenkaat, kansityöt).
Jossain tapauksissa noita käytettyjä moottoreita on mahdollista myös koekäyttää ja/tai niistä on olemassa "kuntoraportti" (ohivuotomittaustulokset ja/tai nokka-akselin kunto), eli aina ei edes tarvitse ostaa "sikaa säkissä". Ja HYVIN usein tavaralla on palautusoikeus, ainakin kunnollisilla purkamoilla (Oili Jalonen tms.).
Eli harkitse vakavasti tätä vaihtoehtoa. Pelkästään se, että pajalla aukaisevay sen koneen ja arvioivat mitä sille pitää tehdä, saattaa maksaa "hunajata", kun tuntitöinä tehdään.
Timo
Eli jos ja kun pitää alakerran laakerit uusia, on suurta tyhmyyttä olla tekemättä muuta (hoonaus, männänrenkaat, kansityöt).
Jossain tapauksissa noita käytettyjä moottoreita on mahdollista myös koekäyttää ja/tai niistä on olemassa "kuntoraportti" (ohivuotomittaustulokset ja/tai nokka-akselin kunto), eli aina ei edes tarvitse ostaa "sikaa säkissä". Ja HYVIN usein tavaralla on palautusoikeus, ainakin kunnollisilla purkamoilla (Oili Jalonen tms.).
Eli harkitse vakavasti tätä vaihtoehtoa. Pelkästään se, että pajalla aukaisevay sen koneen ja arvioivat mitä sille pitää tehdä, saattaa maksaa "hunajata", kun tuntitöinä tehdään.
Timo
Comment