auto siis tv 318->325.
kysyin jo aiemmin kyseisestä ongelmasta mutta ei selvinnyt.
ongelma on siis 40km/h vauhdista alkava ihmeellinen tärinä joka tuntuu jaloissa, koko kojelaudan natinana ynnä muitten osien rämisemisenä ja natisemisena..
mutta ääni tuntuu enemmän auton oikealla puolella eli hanskalokeron alueen natina, repsikan oven ovipahvien natinana yms..
ongelman syynä tuntuisi olevan oikea etupyörä.. eli epäilin että renkaat eivät ole suorassa vaan ylhäältä katsottuna pyörät olisivat näin (katso kuva)
ja ne näyttäis ihan silminkin katsottuna olevan niin..
nooo auto kävi tänään sitten laakkosella kun epäiltiin että on mennyt raidetangon pää. selvisi, että siellä on kaikki kunnossa paitsi pyöränlaakeri vetelee viimesiään ja hammastangossa klappia. sanoin, että laakeriin ei tarvitse koskea mutta jotain jos voitte tehdä sille klapille ja mainitsin ohjauskulmista. no ohjauskulmat säädettiin ja lähdin siitä sitten ilosena ajelemaan kotia kohti. iloisuutta kesti noin puol minuuttia. jumalauta se päris vieläkin. ja edelleen silmissäni näyttäisi renkaat olevan kuten kuvassa.
no huomenna sitten yhteyttä laakkoseen, että onko niihin vitun ohjauskulmiin edes koskettu saatika siihen klappiin.. kuitissa ei mainintaa klapin hoidosta. (eikä kyllä ohjauskulmien säädöstä, koska meni vakuutuksen piikkiin)
kuitti kyllä on koska tehtiin muutakin siinä samalla.
niin eli jos mun silmät valehtelee ja laakkonen on ohjauskulmat säätänyt niin MISTÄ SE VIKA JOHTUU!!? rupee oikeesti keittää
voiko se pyöränlaakeri vaikuttaa asiaan? se vaihdetaan kyllä tällä viikolla.
40km/h -> tärina alkaa
50km/h -> tärinä pahin
+60km/h -> tärisee ja pärisee...
ja siks epäilen sitä oikeata etukulmaa syyn aiheuttajaksi koska:
ääni loppuu kaarrettaessa oikealle ja silloinhan enemmän painoa vasemmilla pyörillä. ja ääni loppuu myös esim motarilla ajaessa kun tulee ns töyssy auto "hyppää ilmaan" ja pyörät ei kosketa samalla massalla asfalttia (tällä ei kyllä oo mitään tekemistä oikeen pyörän kanssa)..
jep koittakaahan tajuta, en oo kovin hyvä kirjottamaan tälläsii enkä oo mikää nero auton tekniikankaan saralla. anteeksi ja kiitos..
ps. kuvasta näette lahjani taiteen saralla
kysyin jo aiemmin kyseisestä ongelmasta mutta ei selvinnyt.
ongelma on siis 40km/h vauhdista alkava ihmeellinen tärinä joka tuntuu jaloissa, koko kojelaudan natinana ynnä muitten osien rämisemisenä ja natisemisena..
mutta ääni tuntuu enemmän auton oikealla puolella eli hanskalokeron alueen natina, repsikan oven ovipahvien natinana yms..
ongelman syynä tuntuisi olevan oikea etupyörä.. eli epäilin että renkaat eivät ole suorassa vaan ylhäältä katsottuna pyörät olisivat näin (katso kuva)
ja ne näyttäis ihan silminkin katsottuna olevan niin..
nooo auto kävi tänään sitten laakkosella kun epäiltiin että on mennyt raidetangon pää. selvisi, että siellä on kaikki kunnossa paitsi pyöränlaakeri vetelee viimesiään ja hammastangossa klappia. sanoin, että laakeriin ei tarvitse koskea mutta jotain jos voitte tehdä sille klapille ja mainitsin ohjauskulmista. no ohjauskulmat säädettiin ja lähdin siitä sitten ilosena ajelemaan kotia kohti. iloisuutta kesti noin puol minuuttia. jumalauta se päris vieläkin. ja edelleen silmissäni näyttäisi renkaat olevan kuten kuvassa.
no huomenna sitten yhteyttä laakkoseen, että onko niihin vitun ohjauskulmiin edes koskettu saatika siihen klappiin.. kuitissa ei mainintaa klapin hoidosta. (eikä kyllä ohjauskulmien säädöstä, koska meni vakuutuksen piikkiin)
kuitti kyllä on koska tehtiin muutakin siinä samalla.
niin eli jos mun silmät valehtelee ja laakkonen on ohjauskulmat säätänyt niin MISTÄ SE VIKA JOHTUU!!? rupee oikeesti keittää

voiko se pyöränlaakeri vaikuttaa asiaan? se vaihdetaan kyllä tällä viikolla.
40km/h -> tärina alkaa
50km/h -> tärinä pahin
+60km/h -> tärisee ja pärisee...
ja siks epäilen sitä oikeata etukulmaa syyn aiheuttajaksi koska:
ääni loppuu kaarrettaessa oikealle ja silloinhan enemmän painoa vasemmilla pyörillä. ja ääni loppuu myös esim motarilla ajaessa kun tulee ns töyssy auto "hyppää ilmaan" ja pyörät ei kosketa samalla massalla asfalttia (tällä ei kyllä oo mitään tekemistä oikeen pyörän kanssa)..
jep koittakaahan tajuta, en oo kovin hyvä kirjottamaan tälläsii enkä oo mikää nero auton tekniikankaan saralla. anteeksi ja kiitos..
ps. kuvasta näette lahjani taiteen saralla

Comment