Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30/E30M3 taka-akselipalkin erot, kuinka paljon matalampi M3 on kuin normi E30 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    E30/E30M3 taka-akselipalkin erot, kuinka paljon matalampi M3 on kuin normi E30 ?

    ETK:n mukaan on kolmea erilaista taka-akselipalkkia E30-malliin: "normaali", M3-malli ja M3evo/320is palkit. kaikissa on samat takatukivarret eli onko palkeissa pieniä sijoituseroja tukivarsien kiinnikkeissä ?
    Last edited by mortimer; 01-05-2005, 22:55.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1762
    • kotona

    #2
    olen aikanaan tutkiskellut asiaa ja tulin siihen johtopäätökseet että negatiivista camber ja aurausta on enemmän M3 osassa...

    noissa papereissa mitä mulla on niin eroa 11mm
    Last edited by mikko; 02-05-2005, 06:10.

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      lisää kysyttävää uuden otsikon alla.
      kuinka paljon matalampia taka-akseliltaan "normaalin" E30-malliin nähden ovat: M-tech-alustaiset, M3, M3evo3 ja 320is ?

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        palkki

        minä olen ymmärtänyt että, niissä olisi eroa myös hitsauksessa..
        Aprilia RSV4

        Comment

        • VilleH
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 98
          • Espoo

          #5
          Originally posted by mortimer
          ETK:n mukaan on kolmea erilaista taka-akselipalkkia E30-malliin: "normaali", M3-malli ja M3evo/320is palkit. kaikissa on samat takatukivarret eli onko palkeissa pieniä sijoituseroja tukivarsien kiinnikkeissä ?
          Myös iX:llä on oma takapalkkinsa. Oma arvaukseni on, että tukivarsien kiinnityspisteen ovat kaikissa samoissa paikoissa. Jossain on väitetty M3:n palkin eroavan ainoastaan pakoputken kiinnityksen osalta.

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            olen tutkiskellut autodataa ja kirjallisuutta mutta niistäpä ei ole selvinnyt "missä korkeudessa" annetut arvot ovat missäkin mallissa = onko geometriassa eroja vai rajoittuvatko erot pakoputken kiinnikkeisiin yms.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #7
              Keimola

              Originally posted by mortimer
              ETK:n mukaan on kolmea erilaista taka-akselipalkkia E30-malliin: "normaali", M3-malli ja M3evo/320is palkit. kaikissa on samat takatukivarret eli onko palkeissa pieniä sijoituseroja tukivarsien kiinnikkeissä ?
              Palkkien eroista tiedä, mutta kysyjän Avatar on kyllä palstan hienoin ;-)


              JD
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                Originally posted by JD
                Palkkien eroista tiedä, mutta kysyjän Avatar on kyllä palstan hienoin ;-)
                http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/

                JD
                on, on luettuna laadukas kotimainen historiikki kyseisestä radasta.
                taidanpa ottaa seuraavalle Helsingin matkalle polkupyörän takaluukkuun ja tehdä pienen ajolenkin...

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #9
                  Keimola

                  Originally posted by mortimer
                  on, on luettuna laadukas kotimainen historiikki kyseisestä radasta.
                  taidanpa ottaa seuraavalle Helsingin matkalle polkupyörän takaluukkuun ja tehdä pienen ajolenkin...
                  Suosittelen, tosin jäi itseltäkin viimekesänäkin käymättä ja viimeisin päivitys webbisivuillekin taidettiin tehdä reilu vuosi sitten tornin palosta.
                  Moottoritieltä näkyi että torni on kuitenkin paikoillaan, nyt keväällä täytyisi kyllä käydä, ennen lehtien tuloa puihin siellä näkee parhaiten mitä on jäljellä.
                  Varsinkin ne korkeat metalliset kameratornit molemmissa päissä rataa sisäkurvissa jää monelta huomaamatta kun jäävät puiden peittoon. Ja lipputankorivistön jäänteet eteläisen kameratornin edessä.

                  JD
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎