Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 mittaristo sekos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nalliii
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 379
    • heinola

    e30 mittaristo sekos

    jees eli tälläi ongelma tuli ku eilen olin parkissa ja kaveri kysy että toimiikos sun kiekka mittari sanoin että toimii miten niin ja rupesin sitä katteleen niin sehän oli ihan nollissa ja auto oli käynnissä. yritin koputella mittaristoa ja kaasuttelin jos se heräis mutta ei toimi. kaikki muut mittarit toimii. missä helvatussa voi olla vika vai onko ihan normaalia että toi mittari tekee tollai? aikasemmin toiminu ihan loistavasti.
  • Miikka
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 12
    • Lohja

    #2
    Piirilevy mittaristosta mahdollisesti hajoamassa, seuraavaks alkaa tökkimään trippi sit hävii mittarivalot. Miks ei tietty anturi hajonnut. Jos on piirilevy niin saattaa lähteä toimimaan ku ajaa kunnolla johonkin monttuun.
    Pitäs avaa tosta omasta e30 ku hävis ne valotkin.

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 826
      • Iittala

      #3
      Tai jo "legendaariset" akut on lopussa / loppunut ja vuotanut piirilevylle aiheuttaen ongelmia.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • Miikka
        Newbiemmer
        • May 2005
        • 12
        • Lohja

        #4
        juu muistelisin et aikas hapan on mittariston piirilevy ku poistin ledit ku palo punasta koko ajan akkujen loppumisen takia. kirjottelen ku saan avattua, tarkotus olis ens viikon kuluessa. e30:seen maksaa ainakin hyvin uus ovh240€ kellollinen. saa jo pahvilaatikollisen käytettyjä tohon hintaan. Patterithan vaikuttaa vaaan huoltoväli ilmasimen toimintaa eikä yksinään aiheuta muita vikoja piirilevyn piirissä oleviin toimintoihin paitsi vuotaessaan, kun katkoo piirit. Saas nähä riittääkö putsaaminen vaiko joutuuko tinaamaan komponentteja paremmin kiinni.

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          toimiko kulutusmittari ollenkaa?
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • nalliii
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 379
            • heinola

            #6
            ei toiminu kulutus mut ongelma selvis joku sulake pamahtanu ja nyt taas toimii.

            Comment

            • JoPe87
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 246
              • Vieremä

              #7
              Originally posted by nalliii
              ei toiminu kulutus mut ongelma selvis joku sulake pamahtanu ja nyt taas toimii.
              Missäs kaikkialla/mitkä ovat mittariston sulakkeita? nro 10 on ainaki vissiin joku mittaristoon kuuluva? itelläki herkes pelaamasta kiekka,kulutus ja lämpö mittari :(

              Comment

              • wesq^
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 40

                #8
                Originally posted by JoPe87
                Missäs kaikkialla/mitkä ovat mittariston sulakkeita? nro 10 on ainaki vissiin joku mittaristoon kuuluva? itelläki herkes pelaamasta kiekka,kulutus ja lämpö mittari :(

                Joo mulla kans kiekkamittari ja kello lakkas toimimasta ku veitsellä leikaten. se m10 sulake palanut ja kun heittää uutta tilalle niin saman tien räiskähtää lanka poikki. en sitten teidä..vanha auto kyl o

                Comment

                • insp
                  BTCF Member
                  • Sep 2002
                  • 826
                  • Iittala

                  #9
                  Originally posted by Miikka
                  juu muistelisin et aikas hapan on mittariston piirilevy ku poistin ledit ku palo punasta koko ajan akkujen loppumisen takia. kirjottelen ku saan avattua, tarkotus olis ens viikon kuluessa. e30:seen maksaa ainakin hyvin uus ovh240€ kellollinen. saa jo pahvilaatikollisen käytettyjä tohon hintaan. Patterithan vaikuttaa vaaan huoltoväli ilmasimen toimintaa eikä yksinään aiheuta muita vikoja piirilevyn piirissä oleviin toimintoihin paitsi vuotaessaan, kun katkoo piirit. Saas nähä riittääkö putsaaminen vaiko joutuuko tinaamaan komponentteja paremmin kiinni.
                  Hmm, ite kyllä huomasin että koko oikea puoli mittaristosta kuolee kierrosluku/kello/kulutus/lämpö, jos patterit loppuu
                  ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by insp
                    Hmm, ite kyllä huomasin että koko oikea puoli mittaristosta kuolee kierrosluku/kello/kulutus/lämpö, jos patterit loppuu
                    Jep. Ja bensamittari ei näytä oikeeta jos akut loppu
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • Jari N
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 46
                      • España/Finland

                      #11
                      Originally posted by Wittu_joo
                      Jep. Ja bensamittari ei näytä oikeeta jos akut loppu
                      mul ei toimi bensa mittari oikeestaan yhtää...saattaa värähtää jos laittaa virrat...ei muuta...ja kulutusmittari näyttää täysin päin persettä...kiihdyttäes nousee vähä....muuten tasasesti ku ajaa isol vaihteel niin näyttää nollaa???

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #12
                        Originally posted by insp
                        Hmm, ite kyllä huomasin että koko oikea puoli mittaristosta kuolee kierrosluku/kello/kulutus/lämpö, jos patterit loppuu
                        Itselläni on patterit loppu ja ainut asia mittaristossa, mikä ei toimi on huoltotarpeenilmaisin. Joskus on kulutusmittari mykistynyt, mutta on aina korjaantunut kun on irrottanut akkukaapelin ja antanut olla vähän aikaa irti ennen takaisinkytkentää. Vika vaikuttaisi siis jonkinlaiselta huonolta kontaktilta, eli ainoa korjaus olisi joko uusia kaikki piirilevyn juotokset tai sitten ostaa uusi piirilevy. Ja patterit eivät ole vuotaneet piirilevylle.

                        Voisiko joku perustella miten ihmeessä patterit voisivat vaikuttaa muiden mittarien toimintaan (olettaen että ne eivät ole sylkäisseet mehuja piirilevylle).

                        Ja toiseksi olen todistanut tapauksia, joissa on uskottu tuohon patterien vaihdon kaikkivoipaisuuteen ja vaihdettu ne, ja silti kierrosluku- ja kulutusmittarit ovat pysyneet mykkinä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎