hei, kuten aiemmin sanoin, että kl-varaosien myymät tuotteet nimeltään SPRINT iskarit, ovat 1:1 B6 iskareiden kanssa. En tiedä miksi ne käyttävät kl-varaosisssa tuota lisänimeä SPRINT mutta iskareiden valmistenumeroiden perusteella selvitin omista iskareista, jotka myytiin minulle "sprintteinä" että ne ovat nuo bilstein B6 iskarit (with standard chassis).
Anteeksi maalaisuuteni ja ulkomuistini heikkouden. Tarkistin asian tuosta KL-varaosien kuitista, ja iskarit jotka myytiin nimikkeellä Sprint iskarit olivat tuotenumeroilla SP0335 eteen ja taakse SP2027. Noita vertasin Bilsteinin cataloogiin josta löytyi että kyseessä on B8 tyyppin iskarit.
Summasummarun: puhuin aiemmin läpiä päähäni ja haluan oikaista virheellisen tiedon jota levittelin
Anteeksi maalaisuuteni ja ulkomuistini heikkouden. Tarkistin asian tuosta KL-varaosien kuitista, ja iskarit jotka myytiin nimikkeellä Sprint iskarit olivat tuotenumeroilla SP0335 eteen ja taakse SP2027. Noita vertasin Bilsteinin cataloogiin josta löytyi että kyseessä on B8 tyyppin iskarit.
Summasummarun: puhuin aiemmin läpiä päähäni ja haluan oikaista virheellisen tiedon jota levittelin
Hyvä kun korjasit.
Ja omat iskarit ovat edessä F4-B36-0332 ja takana F4-B36-1423
Etuiskarit löyty suoraan Bistein katalogista 320i touring b6 kohdalta, mutta taka iskareita ei ole löytynyt mistään, ainakaan viellä.
Ja omat iskarit ovat edessä F4-B36-0332 ja takana F4-B36-1423
Etuiskarit löyty suoraan Bistein katalogista 320i touring b6 kohdalta, mutta taka iskareita ei ole löytynyt mistään, ainakaan viellä.
Soita kittelälle ja tilaa kunnon bilsteinit.
Saat varmasti hyvät
kittelä?
Originally posted by jmp2002
mikä tyrehty?? kyllä sprinttejä saa 325 sedaniin...
nii tarkotin tota kl-varaosaa...saa toki mutta mistä ja mihin hintaan? missään suomalaisilla sivuilla ei näy koskaan hintoja eikä niitä hintoja tunnu koskaan saavan edes kysymällä
e30 touringiin eikä cabrioon ei ole ainakaan bmw:ltä etk:n mukaan saanut bilsteinejä alustaan . näissä cabriossa m-tech ja touringin sport alustassa samat iskarit kuin vakiossakin.
M3 eri iskarit kaikissa malleissa kuin nuo m-tech bilsteinit.
320is saanut bilstein tai boge kamaa kuten muihinkin joissa m-tech mahdollisuus.
siitä ei tietoa että onko kaikki e30 bilsteinit bmw logoilla(eli m-tech paketissa myytävät e30 sedan/coupe 316-325i) 33mm varrella.silloin ulkohalkaisija on 38mm ja tarvii niille tarkoitetut yläpään mutterit...ei mene vakioilla. mitään jäykkyys infoa noista bmw:n myymistä ei ole..en tiedä onko ne bilstein sportit vai mitkä.
bilsteiniltä ei suoraan taida saada nykyään helposti kun noita 40mm varrella olevia. ja miksi pitäisikään..niihin sitten saakin ihan mitkä sisukset kun haluaa kittelällä asennettua. ja sitten vielä muokattua muutenkin ulosjoustoja yms.
huhu kertoili tuossa ettei saisi m48/1.5mm ulkokierteillä isolle/45mm/1.5 sisäkierteellä pikkutolpalle noita yläpään muttereita tai kumisuojuksia noille 33mm bmw bilsteineille uutena enää erikseen.
KL sitten myy noita b6 malleja kai(40mm) ja tilaa suoraan bilsteiniltä.
prostreet kertoili ettei niissä ois muuta eroa nykyseen 40mm sprinttiin kuin ulosjoustoa rajoitettu sisällä olevala muovilla ja sitten sisään joustoa muuten jotta ei jouset heilu ja liikerata vastaa matalampia jousia.
33mm eivät modaile mielellään kittelällä...
takaiskareista kuitenkin laittavat myös noita bmw m-techejä. öljynvaihto 60e ja tiivisteet jos tarttee siihen päälle...uudet 100e kpl joten kannattanee harkita kaks kertaa...
tuota luokkaa varmaan muutkin modaukset.
Eli on bmw bilstein m-tech sedan/coupe e30 malleihin 33mm varrella.
siten bilsteinin omat uudet 40mm varrella-->sprint ja sport joissa erona ulosjousto ja liikerata. muuten yhtä jämyt.
bmw 33mm bilsteinin joustomatka n.55mm
bilsteinin 40mm varrella saa valita 30,40,50...
bmw 33mm bilsteinit tarkotettu m-tech jousille...jos haluaa käyttää matalamman alustan kanssa niin sitten kannattaa avata alamutteri ja madaltaa pohjaanlyöntikumia joka sisällä. ettei pohjaa..näin kuuleman mukaan kestää paremmin madalletussa.
BMW bilsteinenissä myös tuo ylämutteri kuten noissa muissakin niin sisältää ilmeisesti pölysuojan ainakin jottein paska mene iskaritolpan sisään.
sitten ihan täysiin varmistamaton asia ettei bilsteinejä asenneta öljyn kanssa vaan kuivana...tämä pitää tarkistaa TIS:istä tms. joten ei suora ohje
näin tässä selvitellessä tullut ainakin mulla käsitys näistä vermeistä.
parempi myöhään kuin ei milloinkaan eli nämä vanhat sportit juuri noita bmw:n myymiä malleja 33mm varrella..eli sitten vanhat sportit ilmeisemmin...ei kyllä tietoo miten jäykät verrattuna noihin 40mm vai samaa luokkaa.
ois taas pitäny lukee toi linkki ennen kun alotti heh..
eli noi numerot 138/738 jotka on m-tech 316-325i niin on juurikin noilla 33mm varsilla.
muut mallit ilmeisesti stanu ylämuttereilla ja ohuemmalle varrella. ei siis upsidedown rakenne..
mielenkiintonen asia ois tietää onko noi vanhat sprintti sarjan vermeet myös 33mm varrella...
huooh..paatosta. nyt loppu. jos jollain jotain lisättävää niin tähän vaan. kuuleman mukaan suomessa on joku paikka josta noita ylämuttereita saa suolaseen hintaan erikseenkin..tietoa otetaan mielellään vastaan..
tilasin tnään huvikseen paikallisesta puljusta nuo bilstein ylämutterit jotka tulee tolpan yläpäähän kun omista puuttuu. saas nähä tuleeko perille . ihan merkkiliikkeestä. 30e/kpl ja kuulemma saksassa pitäs olla.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment