Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M10 jäähdytys ongelma...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baur TC
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 112
    • Turku

    E30 M10 jäähdytys ongelma...

    Eli normaali ajos toimii oikein kauniisti mutta kun 4. ja 5. vaihteella antaa maistaa oikein kunnolla niin alkaa jäähdytysnestet tulee ulos aikas kovaa. Konepellin reijäst lentää nestet ulos tuulilasiin saakka. Ylävesiletkust ei vuoda enää ku se on jo korjattu ku sitä eka epäiltii. Onk mahdollist et tulee syylärin korkist? Ja mikä mahtaa aiheuttaa kyseisen neste suihkun? Kova paine ilmeisesti tulee mut kui liian iso et roiskii pihal? Ja mite se vaa tekee sen 4. ja 5. vaihteel? Ei viitteis koko ajan puhdistaa konehuonet ja konepeltii nesteest eikä lisätä sitä nestet. Ongelma tuli sen jälkee ku ostin uuden syylärin. Samanlaisen kuin vanhan. Ja kun nestet tulee ulos niin yleensä lämppäri lopettaa lämpimän ilman puhaltamisen, johtuu ilmeisesti ilmast joka sinne menee. Ja aina ku noin käy niin lämmöt nousee uhkaavasti punasel päin. Missä vika???
    Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Vaihdappa varmuudeks termari, se saattaa jumittaa.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • Jarno80
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 246
      • Riihikoski

      #3
      Nakutus nostaa veden paineet. Kokeile laskee ahtoja tai säätää sytkää!
      Ahdin määrää tahdin...

      www.jarno80.suntuubi.com

      Comment

      • Baur TC
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 112
        • Turku

        #4
        kokeillaan sitä sit seuraavaks...
        Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

        Comment

        • Baur TC
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 112
          • Turku

          #5
          Originally posted by Jarno80
          Nakutus nostaa veden paineet. Kokeile laskee ahtoja tai säätää sytkää!
          En jaksais säätää hukkaporttii ja Hestec säätää kaikkee muuta settii. Ei pitäis koneen edes nakuttaa ku on säädetty kunnol.
          Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2185
            • TKu

            #6
            Originally posted by Baur TC
            En jaksais säätää hukkaporttii ja Hestec säätää kaikkee muuta settii. Ei pitäis koneen edes nakuttaa ku on säädetty kunnol.
            Ja mikäs se tekniikka oli?M10 turbolla? Ei pitäis nakuttaa? Kyl sen nyt kuulee perskorvallaki nakuttaako vaiko ei...jos ei muuta niin vie jollekkin ketä hestecistä ymmärtää....
            Last edited by tepi_; 13-05-2005, 14:46.

            Comment

            • Jarno80
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 246
              • Riihikoski

              #7
              Originally posted by Teppo
              Ja mikäs se tekniikka oli??M10 turbolla?? Ei pitäis nakuttaa?? Kyl sen nyt kuulee perskorvallaki nakuttaako vaiko ei...jos ei muuta niin vie jollekkin ketä hestecistä ymmärtää....
              Kyllä koneen kun koneen saa nakuttamaan!!! Että en nyt menis aivan noin sanomaan ettei m10 turbolla nakuta! Nakutus kyllä pitäs kuulla mutta pahin mahdollinen nakutushan on sitä jota ihmis korva ei pysty erottamaan joka alkaa kuuluvan nakutuksen jälkeen. Eikä se välttämättä nakutuksesta johdu mutta se vaan oli eka mikä tuli mieleen ja toi 4. ja 5. vaihde viittais juuri vauhti nakutukseen. Niin ja ei se aina penkissä nakutakkaan kun ei ole ilmavastusta...tästähän esimerkkinä yks nissan 200 joka oli penkis ja mäntä sulas vauhtinakutuksen johdosta.
              Last edited by Jarno80; 13-05-2005, 01:47.
              Ahdin määrää tahdin...

              www.jarno80.suntuubi.com

              Comment

              • Jarno80
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 246
                • Riihikoski

                #8
                Originally posted by huoppa81
                Vaihdappa varmuudeks termari, se saattaa jumittaa.
                Jos olis termarist kiinni luulis et keräis painetta muutenkin sama halkeamien ja kansi pahvin kanssa. Vai voiko olla ihan pieni halkeama josta työtää vasta ahdoilla painetta vesitilaan??? Viisaammat voi vastailla.
                Ahdin määrää tahdin...

                www.jarno80.suntuubi.com

                Comment

                • Jääkarhu
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 130
                  • Ylivieska

                  #9
                  Painettahan tuonne tulee aivan selvästi...Eli kansi pois ja kattoo onko menny tiiviste vai kansi. Vitut siinä mitkää termarit jumita....todella harvinaista...99% varmuudella tiiviste...

                  Ja miksi vaihdoit sen syylärin??? hajosko???? Eli painetta tuli ja rupes vuotaa....Ei se kannentiiviste syylärinvaihdolla kuntoon tuu...

                  Ja sori tää kielenkäyttö....vähä... hommia...
                  Last edited by Jääkarhu; 13-05-2005, 00:41.
                  Vanhaa se olla pitää..

                  E10 2002A-71
                  E21 320A-76
                  E21 320-76
                  E21 320i-76
                  E21 320i-77
                  E21 318i-80
                  E21 318i-82
                  E12 520 3.0-80

                  Comment

                  • Jarno80
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 246
                    • Riihikoski

                    #10
                    Originally posted by Jääkarhu
                    Painettahan tuonne tulee aivan selvästi...Eli kansi pois ja kattoo onko menny tiiviste vai kansi. Vitut siinä mitkää termarit jumita....todella harvinaista...99% varmuudella tiiviste...

                    Ja miksi vaihdoit sen syylärin??? hajosko???? Eli painetta tuli ja rupes vuotaa....Ei se kannentiiviste syylärinvaihdolla kuntoon tuu...

                    Ja sori tää kielenkäyttö....vähä... hommia...
                    Pahvi olis muuten ihan järkevä mut miks vaan 4. ja 5. vaihteel???
                    Ahdin määrää tahdin...

                    www.jarno80.suntuubi.com

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5726
                      • Rovaniemi

                      #11
                      ota konepelti pois. Käy ajamassa ja toinen kattoo mistä sitä lentää... pidä katto kiini
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • Baur TC
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 112
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Jääkarhu
                        Painettahan tuonne tulee aivan selvästi...Eli kansi pois ja kattoo onko menny tiiviste vai kansi. Vitut siinä mitkää termarit jumita....todella harvinaista...99% varmuudella tiiviste...

                        Ja miksi vaihdoit sen syylärin??? hajosko???? Eli painetta tuli ja rupes vuotaa....Ei se kannentiiviste syylärinvaihdolla kuntoon tuu...

                        Ja sori tää kielenkäyttö....vähä... hommia...
                        Vanha oli läpi mätä... meni sormi läpi ku tökkäs... Sen takia vaihdoin...
                        Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                        Comment

                        • Baur TC
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 112
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Teppo
                          Ja mikäs se tekniikka oli?M10 turbolla? Ei pitäis nakuttaa? Kyl sen nyt kuulee perskorvallaki nakuttaako vaiko ei...jos ei muuta niin vie jollekkin ketä hestecistä ymmärtää....
                          Nakutusta ei kuulu... Ja ei tarvii olla edes ahtoi vaan kova nopeus niin alkaa roiskumaa... Ja tekniikka tosiaan on M10 turbo..
                          Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                          Comment

                          • Baur TC
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 112
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Jarno80
                            Pahvi olis muuten ihan järkevä mut miks vaan 4. ja 5. vaihteel???
                            Kai sitä nesuu vois saada roiskumaa kolmosellaki jos vaik polttais kumii mut kiihdytykses ei tuu nestet ulos. Eli sillo se ei kerää viel painei niin paljoo mut luulis et jos pumppu pumppaa korkeil kierroksil kamaa ni eik sillo pitäis helpommi tulla?? No täytyy tutkii kannen tiiviste seuraavaks ku ehtii töis säätämää...

                            edit:
                            Originally posted by jmp2002
                            ota konepelti pois. Käy ajamassa ja toinen kattoo mistä sitä lentää... pidä katto kiini
                            Täytyy varmaa koittaa... ja katto kiinni.
                            Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                            Comment

                            • Jarno80
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 246
                              • Riihikoski

                              #15
                              Kansipahvia veikkasivat kaikki kun pidin tossa viikonloppuna pientä galluppia!
                              Ahdin määrää tahdin...

                              www.jarno80.suntuubi.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎