Tarvikkeet:
Umpioiden nipsuja n. KPL (Riippuen asentajan kärsivällisyydestä
)
Mustaa kuumankesto spraytä purkki (esim 400'C helpompi maalata kun kuumempaa kestävät)
Mustaa polyuretaaniliimaa putkilo
Ristikot kertaa 2 uusiin tai 4 vanhoihin umpioihin(näissä samat ohjeet kaikissa umpioissa kuin DE pitkissäumpioissa)
Hommahan menee näin...kun et kuitenkaan ole ajokunnossa wappuna niin otat pelkät umpiot irti rungoistaan (kannattaa varautua ostamaan jo valmiiksi parit nipsut niiihin umpioiden kiinnikkeisiin bmw liikkeestä. h. 0.4e kpl. kuudella pärjää alkuun eli puolet jos saa ehjänä niin on jo hyvä(Huomaa erot sisältä säädettävien kesken ja tavallisten pellin alta säädettävien nipsuissa). lyhyvien umpioista tietty DE linssit veks ja kaikista se metallisuoja umpion ympäriltä pois.
stage kaks: lainaat emännän vastustelusta huolimatta 150 asteeseen lämmitettyä kotiuunia. umpiot sisään yks kerrallaan/kaks kerrallaan. oottelee hiukka aikaa ja miniruuvarilla vääntää lasit irti (jos ei suosiolla lähe niin lisää aikaa uunissa). DE umpiot on kumimaisempia. toiset lähtee mukisematta. ja vielä lämpimänä ollessa rapsuttelee enimmät harmaat liimat pois laseista.
Emännälle tiedoksi: uuni ei mene pilalle tästä ja ranskalaiset paistuu ihan yhtä maukkaiksi operaation jälkeenkin. Pelimies taas paistaa ranskikset ja lenkit samalla niin ei mene sähköä hukkaan
. heh. en kyllä suosittele silti vaikka pelimies olisitkin.
sitten reijät(dremel/tai normi sähköpora) pitkien umpioille sopiviin kohtiin et ristikot istuu hyvin(Ristikoissa olevat tapit menevät läpi umpiosta, varo vaurioittamasta kromipintaa!!). maalaa pitkistä sen keskikuppi mustaksi lämmönkestosprayllä. samalla maalataan ristikkolevytkin mustiksi molemmin puolin.
Tässä varottava et ei laita teippiä kromipintaan kiinni suojatessa nääs vanhoissa umpioissa tuo kromi EI KESTÄ IRROTTAA MITÄÄN TEIPPIÄ vaan siitä lähtee hitusia mukaan-->paskan näköset umpiot. suojaa kromin vaikka sanomalehdellä maalauksen ajaksi ja pikkusen teippiä kupin juureen jne.
Lyhyvien umpioista sitten maalataan DE:keilan ympäriltä se heijastinpinta mustaksi (kevyt karhennus ensin santiksella) ja sama kannattaa tehä siellä sisällä alakolossa näkyvälle valkoselle muoviosalle jne.
sitten mustalla polyuretaaniliimalla maalatut ristikot (reikien kohalle takapuolelle PU liimaa) ja lasit kiinni siististi (EI silikoonitiivistettä VAAN polyuretaaniliimaa! jos epäilyttää lämmönkesto niin löytyy myös yli 80'c:n lämmönkestolla olevaa).
Kannattaa ensin laittaa vähemmän ja sitten lisätä jos ei ole riittävästi tavaraa...purseet vittumaisia putsata sisältä/kromilta
. ulkopuolelta voi saumakohdasta sivellä vielä siihen saumaan sitten lisää et tulee vedenkestävät jos epäilyttää ja tasoittaa nätiksi.
sitten eikun kasaus toisessa järjestyksessä ja maalaa vielä ne umpioitten ympärille tulevat metallirinkulat mustaksi yltäpäältä ja voila sulla on halvat tummaoptiikat. vastaavat kuin hellan valoissa. Kyllä passaa ajella!
simoissaan ei kannata asennella
...vaikka wappuna pieni simailu onkin suotavaa kevään juhlan kunniaksi.
Asennus ohjeet by suutari
Umpioiden nipsuja n. KPL (Riippuen asentajan kärsivällisyydestä

Mustaa kuumankesto spraytä purkki (esim 400'C helpompi maalata kun kuumempaa kestävät)
Mustaa polyuretaaniliimaa putkilo
Ristikot kertaa 2 uusiin tai 4 vanhoihin umpioihin(näissä samat ohjeet kaikissa umpioissa kuin DE pitkissäumpioissa)
Hommahan menee näin...kun et kuitenkaan ole ajokunnossa wappuna niin otat pelkät umpiot irti rungoistaan (kannattaa varautua ostamaan jo valmiiksi parit nipsut niiihin umpioiden kiinnikkeisiin bmw liikkeestä. h. 0.4e kpl. kuudella pärjää alkuun eli puolet jos saa ehjänä niin on jo hyvä(Huomaa erot sisältä säädettävien kesken ja tavallisten pellin alta säädettävien nipsuissa). lyhyvien umpioista tietty DE linssit veks ja kaikista se metallisuoja umpion ympäriltä pois.
stage kaks: lainaat emännän vastustelusta huolimatta 150 asteeseen lämmitettyä kotiuunia. umpiot sisään yks kerrallaan/kaks kerrallaan. oottelee hiukka aikaa ja miniruuvarilla vääntää lasit irti (jos ei suosiolla lähe niin lisää aikaa uunissa). DE umpiot on kumimaisempia. toiset lähtee mukisematta. ja vielä lämpimänä ollessa rapsuttelee enimmät harmaat liimat pois laseista.
Emännälle tiedoksi: uuni ei mene pilalle tästä ja ranskalaiset paistuu ihan yhtä maukkaiksi operaation jälkeenkin. Pelimies taas paistaa ranskikset ja lenkit samalla niin ei mene sähköä hukkaan

sitten reijät(dremel/tai normi sähköpora) pitkien umpioille sopiviin kohtiin et ristikot istuu hyvin(Ristikoissa olevat tapit menevät läpi umpiosta, varo vaurioittamasta kromipintaa!!). maalaa pitkistä sen keskikuppi mustaksi lämmönkestosprayllä. samalla maalataan ristikkolevytkin mustiksi molemmin puolin.
Tässä varottava et ei laita teippiä kromipintaan kiinni suojatessa nääs vanhoissa umpioissa tuo kromi EI KESTÄ IRROTTAA MITÄÄN TEIPPIÄ vaan siitä lähtee hitusia mukaan-->paskan näköset umpiot. suojaa kromin vaikka sanomalehdellä maalauksen ajaksi ja pikkusen teippiä kupin juureen jne.
Lyhyvien umpioista sitten maalataan DE:keilan ympäriltä se heijastinpinta mustaksi (kevyt karhennus ensin santiksella) ja sama kannattaa tehä siellä sisällä alakolossa näkyvälle valkoselle muoviosalle jne.
sitten mustalla polyuretaaniliimalla maalatut ristikot (reikien kohalle takapuolelle PU liimaa) ja lasit kiinni siististi (EI silikoonitiivistettä VAAN polyuretaaniliimaa! jos epäilyttää lämmönkesto niin löytyy myös yli 80'c:n lämmönkestolla olevaa).
Kannattaa ensin laittaa vähemmän ja sitten lisätä jos ei ole riittävästi tavaraa...purseet vittumaisia putsata sisältä/kromilta

sitten eikun kasaus toisessa järjestyksessä ja maalaa vielä ne umpioitten ympärille tulevat metallirinkulat mustaksi yltäpäältä ja voila sulla on halvat tummaoptiikat. vastaavat kuin hellan valoissa. Kyllä passaa ajella!
simoissaan ei kannata asennella

Asennus ohjeet by suutari
Comment