no multa saa kuvia sit ku oon joskus saanu valmiiksi. oli muuten tod. helppo aukasta noi e21 lyhyiden umpiot ainakin minulla. noin 5min/puoli. ja kyllä olivat ennen avaamattomat.
Ristikot on helppo tehdä niin että leikkaa ensin vaikka paperi mallin ja sillä mallilla leikkaa pellistä. Olisin voinu skannata sen paperimallin ja laittaa kuvan tänne, mutta skanneri on rikki...
No toki. Eipä tuo ristikko niinkään heikennä mutta entäs noi lyhyet kun nehän maalataan kokonaan mustaksi? ja nyt meinaan ihan ajamisen suhteen, en katsarin..
No toki. Eipä tuo ristikko niinkään heikennä mutta entäs noi lyhyet kun nehän maalataan kokonaan mustaksi? ja nyt meinaan ihan ajamisen suhteen, en katsarin..
selventäisikö nuo kuvat jonkin verran??
Eli siinä näkyy että lyhyen umpion sisukset on maalattu, mutta ei itse linssiä, joka irtoaa umpiosta kolmella ruuvilla.
niin, eipä tuo heijastin lyhyissä umpioissa ole kuin parkkivaloa varten (siis ellipsoidi valoissa)..
Kyllä mä nyt sen verran tajusin ettei sitä linssiä maalata mutta eikös se peiliosa kuitenkin maalata kokonaan?
Jos linssiosa on se joka heijastaa lyhyissä (siis DE valoissa) sen itse valon kuvioineen niin mitenkä heijastinpinta voi silloin vaikuttaa valotehoon? Muuta käyttöä noille DE-valojen heijastinpinnalle en ole keksinyt kuin parkkivalon niin kuin joku jo totesikin..
Tulipa tuossa aukaistua nuo lyhyen umpiot ja maalasin ne "päällimmäiset" heijastimet, mutta pitääkö linssissä kiinni oleva kartionmallinen heijastinpinta maalata myös? Kyseessähän on e34 ´90 (liekö merkitystä). Oli muuten yllättävän tiukassa nuo lasit, ensin ei meinannut uskaltaa pitää uunissa tarpeeksi kauan/korkeilla lämmöillä ja sen jälkeen tuntu että ne vitun lasit hajoaa kun vääntää. Nakkasin sitten suoraan sen 175 astetta lämpöjä ja väänsi patilla niin rupes irtoomaan! Ja pysty näköjään tekemään irrottamatta umpiota siitä kehikosta niin ei tartte suuntailla niitä lähivaloja. Jos nyt nämä jotakuta kiinnostaa...
Comment