Eilen vaihdoin termostaatin,kun moottorinlämmöt nousi jo punaiselle.Ei vaikuttanut oliko auto paikalla tai ajoi moottoritielle,yhtä kuumana kävi.Jäähdyttäjän flekti näyttää pyörivän ihan ok.Vaihto meni ok,keulaa nostettiin ylöspäin kun ilmattiin ja annettiin koneen käydä yli puoli tuntia keula kohollaan.Lämmöt asettuikin,ja n.20 km lenkin aikana pysyi ihan kohdallaan.Tänään töistä palatessa lämmöt nousi taas liki punaista,vaikkakin juuri kun ajoin pihaan niin viisari tipahti puoleen väliin.Takana oli n.40 km maantieajoa.Kyssärit kuuluu:Mitä seuraavaksi,voiko olla lämpötilananturi sökönä?Termostaattikotelon vieressä on kaksi anturia/liitintä,toinen näistä lienee mittarille?Vesipumppu vaihdettiin viime kesänä,ajettu n.15 tkm sen jälkeen.Teinkö ilmauksen oikein,keula koholla,ja ilmausruuvia välillä auki,ja nestettä valui hieman ulos.Samoin välillä oli paisarin korkki auki ja hytissä lämmöt täysillä,ja kuumaa puhalsi sisälle(joskus tein tällä lailla Opeliin,toimiisk Bemaris samalla tavalla)?Viisari on on heilunut aina keskiasennon ja sen jälkeisen viivan väliä,mutta lienee Bemarin tapaista.Ja auto oli siis 320i vm-89.Jännä homma,kun yön yli nukuttuaan sama vika uusiutunut,vaikka ei ihan punaiselle enää mene.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 m20 ylikuumenee
Collapse
X
-
eik?h?n tuo ilmaus oo oikein tehty, itse ep?ilisin anturivikaa...
________
Michigan medical marijuana dispensaryLast edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:20.
-
-
Ei se ihan mene ihan kiehu,mutta on kyl viittä vailla.Viisari on hieman alla punaisen,tai hieman käynyt päälläkin.Sitä väliä tuntuu seilaavan.Kaikki jäähdyttäjän letkut on myös kuumat.Kyllä konehuone hohkaa kuumana kun pellin avaa,siksi tuntuukin että siel olis vielä muutakin hämminkiä kuin anturi.
Comment
-
-
No kiertääkö se neste termostaatin ohi? Itselläni kun oli termari rikki, ei syylarin alapäästä tuleva letku ollut ollenkaan edes lämmin kun termari oli jumissa.
Miten ne lämmöt mittarissa nousee, sykäyksittäin vai rauhassa? Jos se mittarin liike on sellasta nykimistä, on varmaankin jokin anturi rikki tai sitten mittariston akut alkaa olla dead.
Onhan termari varmasti oikein päin asennettu?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Edelleenkään se ei tarkoita sitä että tuulettimen visco olisi ehjä jos se pyörii. Sen pitää olla "tahmea" silloin kun se on tarrautunut kiinni. Eli kun sammutat auton ja moottori on lämmin, yrität pyörittää tuuletinta niin sen EI pitäisi jatkaa pyörimistä vaan pysähtyä suhtkoht heti kun päästät irti.
Kait kaikki vesiletkut yms on ihan alkuperäisiä, ei mitään bilteman "vesiletkua" tai jotain omia patentteja? Koska muuten siellä saattaa jossain olla jokin letku lytyssä ja tämäntakia ei myöskään nesteet liiku oikein.
Onko vesipumppu varmasti kunnossa?ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Lämpö nousee ihan tasaisesti kohti punaista,vasta sitten kun alkaa olla liki punaista alkaa viisari pomppia edestakaisin.En voi olla ihan sata varma vesipumpun toiminnasta,se kun on Motonet quality,kuten on termarikin.Letkut on kaikki kuumia kun moottori on lämmin,alavesiletku tosin hieman viileämpi kuin muut,mutta lämmin selvästi.Kuumenemiseen ei vaikuta seisooko valoissa,vai ajaako moottoritiellä 140 km/h,samassa kohtaa on viisari.Letkut on original BMW,ja nesteetkin pysyy tallessa.Mites se menee oikeaoppinen ilmaus,keula ylös ja ilmausruuvia auki.Pitääkö hytissä olla lämmöt täysillä?Termarin laitoin samalla lailla kun entinenkin oli.Saako sen väärinpäin sinne?
Comment
-
-
Onko jäähdytysjärjestelmä ja syyläri huuhdeltu/puhtaat? Koska on viimeksi vaihdettu uudet nesteet?
Mikäli järjestelmässä on ruostetta ja muuta skeidaa, on syyläri ja/tai pienemmät letkut mahdollisesti tukossa ja litkut eivät kierrä kunnolla. Omissa M20-koneissa lämpötila on aina toimivalla jäähdytyksellä ollut neulan paksuuden verran keskikohdasta kylmemmälle. Ja se ei siitä hievahda mihinkään, tyhjäkäynnillä kauan seistessään korkeintaan keskiasentoon.
Tarkistaisin sen Motonetin pumpun toimivuuden ja mahdolliset vuodot. En myöskään ajaisi M20-koneella metriäkään ennenkuin on varmistettu että kone ei käy yhtään liian kuumana. Tuloksena on kiero tai haljennut sylinterinkansi.
Comment
-
-
Mulla pysyy E21:ssä (m20b20) lämmöt siinä pikkusen ekan viivan yläpuolella aina,
vaikka ajais vähän kovempaakin ja huudattais. Ikinä ei oo noussu puoleenväliin.
Mut E30:ssä (m20) 15 minuutin käynnin jälkeen vedet pihalle. Kansi koeponnistettu, lohko kokeiltu vaihtaa, vesipumppu vaihdettu jne. Vaihtoehdot: letkuissa tukos, termari paskana, ilmaus. Onko muita vaihtoehtoja?"You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction
Comment
-
-
Suosittelisin ilmausta uudelleen koska just noi vanhat bemarit on kuulemma ollu semmosii ett jäähdytysjärjestelmään on tapana jäädä ilmaa ja sit se ylikuumenee (ite ei oo kokemusta mut oon vaan kuullu). Yks hyvä ilmausmenetelmä on kuulemma käyttää alipainepumppua ja sillä laittaa uutta nestettä järjestelmään, ja samalla saa kaiken ilman pois. Jos ei itellä oo semmosta pumppua niin johonkin korjaamoon vaan. Muuta en kyllä nyt keksi. (Korjatkaa mua jos oon väärässä)
Comment
-
Comment