Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 m10b18 kytkin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sharspy
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 46
    • Livonsaari

    E30 316 m10b18 kytkin ongelma

    Nyt olisi ongelma bimmerin kytkimen kanssa, eli siis toimi normaalisti kun eilen ajoin ja tänään siirsin autoa.
    Nyt kun olin lähdössä liikenteeseen kytkin oli löysä ja ei ollut mitään tuntoa ennen viimeistä 5 senttiä ja sillä matkalla irroittaa ja voi laittaa vaihteen sisään mutta liikkelle lähtö on hankalaa kun kytkin nappaa sitten tosi nopeasti kiinni.
    Eli mistä voisi tälläistä vikaa lähteä hakemaan ja korjaamaan? Auto on siis vuosimallia 88 316 m10b18 koneella ja 5-lovisella askilla. Korjaantuuko ilmaamalla?
    Last edited by Sharspy; 03-05-2017, 08:25.
    1988 E30 316 M10B18
    1996 E39 523 vakioromu
    2013 F30 320i lastutettu mopo
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Ei korjaannu, mistä sitä ilmaa olisi mennyt ? Joko pää- tai työsylinteri vuotaa, jälkimmäinen helppo tarkastaa kun ottaa sen kytkinkopasta irti, 2 mutteria auki, älä irrota letkua vielä tässä vaiheessa jos sylkkä onkin kunnossa jolloin vika on pääsylinterissä.
    Last edited by jr66; 03-05-2017, 15:42. Reason: näppis...

    Comment

    • Sharspy
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 46
      • Livonsaari

      #3
      Täytynee kotiinpäästyä tarkastella. Olin näperrellyt edellisen omistajan ilmanputsarihelvettiä irti ja nätimpää paikalle niin siinä on saattanut johki letkuun painaa, mene ja tiedä. Kun siis kytkimen toiminnan ja ei toiminnan välillä ollut kuin max tunti.

      Edit: Konehuoneen kautta kurkattua työsylinteri oli päältä märkä joten vuotaa varmaan putken liitoksesta, huomenissa tarkempaan syyniin. Ilmaus ilmeisesti tapahtuu työsylinteriltä?
      Last edited by Sharspy; 03-05-2017, 17:48.
      1988 E30 316 M10B18
      1996 E39 523 vakioromu
      2013 F30 320i lastutettu mopo

      Comment

      • andhu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 535
        • vihti

        #4
        Tuskin tarvitsee ilmata perinteisesti, monet oon ilmannut ihan pelkästään poljinta polkemalla.
        E30 316 Turbo

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by andhu View Post
          Tuskin tarvitsee ilmata perinteisesti, monet oon ilmannut ihan pelkästään poljinta polkemalla.
          Ainakin e21 ilmaantuu vai ilmautuu näin.

          Comment

          • Sharspy
            Bimmer Rookie
            • May 2017
            • 46
            • Livonsaari

            #6
            No nyt on uusi työsylinteri paikassa, sieltähän se oli päästänyt läpi. Ilmaaminen oli aika työmaa, kai se sieltä ajan kanssa nousee ylös
            1988 E30 316 M10B18
            1996 E39 523 vakioromu
            2013 F30 320i lastutettu mopo

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎