Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    #31
    olen kanssa miettinyt e21 m30 projektia ja pikasesti etk:lla laskin ni kevyinkin m30b25:nen painaa 2,6kg liikaa, siis yli sen painolisäysrajan (oliko 20 vai 25% mallisarjan painavimpaan verattuna.)

    Mikäli jollain on ratkasua pulmaan niin olis hienoa alkaa tällasta väsäämään.
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #32
      Originally posted by bmwm5e28
      olen kanssa miettinyt e21 m30 projektia ja pikasesti etk:lla laskin ni kevyinkin m30b25:nen painaa 2,6kg liikaa, siis yli sen painolisäysrajan (oliko 20 vai 25% mallisarjan painavimpaan verattuna.)

      Mikäli jollain on ratkasua pulmaan niin olis hienoa alkaa tällasta väsäämään.
      Todistat paperilla, mistä olet painoa säätänyt väh. tuon ylimenevän osan (ettei akselimassat ylity tms.?) eli kevyempää osaa / kuituosia peltisten tilalle jne.

      Maalaisjärjellä näin. anyone?
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • harry s morgan
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 131
        • Kalajoki

        #33
        Originally posted by E36-coupe
        Mjaa...ei se M30:nen hirveitä töitä tarvitse...kone vaan pitää laittaa laatikon kanssa sisuksiin kun se tulee aivan tulipeltiä vasten..Tulipeltiä ja nokkapeltiä joutuu hieman fixailee että pituudestaan mahtuu..Laatikossa joutuu vivustonlyhennyshommiin kun meinasi keppi tulla normaalilla vivustolla käsijarrukahvan paikalle :wink: . Pitäis joskus tuosta omasta vehkeestä laitella kuvia kunhan kerkeisi... :roll:
        ÄKKIÄ NIITÄ KUVIA TÄNNE!!!!! kiinnostuneita varmasti riittää.

        Comment

        • bmwm5e28
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 474
          • suomusjärvi

          #34
          Originally posted by Tzeimi
          Todistat paperilla, mistä olet painoa säätänyt väh. tuon ylimenevän osan (ettei akselimassat ylity tms.?) eli kevyempää osaa / kuituosia peltisten tilalle jne.

          Maalaisjärjellä näin. anyone?

          Niinpä se pitäis toimia, mutta riippuu tietty mitä mieltä ollaan asemalla.
          Ake teksteis lukee et jos paino menee 10% yli suurimman vakio koneen ni jo pitää siirtää painoa esim.akku takakonttiin.

          Täytyykin mennä tässä juttusille konttorille ja selvittää asiaa.
          2,6kg:han on niin vähän että jollei muuten niin sitten erikois-luvalla.
          Gentlemen prefer Blondes

          Dodge Challenger R/T 1970


          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

          Comment

          • jeemu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1844
            • 67700

            #35
            Vanha topikki, mutta en haulla muutakaan löytäny.
            Viittiskö joku kertoo mikkä on e21 323:sen akselimassat.
            Ja sitte kiinostas 5 vaiht lootan paino, oliko se ny 245? Nii ja m20b23 koneen paino apulaitteinee kiinostas myös.
            Last edited by jeemu; 18-04-2009, 16:57.
            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #36
              -81 vm. käyttis kertoo:
              Auton omapaino ajovalmiina tankattuna 1110 kg.
              Sallittu kok. paino 1540 kg.
              Sallitu akselipaino e. 780 kg. t. 840 kg.
              Painonjakauman ajovalmiina-kohdassa kertoo T3 t. Basso72...

              Osien painot tuolta, esim. autona 2/81 323i : http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...bruary/browse/

              Comment

              • jeemu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1844
                • 67700

                #37
                Originally posted by jr66 View Post
                -81 vm. käyttis kertoo:
                Auton omapaino ajovalmiina tankattuna 1110 kg.
                Sallittu kok. paino 1540 kg.
                Sallitu akselipaino e. 780 kg. t. 840 kg.
                Painonjakauman ajovalmiina-kohdassa kertoo T3 t. Basso72...

                Osien painot tuolta, esim. autona 2/81 323i : http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...bruary/browse/
                Minä kiitän. Äkkiseltään laskettuna motti painais noin 150kg
                B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #38
                  Originally posted by jr66 View Post
                  -81 Vm. Käyttis Kertoo:
                  Auton Omapaino Ajovalmiina Tankattuna 1110 Kg.
                  Sallittu Kok. Paino 1540 Kg.
                  Sallitu Akselipaino E. 780 Kg. T. 840 Kg.
                  Painonjakauman Ajovalmiina-kohdassa Kertoo T3 T. Basso72...

                  Osien Painot Tuolta, Esim. Autona 2/81 323i : http://bmwfans.info/parts/catalog/e2...bruary/browse/
                  56,3%/43,7%.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎