Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 ruisku kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #16
    Originally posted by Sharspy View Post
    Vaikka en nyt näiden bemarien sielunelämään ole niin paljoa tutustunut niin ei miulta kaasari sentäs jäis huomaamatta Pikaisen google kuvahaun jälkeen tuo m10b18 http://w123.mbnet.fi/autot/bmw/red2/2.jpg näyttää aivan identtiseltä oman pellin alla olevaan verrattuna. Tainnut joku unohtaa käydä muutoskatsastamassa kun otteessa ole kuin 2% alustasarjasta
    Tuossa kuvassahan on K-jetillä varustettu M10 E21sen pellin alla. Tässä olisi tarjolla E30 L-jetillä varustetulla M10:llä:

    Eikö sitä 316i:tä ole ollut myös M10-moottorilla? Kerro valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä, niin katotaan mikä moottori siellä oikeasti kuuluisi olla.

    Nostamalla pelkästään vänkärin puolta ilmaan, on mahdollista tehdä ilmatasku, joten ilmaaminen auto renkaillaan tai koko keula lievästi koholla. Ei mulla kyllä M10-moottoriset ole koskaan mitään ihmeellisempiä ilmauksia tarvinneet. Nestettä koneeseen ja kun jäähdytin on täynnä, niin lämmöt täysille säädettynä käyntiin. Hetken käyttää noin ja jos jäähdyttimessä pinta vajoaa, lisää nestettä ja korkki kiinni. Sitten vain tarkkailemaan että ohjaamoon tulee lämmintä ja lämpömittari pysyy normaalissa.

    Comment

    • Sharspy
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 46
      • Livonsaari

      #17
      Täytyy huomenissa tutkia lisää, nyt piti aamusta töihin lähteä ja jäädä duunipaikalle yöksi kun ei kehdannu autolla ajaa. Kiitoksia kaikille vinkeistä, ootte te bemarikuskit avuliaampia kun yleensä liikenteessä (jotkut) antaa ymmärtää
      1988 E30 316 M10B18
      1996 E39 523 vakioromu
      2013 F30 320i lastutettu mopo

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 827
        • Iittala

        #18
        Originally posted by Sharspy View Post
        Siis ennen termarin vaihtoa tuli lämmintä hyttiin..sillon kun kone vaan oli lämmin, ja tuon termarin laitoin samoinpäin kuin edellinen oli eli 45asteen mutka ylös, poikittainen putki vespumpulle ja suora pätkä alas syyläriin.
        Edit. Ja juuh, kaks viikkoa sitten tuli tuo rottonen haettua ja edellinen termari oli vaan kotelo ilman sisuskaluja
        Selvityksen perusteella kun vertasin realoem.com kuvaa, niin koneen etupään letkut ovat siis oikein. Vian on siis oltava muualla jäähdytysjärjestelmässä, esimerkiksi ne tulipellin ja kannen väliset letkut.
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2044
          • Riihimäki

          #19
          Originally posted by GOOFY View Post
          Varmaan se korkki kannattaa jossain vaiheessa laittaa kuitenkin kiinni että se hieman "paineistuu" ja alkaa paremmin kiertämään. Sammuttamisen jälkeen odottelee hieman ja avaat tosi varovasti syylärin korkin ja lisäät nestettä jos tarvii. Taas käytät jonku aikaa ja sama homma. Jos ei tälleen onnistu niin jotain on tukossa tai paskana.

          Sanoit että tunkkasit yhen nurkan ilmaan. Anna auton olla pyörillään tai koko keula ilmaan, ei vain toista puolta että on kallellaan sivulle.
          Näillä ohjeilla. m10:ssä korkki auki käyttäminen ei toimi.

          Toki siellä voi olla vikaakin koska teurastetulla termarilla jäähdytyskierto ei toimi. Mutta toisaalta luultavammin ei ole jos ennen termariremppaa ei ollut oireita.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #20
            1988 316 ruisku lienee M40? Ja silloin ilmaus kuten siihen m50:eenkin eli ilmaruuvi syylärin korkin vierestä auki täyttäessä, jos ei sitä tajua avata niin sitten jotkut jättävät termarin pois kun eivät muuten saa ilmattua.

            Ja jos on M20/M40 syyläri M10:n kanssakin niin ilmaus samoin kuin noilla eli syyläri on siksakki ja kun M10:ssäkin termari on alavesiletkussa neste ei mene koneeseen ellei ilmaa laske siitä syylärin ilmaruuvista pois.
            Last edited by naukkis; 11-05-2017, 22:38.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Originally posted by naukkis View Post
              1988 316 ruisku lienee M40? Ja silloin ilmaus kuten siihen m50:eenkin eli ilmaruuvi syylärin korkin vierestä auki täyttäessä, jos ei sitä tajua avata niin sitten jotkut jättävät termarin pois kun eivät muuten saa ilmattua.

              Ja jos on M20/M40 syyläri M10:n kanssakin niin ilmaus samoin kuin noilla eli syyläri on siksakki ja kun M10:ssäkin termari on alavesiletkussa neste ei mene koneeseen ellei ilmaa laske siitä syylärin ilmaruuvista pois.
              M10 siellä on post.9 perusteella kuitenkin. Eli ei ole ilmausruuvia ollenkaan.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Sharspy
                Bimmer Rookie
                • May 2017
                • 46
                • Livonsaari

                #22
                Originally posted by MPV View Post
                Tuossa kuvassahan on K-jetillä varustettu M10 E21sen pellin alla. Tässä olisi tarjolla E30 L-jetillä varustetulla M10:llä:

                Eikö sitä 316i:tä ole ollut myös M10-moottorilla? Kerro valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä, niin katotaan mikä moottori siellä oikeasti kuuluisi olla.


                Nostamalla pelkästään vänkärin puolta ilmaan, on mahdollista tehdä ilmatasku, joten ilmaaminen auto renkaillaan tai koko keula lievästi koholla. Ei mulla kyllä M10-moottoriset ole koskaan mitään ihmeellisempiä ilmauksia tarvinneet. Nestettä koneeseen ja kun jäähdytin on täynnä, niin lämmöt täysille säädettynä käyntiin. Hetken käyttää noin ja jos jäähdyttimessä pinta vajoaa, lisää nestettä ja korkki kiinni. Sitten vain tarkkailemaan että ohjaamoon tulee lämmintä ja lämpömittari pysyy normaalissa.
                No nyt sai veden kiertämään, ajeli hetken lämpömittari piirun alle punaisen, odotti 10-15min ja korkki auki ja lisää nestettä. Sitä toisti 4 kertaa niin lämmöt tasaantui ja sisällekki tuli lämmintä, ja 7 viimestä numeroa on 9844949.
                1988 E30 316 M10B18
                1996 E39 523 vakioromu
                2013 F30 320i lastutettu mopo

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #23
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2188
                    • Karstula

                    #24
                    316I se näyttäs olevan ja m10 moottorilla tehtaalta lähteny
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #25
                      Ihan normaali kaasarimallin 316-1,8 tuo on. Ei siis alkujaan ruiskulla.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Sharspy
                        Bimmer Rookie
                        • May 2017
                        • 46
                        • Livonsaari

                        #26
                        Originally posted by T3 View Post
                        Ihan normaali kaasarimallin 316-1,8 tuo on. Ei siis alkujaan ruiskulla.
                        Juu itekki kävin realoem kurkkaamas.. Noh, tuskin sitä muutoskatsastaa tarvihee
                        1988 E30 316 M10B18
                        1996 E39 523 vakioromu
                        2013 F30 320i lastutettu mopo

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎