Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 konepellin/moottoritilan tiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m28_30
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 12
    • Finland

    E30 konepellin/moottoritilan tiiviste

    Terve,

    osaisiko joku kertoa, miksi E30:een on ETK:ssa (ainakin minun -91 325 avossa) tarjolla kaksi eripituista konepellin/moottoritilan tiivistettä?

    Osanumerot 51711933992 vs 51711919961.

    Toinen pituudeltaan n. 1500mm ja toinen 3000mm. Mulla on tällä hetkellä toi lyhyempi malli, mutta myös pitempi näyttäisi käyvän, koska ns. "kisko" johon tuo kiinnittyy löytyy.
  • m28_30
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 12
    • Finland

    #2
    Kysytään näin - onko kellään tuota n. 1500mm pitkää lyhyempää tiivistettä omassa konehuoneessa, joka ei siis yllä konepellin etuosaan saakka? Mietin vain, kun kaikissa googlamassani kuvissa näyttää olevan tuo pitempi 3-metrinen tiiviste, joka yltää konepellin etuosaan saakka (eli on ikään kuin U:n muotoinen). Miksi näitä on kahta pituutta? Ei jummarra :think

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Itse en ole muistaakseni koskaan törmännyt tuohon pitempään. Lyhyempihän on se versio mikä kiertää konehuoneen takareunassa ja kulmien ympäri loppuen siihen. Mitenkä tämä niin kovasti mieltä vaivaa ?

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6205
        • Helsinki

        #4
        Ainakin mulla on kahdessa e30:sessä noi lyhyemmät kyl(konehuoneen reunoilla), itsekkään en ole nähnyt tuota pitkää livenä
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • m28_30
          Newbiemmer
          • May 2016
          • 12
          • Finland

          #5
          Kiitti tiedosta. Mietin tässä 'museointia' silmälläpitäen, onko autovanhukseen tehty matkan varrella minkälaisia tuunauksia, siksi mietitytti. Ihmettely alkoi siitä, kun tuolta pellin alta selvästi löytyy "kiskoa" pidemmän tiivisteen kiinnittämiseen, ja sitten ETK paljasti, että samaa osaa on kahdella pituudella. Kun sitten googletin tätä aihetta https://www.google.fi/search?q=bmw+e...=1920&bih=1083 niin johan sieltä pongahti paljon kuvia pitkällä tiivisteellä. Sit mää olin että täh ja miks. (kai ihmisellä pitäisi olla parempaa tekemistä, kuin moista ihmetellä, mutta näin meillä...)

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            Nuista numeroista kun katsoo realoemista niin nuitahan on heitelty sikin sokin melkein kaikkien mallien välillä. Lyhyttä mallia ei ole m21 ja s14 moottorisissa ja pitkää mallia ei ole m10 moottorisissa. Liittyykö tuo jotenkin siihen muotoiltuun konepellin eristeeseen?

            Parempihan se yhtenäinen malli varmaan olisi kun se kolmiosainen päästää vettä valumaan nurkista konehuoneeseen.

            Näyttäähän se realoem autosi numerolla mikä siellä on ollu. Osalista näyttää että kyseisessä autossa on käytetty kumpaakin.
            Last edited by GOOFY; 06-06-2017, 18:19.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              No M10-moottorisista puuttuu yhtäsuntoista muutenkin. Ei mikään ihme. Sen olen todennut että takareunan tiivisteen puuttuessa moottoritilasta tulee enemmän käryt kabiiniin.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6205
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by m28_30 View Post
                Kun sitten googletin tätä aihetta https://www.google.fi/search?q=bmw+e...=1920&bih=1083
                Kun katsoin noita kuvia, niin piti käydä katsomassa omaa ja verrata, niin mulla tosiaan on reunoilla sellaiset "matalemmat" ja lyhyet osa numero #9 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=41_0210, tuulilasin puolella on tuollainen "iso" mikä näkyy noissa kuvissa kiertämässä koko konehuoneen ympäri, samaa on takakontin luukun tiivisteenä. Minusta tuo koko kiertävä(U-muotoinen) olisi parempi kyl
                Last edited by MikeDry; 06-06-2017, 19:19.
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎