Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m20b25 tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 334

    e30 m20b25 tyhjäkäynti ongelma

    Eli ongelmana on se että tyhjäkäynnillä kone käy vain viidellä mukilla. 5 pytty ei käy mukana, tulee mukaan kun kaasuttaa hieman. Hirveä ongelma tuo nyt ei ole, mutta vituttaa valoissa seistä kun auto heiluu minkä kerkeää...

    Virranjakaja/Pyörijä putsailtu, uudet tulpat, ja tänään testailin uutta tulpa johtoa tuohon vitos pyttyyn...ostin vain yhen, mutta haen huomen kaikki kun ei ollu enempi rahaa mukana

    tipsejä vinkkejä?
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    miul oli sama vika kolmospytynkaa ja uudet johdot autto sydäntesti paljasti et anto liian pienen kipinän
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Jubu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 937
      • Kuusankoski

      #3
      Originally posted by Bnito
      Eli ongelmana on se että tyhjäkäynnillä kone käy vain viidellä mukilla. 5 pytty ei käy mukana, tulee mukaan kun kaasuttaa hieman. Hirveä ongelma tuo nyt ei ole, mutta vituttaa valoissa seistä kun auto heiluu minkä kerkeää...

      Virranjakaja/Pyörijä putsailtu, uudet tulpat, ja tänään testailin uutta tulpa johtoa tuohon vitos pyttyyn...ostin vain yhen, mutta haen huomen kaikki kun ei ollu enempi rahaa mukana

      tipsejä vinkkejä?
      koska säädetty venat viimeksi ?

      Comment

      • Bnito
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 334

        #4
        Venat opettelin säätämään tuos kuukausi sitten, oiskos siel mahdollisesti vikaa ?

        Sain omasta mielestäni säädettyä oikeisiin arvoihin, eikä pitäny mitään extra ääniä, nakutuskin hävis melki kokonaan....pitäskös silti vilkasta sinne ?
        F11 525 3.0 -10

        Ex E46 330d Touring -00
        Ex 316/325 '85

        Comment

        • Dynamics
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1108
          • Kiiminki City

          #5
          Originally posted by Bnito
          Venat opettelin säätämään tuos kuukausi sitten, oiskos siel mahdollisesti vikaa ?

          Sain omasta mielestäni säädettyä oikeisiin arvoihin, eikä pitäny mitään extra ääniä, nakutuskin hävis melki kokonaan....pitäskös silti vilkasta sinne ?
          Kannattaa tarkistaa, jos joku epäkesko on vaikka jääny vähän löysälle ja nakuttanu itsensä pois säädöistä..tms?
          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
          Ex: e34 525Tic, e34 520

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            #6
            Juu kiitoksia, täytyy ottaa asiaks ens viikonloppuna tuo venojen tarkastus.

            Sitten....Toinen todella vittumainen homma.

            Eli jarruttaessa Viskotuuletin ottaa syyläriin kiinni, oon jo sinne patentin tehny, pistäny pienet kumiliuskat syylärin kumikiinnikkeitten taakke jotka pakottaa syyläriä kohti auton nokkaa, tehden raon suuremmaks. Nyt kumminkin ottaaa taas kiinni, todella perseestä kun nyt kuulu jo ajossa kun jarrutin hieman rivakammin pari kertaa...En oikein ymmärrä miten se tollain menee...Pistin broidin rattiin ja käskin ajaa kävelyvauhtia ja jarruttaa rivakasti stoppiin, konepelti auki jotta näki mitä tapahtuu...moottori notkahtaa hieman eteenpäin ja tuuletin osuu syyläriin....

            Tipsejä vinkkejä tuohon ?
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • /PETE/
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 430
              • Seutula City / Vantaa

              #7
              Originally posted by Bnito
              Eli jarruttaessa Viskotuuletin ottaa syyläriin kiinni
              Kannattaa tarkistaa moottorin kannattimet, siis ne isot kumit sieltä etupalkin päältä. Jos on tulleet tiensä päähän...
              E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
              EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

              Comment

              • cricke
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1977
                • espoo

                #8
                Originally posted by /PETE/
                Kannattaa tarkistaa moottorin kannattimet, siis ne isot kumit sieltä etupalkin päältä. Jos on tulleet tiensä päähän...
                luultavasti ne on ne
                E38 740ia -94
                E46 316 -00
                Volvo S60
                EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                Comment

                • Jubu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 937
                  • Kuusankoski

                  #9
                  Originally posted by Bnito
                  Venat opettelin säätämään tuos kuukausi sitten, oiskos siel mahdollisesti vikaa ?

                  Sain omasta mielestäni säädettyä oikeisiin arvoihin, eikä pitäny mitään extra ääniä, nakutuskin hävis melki kokonaan....pitäskös silti vilkasta sinne ?
                  juurikin tuo äänettömyyskin puhuisi välysten pienuuden/olemattomuuden puolesta.

                  Comment

                  • Bnito
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 334

                    #10
                    Originally posted by Jubu
                    juurikin tuo äänettömyyskin puhuisi välysten pienuuden/olemattomuuden puolesta.
                    Eli ois menny liian tiukale ? siis rako liian pieni..jostain muistelin lukevani että pako puolelle voi jättää hieman enempi auki (isompi rako) paremman tyhjäkäynnin vuoks..

                    noista moottorin kannatin kumeista sen verran..

                    onko niitä muualla kuin moottorin sivuilla ja tuleeko niitten olla kovat ? itel suht pehmeän tuntuset. Tuo visko tuuletin on varmaankin menny paskaks koska se tuppaa täysillä pyörivän paitsi aamulla kun auto on levänny yön yli..

                    rupee täs hieman jo vituttaa tuo oma ostokseni, vikoja löytyy, en tosin odotellu mitään viatonta mutta nyt niitä tuntuu kasaantuvan hieman liikaa budjettiin verrattuna...nooh kattoo ny mitä tekee tän paskan kans...
                    F11 525 3.0 -10

                    Ex E46 330d Touring -00
                    Ex 316/325 '85

                    Comment

                    • Bnito
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 334

                      #11
                      Tulipas taas taisteltua, nappasin syylärin ja tuulettimen välistä sen tuulettimen "suojan" pois koska hangas siihen aikas pahasti, tosin on kyl tehny syyläriin kans aikas pahaa jälkeä. Nyt toimi taas suht hyvin mut rajus jarrutukses ottaa pahasti kiinni..

                      Mut tosiaan pystyykö noita moottorin tukikumia vaihtamaan ilman koneen nappaamista pois, tosin koitin kyl niitä kumeja ja kattelin niitä niin aikas ok kuntosilta ne vaikuttaa...Kuis paljon muilla e30 325i omaavilla on rakoa ton tuulettimen ja syylärin välis, itel alle sentti, mietin jos kikkailis sen jotenki emempi kohti nokkaa...Jotenki o semmonen kutina et ei ton noin ahas tulis olla..
                      F11 525 3.0 -10

                      Ex E46 330d Touring -00
                      Ex 316/325 '85

                      Comment

                      • /PETE/
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 430
                        • Seutula City / Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Bnito
                        Mut tosiaan pystyykö noita moottorin tukikumia vaihtamaan ilman koneen nappaamista pois, tosin koitin kyl niitä kumeja ja kattelin niitä niin aikas ok kuntosilta ne vaikuttaa...Kuis paljon muilla e30 325i omaavilla on rakoa ton tuulettimen ja syylärin välis, itel alle sentti, mietin jos kikkailis sen jotenki emempi kohti nokkaa...Jotenki o semmonen kutina et ei ton noin ahas tulis olla..
                        Kyl ne pystyy vaihtaa ilman et konetta pois ottaa. Joutuu vaan tunkkaa koneen ylöspäin et saat ne kumit välistä pois ja takasinlaitossa kaveri avuks joka kampee konetta sivulle, et saat kierretapit osumaan reikiin.

                        Ei siin syylärin ja tuulettimen välissä hirveesti tilaa ole, mut sen verran pitäs olla että tuulettimen viskoineen saa irti ilman että tuulettimen siivet ottaa syyläriin kiinni.

                        Ja ainahan on olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuten:
                        -kardaani liian pitkä -> työntää laatikkoo ja konetta eteenpäin
                        -keula mällätty -> etukehyspelti taipunu liikaa taakse
                        E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                        EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                        Comment

                        • Bnito
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 334

                          #13
                          No tuo auto on kyllä mällätty joskus (mutta ei kyl näytä kierolta keula), voipi olla et johtuu siitä, mut muistan kyllä et toi ei oman omistukseni alussa kyllä hinkannu yhtään...Tosiaan se rako on pieni, käympäs nappaamas kuvan....

                          sivu

                          nippukuvia

                          noin...Kuten kuvasta voi nähä niin on aikas armotta raapinu syyläriin skraidua.. ja tuulettimen siipien päästä on hiotunu palat pois..
                          F11 525 3.0 -10

                          Ex E46 330d Touring -00
                          Ex 316/325 '85

                          Comment

                          • BcB
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 222
                            • Tampere

                            #14
                            aiheeseen liittyen, missäköhän Tampereella/Nokialla kannattasi käydä säädättämässä venttiilit, testauttamassa tulpanjohdot? (samoja oireita, kone m20b25) Vai onnistuuko venojen säätö joka essolla?
                            Näillä mennään...

                            530d e60 sedan

                            Ex:
                            320 e30 Imola Red Coupe
                            525i e34 Luxorbeige Sedan
                            535i e34 Shadowline Sedan
                            328i e36 Touring M-Sport
                            535 e39 sedan V8- manual

                            Comment

                            • ropo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 648

                              #15
                              Originally posted by BcB
                              aiheeseen liittyen, missäköhän Tampereella/Nokialla kannattasi käydä säädättämässä venttiilit, testauttamassa tulpanjohdot? (samoja oireita, kone m20b25) Vai onnistuuko venojen säätö joka essolla?
                              Kyllä pitäis joka essolla onnistua säätö.
                              Itellä ois myös säädettävä venttiilit, muistaako kukaan nyt äkkiä missä järjestyksessä ne piti tässä kutosessa säätää?
                              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎