Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten paljon teillä nousee lämmöt e30:ssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jazma
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1115
    • Oulu

    Miten paljon teillä nousee lämmöt e30:ssä?

    Nyt kun on kuumat ilmat, niin ei mulla pysy siinä puolivälissä ne. Pitäisikö ne pysyä? Vaikka pistäis välillä puhallukset ja lämmön täysille, niin siltikin nousee yli puolivälin.Tietysti sitten kun lähtee ajeleen niin palaa lähelle keskiväliä...
    Kannattaiskohan mun vaihtaa vesipumppu? Vaikkei siinä olisikaan vikaa, niin ikää on 17 v. ja nähny maailmaa kohta ~290 tkm...
    Ohjekirjassakin lukee että kun ei mene punaiselle niin se on normaalia. Kyllä kai lämmöt pitäis enemmän olla siinä keskellä, kun aiemminkin on ollut (muistaakseni).
    Nestettä on ollut ihan sopivasti, tosin lämppärinkenno lähtee pienen vuodon takia kohta vaihtoon.
    Tänäänkin lämmöt kipusi siihen 3/4 osaan muttei siitä ylemmäs...
    Onko tämä normaalia?
    e30 318i
  • Vega_
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 888
    • Kokkola

    #2
    mulla on menny lämmöt vähä yli puolenvälin ainoastaan talven alussa ku mulla oli hetken aikaa pahvi syylärin edessä. mutta muuten on aina keskellä tai viisarin verran alle puolenvälin.

    Comment

    • ///M.U-R
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 115
      • Ilmajoki

      #3
      No mulla ei mee lähellekää puolta väliä, pysyy siin sinisel aika hyvin..Anturi toki ollu irti tai jotai muuta häikkää siin oli ku tuo mulle tuli, ja sitä sit ihmeteltii viime viikonloppuna, vesipumpun piuha oli sekottamas koko systeemiä ja kun otetti se erillee nii rupes lämpömittari pelaa..Tai siis jos nyt ihan oikein ees näyttää, tiä kuka ihme tyyppi ton koneen on vaihtanu ja kasannu ku piuhoja on enemmän ku laki sallii..
      The Beast
      e34 525TDS touring -95, ascotgrün metallic


      CATti
      E36 320i -91, alpinweiss II

      Matolaatikko
      E30 316 1.8i, -88, atlantisblau

      Comment

      • Vega_
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 888
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by BimmerGirlie
        No mulla ei mee lähellekää puolta väliä, pysyy siin sinisel aika hyvin..Anturi toki ollu irti tai jotai muuta häikkää siin oli ku tuo mulle tuli, ja sitä sit ihmeteltii viime viikonloppuna, vesipumpun piuha oli sekottamas koko systeemiä ja kun otetti se erillee nii rupes lämpömittari pelaa..Tai siis jos nyt ihan oikein ees näyttää, tiä kuka ihme tyyppi ton koneen on vaihtanu ja kasannu ku piuhoja on enemmän ku laki sallii..
        no jos sinisellä pysyy, niin se on jo huolestuttavampaa, ku aina kylmä kone..

        Comment

        • Veltsu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 886
          • Varkaus

          #5
          Ei oo mullakaan noussu nuo lämmöt ku maksimissaan puoleenväliin (helteellä liikennevaloissa). normaalissaajossa ne on aina vähän alle puolessavälissä.

          Comment

          • Veltsu
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 886
            • Varkaus

            #6
            Mitenhän on tuon flektin kanssa? lähteekö se pyörimään?

            Comment

            • ///M.U-R
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 115
              • Ilmajoki

              #7
              Originally posted by Vega_
              no jos sinisellä pysyy, niin se on jo huolestuttavampaa, ku aina kylmä kone..

              mä vähä luulen et se anturi on paskana tai muuten vaa ei näytä oikein...kun pelaa ihan hyvin... ei jymmärrä..
              The Beast
              e34 525TDS touring -95, ascotgrün metallic


              CATti
              E36 320i -91, alpinweiss II

              Matolaatikko
              E30 316 1.8i, -88, atlantisblau

              Comment

              • visa e36
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 753
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by BimmerGirlie
                mä vähä luulen et se anturi on paskana tai muuten vaa ei näytä oikein...kun pelaa ihan hyvin... ei jymmärrä..
                Termari paskana. Kierrättää kokoajan vesiä syylärissä eikä kone pääse lämpiämään. Kaverilla oli sama vika.
                Nykyiset
                -63 Pontiac Catalina convertible
                -05 E53 X5 3.0d

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #9
                  Originally posted by Masa2.5
                  Ei oo mullakaan noussu nuo lämmöt ku maksimissaan puoleenväliin (helteellä liikennevaloissa). normaalissaajossa ne on aina vähän alle puolessavälissä.
                  Ei oo mullakaan ihan puoleen väliin noussu vielä tänä kesänä eikä talvellakaan.
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • ///M.U-R
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 115
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by visa e36
                    Termari paskana. Kierrättää kokoajan vesiä syylärissä eikä kone pääse lämpiämään. Kaverilla oli sama vika.
                    ahaa...okei, vaihdetaan sekin...täs pitää muutenki juhannuksena yrittää konehuoneen puolella häärätä nii samas sit tuoki.. katsotaa kuinka käy..vai käykö sitten enää ollenkaa..
                    The Beast
                    e34 525TDS touring -95, ascotgrün metallic


                    CATti
                    E36 320i -91, alpinweiss II

                    Matolaatikko
                    E30 316 1.8i, -88, atlantisblau

                    Comment

                    • Extra
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 272
                      • Kurjuuden alkulähde

                      #11
                      Originally posted by Masa2.5
                      Mitenhän on tuon flektin kanssa? lähteekö se pyörimään?
                      Vai niin meinaat!!?

                      Kyllä sielä taitaa olla ihan viskokytkimellä toimiva propelli, eikä anturi ohjattu sähköpropelli!
                      Kun moottori on lämmin niin sammuta ja koita miten se propelli pyörii! Jos pyörii helposti niin visko on paskana tai jos ahdistaa se pyöriminen niin se on kunnossa ja vika jossain muualla!

                      Comment

                      • juppi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 65
                        • Nastola

                        #12
                        Tohon lämpömittarin sinisel olemisee tuli semmonen juttu mielee, et jos siel on joku käynny kert piuhoja sun muuta ronkkimas ja anturikii ollu irti ni...mul kävi tos joku aika sitte semmonen moka ku vaihoin M40 koneen tilalle M10 koneen ni tietysti tuli jätettyy se M10:n lämpötila anturi koneesee ja eihän se sit käyny mittaristolle ollenkaa..Lämpömittari näytti nippanappa sinisen yli vaikka kone alko jo keittelemää(termarin jumituksen takii)koeajoilla.Hetken pohdittua tilannetta vaihoin anturin M40 koneesta ja rupes mittarit näyttelee oikeeta.

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Ajossa toimii ihan normaalisti mutta kaupungissa perhana nostaa lämpöjä ikävästi 3/4 merkille.
                          Retard Member

                          Comment

                          • sqxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 902
                            • no man's land

                            #14
                            Originally posted by herja
                            Ajossa toimii ihan normaalisti mutta kaupungissa perhana nostaa lämpöjä ikävästi 3/4 merkille.
                            Mulla nosti e28 paikallaan käyttäessä lämpöjä niin korkealle kun anto vaan nousta (5-10min niin oli lähellä punarajaa jo), vaikka oli alle vuoden vanha syyläri eikä ilmaa missään. Lämmöt palas liikkeelle lähdettäessä parin sadan metrin matkalla keskelle minne ne kuuluukin. Vika oli viskokytkimessä, joka oli paska. Vaikka kone oli ihan kuuma, niin kun avas pellin niin propellin olis uskaltanu pysäyttää vaikka mulkullaan! (Tätä keinoa en kylläkään suosittele kokeilemaan kun testaat oman viskosi toimintaa.. )

                            Eli otappa vaikka paikallinen sanomalehti, kääräse se rullalle, käytä pannu kuumaks (sinne 3/4-lämpöihin, mut älä anna keittää) ja koita VAROVASTI sillä lehdellä että pysähtyykö se propelli koneen käydessä vai ei. Jos se pysähtyy ihan kevyesti, niin sulla on visko paska. Viskon pitäis kuumetessa tarrata kiinni, jolloin propelli "jäykkenee" ja pyörii kovempaa ja siis jäähdyttää näin enemmän konetta!

                            Niin kai sulla on visko siinä e30:ssä eikä mikää sähköflekti?

                            Comment

                            • XXX
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 54

                              #15
                              Kuulostaa kovin visko-vialta... (jos siinä visko on)?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎