Originally posted by Velho
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 324td: Kierrokset hukassa: Vika löytynyt
Collapse
X
-
Epäilisin syyksi ohjainboksia. Tässähän on ennakolle oma ja ruiskumäärälle oma boksi!
Omassa 324 td:ssä oli semmoinen vika että kun ajoi pitempään (yli100km) niin auto saattoi sammua. Sitten kun se aikanaan suostui käynnistymään niin pelasi normaalisti. Syyksi paljastui ohjainboksi.
Hankin purkaamolta kaksikin boksia...toisella ei pelannut ollenkaan ja toisella pelasi melkein normaalisti.
Eli toisen auton boksilla ei välttämättä pelaa ollenkaan. Ja kumpaakohan boksia ovat kokeilleet.
Itse epäilisin juuri ennakon boksia koska kierroslukutieto "käsitellään" siellä.525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Originally posted by VelhoAinoa anturi mikä tuollaisen suojauksen vois laittaa päälle on ahtopaineentunnistin mikä on suodatinjalan alla ja siitä menee letku imusarjaan.
Normaali suojaus tilanne on se, että ahdot nousevat jonkunverran yli 1bar niin tunnistin antaa boksille tietoa ja boksi ohjaa pumpusta syötöt pois.
Ja jos tuo 4 sylinterin suuttimessa oleva anturi on rikki tai liitin irti niin auto toimii melko normaalisti mutta on hiukan voimaton ja saattaa savuttaa, koska boksi ei tiedä ruiskutuksen alkamis hetkeä niin pumpun sähköinen ennakko on hiukan pielessä.Ahtoanturihan sijaitsee imusarjassa. Suihkutustiedon induktioanturin johto ei tartte olla ajossa edes paikallaan, ainut millon sitä tarvitaan on ku pajalla tarvitaan lukea suihkutushetki jonki vian takia. Pyörimistunnistin kertoo boksille tämän saman asian. Minustaku tuntuu vaan kovasti että kyseessä on nyt johtovika. Eli jokin kaasupotikalta lähtevä johto on poikki. Potikan väliulosotolta ei tule jännitetietoa joten kone tippuu tyhjäkäynnille. Ei oikein voi olla enää muita mahollisuuksia kun tuo johtovika
T:Tero2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
EX: 524Tda, 324TdicT
Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
Comment
-
-
Originally posted by rei7pir8Epäilisin syyksi ohjainboksia. Tässähän on ennakolle oma ja ruiskumäärälle oma boksi!
Omassa 324 td:ssä oli semmoinen vika että kun ajoi pitempään (yli100km) niin auto saattoi sammua. Sitten kun se aikanaan suostui käynnistymään niin pelasi normaalisti. Syyksi paljastui ohjainboksi.
Hankin purkaamolta kaksikin boksia...toisella ei pelannut ollenkaan ja toisella pelasi melkein normaalisti.
Eli toisen auton boksilla ei välttämättä pelaa ollenkaan. Ja kumpaakohan boksia ovat kokeilleet.
Itse epäilisin juuri ennakon boksia koska kierroslukutieto "käsitellään" siellä.
Comment
-
-
Originally posted by RockerSe anturi polttoainesuodattimen alla on järjestelmäpainetunnistin ja auto nostaa kiekat kyllä tappiin vaikka anturilta on johdot kokonaan pois. Veto on kylläkin hieman kattelussaAhtoanturihan sijaitsee imusarjassa. Suihkutustiedon induktioanturin johto ei tartte olla ajossa edes paikallaan, ainut millon sitä tarvitaan on ku pajalla tarvitaan lukea suihkutushetki jonki vian takia. Pyörimistunnistin kertoo boksille tämän saman asian. Minustaku tuntuu vaan kovasti että kyseessä on nyt johtovika. Eli jokin kaasupotikalta lähtevä johto on poikki. Potikan väliulosotolta ei tule jännitetietoa joten kone tippuu tyhjäkäynnille. Ei oikein voi olla enää muita mahollisuuksia kun tuo johtovika
T:Tero
Comment
-
-
Mielestäni johdot menee suoraan boksille ja nimenomaan tuolle ruiskutuksen ohjausboksille eli sille missä on se 35 pinninen liitin.
Kannattaa kokeilla käytää autoa pelkästään tuolla ruiskutusboksilla ja katsoa muuttuuko ongelma mitenkään, sillä se ei tarvi käydäkseen välttämättä tuota ennakon säätöön ja kierrosluvun käsitelyyn tarkoitettua boksia.
Tosin kun auto käy vain yhdellä boksilla käyntiääni on melko kaliseva ja kierosluku ja kulutusmittari ei toimi.
Tiedän kokemuksesta sillä omassa autossani tuo ennakon säätöön tarkoitettu boksi oli paskana !
Ja noita sähkökaavioita ei ihan heti taida tältä foorumilta löytyä helpompi melkein lähteä kyselemään merkkihuollosta !
Ja jos vikaa noista johdoista alkaa etsimään niin ekana kannattaa tarkistaa tuo koneen johtosarjan ja pumpun välinen 7 napainen liitin omassa oli siinä kosketusvikaa niin, että autosta kuoli kaasu totaalisesti joskus ja kun meni hiukan hypistelemään liitintä niin taas alkoi toimia !Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by VelhoMielestäni johdot menee suoraan boksille ja nimenomaan tuolle ruiskutuksen ohjausboksille eli sille missä on se 35 pinninen liitin.
Kannattaa kokeilla käytää autoa pelkästään tuolla ruiskutusboksilla ja katsoa muuttuuko ongelma mitenkään, sillä se ei tarvi käydäkseen välttämättä tuota ennakon säätöön ja kierrosluvun käsitelyyn tarkoitettua boksia.
Tosin kun auto käy vain yhdellä boksilla käyntiääni on melko kaliseva ja kierosluku ja kulutusmittari ei toimi.
Tiedän kokemuksesta sillä omassa autossani tuo ennakon säätöön tarkoitettu boksi oli paskana !
Ja noita sähkökaavioita ei ihan heti taida tältä foorumilta löytyä helpompi melkein lähteä kyselemään merkkihuollosta !
Ja jos vikaa noista johdoista alkaa etsimään niin ekana kannattaa tarkistaa tuo koneen johtosarjan ja pumpun välinen 7 napainen liitin omassa oli siinä kosketusvikaa niin, että autosta kuoli kaasu totaalisesti joskus ja kun meni hiukan hypistelemään liitintä niin taas alkoi toimia !
Pitääpä myös tarkistaa nuo liittimet. Onko boksin ja pumpun välillä muita liittimiä kuin tuo boksin liitin ja liitin johon pumpun pistoke tökätään?
Kysyin kerran noita sähkökaavioita paikallisesta merkkiliikkeesta, mutta sanoivat että onhan heillä, mutta ainoastaan heidän käyttöön. Onko tuossa TIS-softassa sähkökaavioita?Last edited by -H-; 16-08-2005, 11:34.
Comment
-
-
Noniin, BMW taas(vihdoin) toimii moitteetta. Vika oli sitten siinä ohjausboksissa ja kaasupolkimen potikassa. Kaasupolkimen potikka lienee alunperin oli ehjä, mutta paikallisessa sähkökorjaamossa sanoivat että se on rikki ja olivat aukaisseet sen ja hajottaneet. Tilalle tilattiin sitten käytetty, joka ei sitten loppujen lopuksi passannut tuohon. Kokeilin tuon epäkelvon potikan kanssa vaihtaa bokseja yms. tuloksetta ja näin päättelin että boksit olivat ehjiä. Vanhan boksin kans sitten kokeilin uutta potikkaa, mutta ei sekään variaatio toiminut. Tänään sitten sain hommattua takaisin boksit ja kokeilin niitä tuon uuden potikan kans ja sehän rupes sitte pelittää.
Kiitokset kaikille vinkeistä ja muista ohjeista ja kiitti erityisesti oikeiden osien toimittajalle.
Comment
-
-
Originally posted by -H- View PostNoniin, BMW taas(vihdoin) toimii moitteetta. Vika oli sitten siinä ohjausboksissa ja kaasupolkimen potikassa. Kaasupolkimen potikka lienee alunperin oli ehjä, mutta paikallisessa sähkökorjaamossa sanoivat että se on rikki ja olivat aukaisseet sen ja hajottaneet. Tilalle tilattiin sitten käytetty, joka ei sitten loppujen lopuksi passannut tuohon. Kokeilin tuon epäkelvon potikan kanssa vaihtaa bokseja yms. tuloksetta ja näin päättelin että boksit olivat ehjiä. Vanhan boksin kans sitten kokeilin uutta potikkaa, mutta ei sekään variaatio toiminut. Tänään sitten sain hommattua takaisin boksit ja kokeilin niitä tuon uuden potikan kans ja sehän rupes sitte pelittää.
Kiitokset kaikille vinkeistä ja muista ohjeista ja kiitti erityisesti oikeiden osien toimittajalle.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
Comment