Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m20b20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    e30 m20b20

    joo eli ny tarvis vähä hjellpii.. m20b20 kone ja keppi heiluu ny entistä pahemmi nostamalla saa varmaa 8senttii ylöspäi painuu alas.. vaihteet menee päälle hyvi.. mut pyörii ympyrää n.4sentin säteellä.. mitä puslia toho pitää vaihtaa? mistä saa ostettuu..

    kiitos etukäteen auttaneille
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri
  • Tohtori
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 560
    • Kirkkonummi #02400

    #2
    Tossa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38182
    E39 528iA Touring "Oxford Grün"
    E34 525iA Touring "Schwarz II"

    Ex.
    M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      Originally posted by Tohtori
      ei käy :(
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • Korpisoturi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 473
        • Kristiinankaupunki

        #4
        Eiks tästä jo yks threadi ollu?
        No mee sinne auton alle ja kato mistä falskaa..

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          fittuku en pääse auton alle iha viel... pitäis saada ens viikoks osat.. ja sillo samas yhteydes vaihtaa.. vaihdan kaikki tietäis vaa mistä ne saa
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            ettei vaan olis koko vaihdekeppi-asetelma irti auton pohjasta jos noin paljon heiluu?

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              onks toi sit hajonnu vai mite menny... jos ois tois asetelma pois paikaltaa...
              pääsis ny tonne auton alle vilkasee
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #8
                Ei sun tarvitse mennä edes auton alle. Ota se nahkatötterö pois siitä kepin ympäriltä ja totea, että koko pallonivel (jostain kumman syystä) on irti. Jos meinaan keppi liikkuu ylös-alas liikettä 8cm.
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #9
                  Originally posted by BMW 325I avo
                  Ei sun tarvitse mennä edes auton alle. Ota se nahkatötterö pois siitä kepin ympäriltä ja totea, että koko pallonivel (jostain kumman syystä) on irti. Jos meinaan keppi liikkuu ylös-alas liikettä 8cm.
                  Niin sä meinaat vissiin että se pallonivel ois pois paikaltaan? Sekin kyl kannattaa tarkistaa jos se on mahdollista, mut mä tarkotin et se koko palloniveltä ja keppiä auton pohjassa pitelevä systeemi olis irti kiinnityksistään. Mun muistaakseni ainakin e28:ssa se laitetaan alapuolelta kiinni, varmaan myös e30?

                  Itsellä oli e28:ssa toi vaihdekeppi-asetelma yhdellä pultilla kolmesta (neljästä?) kiinni ja sekin huonosti, vaihdekeppi tuntu samalta ku 900tkm ajetussa Renaultissa (ei puhettakaan jämäkästä tatsista vaihteissa!) ja muistaakseni sitä pysty jonkun verran nostaa ylös-alas siitä kepistä. Lisäoireina tuli kylläkin mulla se että vaihteita alko olla jo vaikee löytää ja ne meni välillä vähän rutisten sisään (millä nyt ei ollu niin väliä kun loota oli jo muutenkin paska sillon ja oli menossa vaihtoon), ja mm. kakkosvaihde löyty kun veti kepin kiinni kässärikahvaan. Niin joo ja se vaihteensiirtäjätanko otti kampiakselin laippoihin kiinni ja aiheutti ajaessa hassua kolinaa.. Onneks ei mitään hajonnu sen kummemmin ennenkun tuli rempattua se ja vaihdettua koko laatikkokin.

                  Kts. http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2578

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #10
                    Aivan totta tosiaan. En ajatellutkaan, että koko paska olisi irti, mutta nyt kun funtsii, niin onhan se paljon todennäköisempää kuin pallolaakerin irtoaminen/hajoaminen.

                    Mutta voihan sen siitä yläkautta tuonkin todentaa. Pitää se yläpuoli kuitenkin purkaa pois.
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎