Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 museokatsastuksen suunnittelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3599
    • Raisio

    #16
    Palauttaa auton alkuperäiseksi on se varmin tapa saada mr status, jos taas haluaa enemmän tuunattuna leimauttaa, kannattaa kaivella jostain 87 vuoden varuste/ tuning kataloogeja ja todistaa muutosten aikajana.

    Näistä pienistä varustemuutoksista tulee aina napinaa, niin kuin ittelle kävi kun aikanaa muutaman 70-luvun pirssin museokatsastutin, mutt kun oli esim merkkiaiheiset lehdet niiltävuosilta mainoksineen mukana, ei herroilla auttanut muu kuin hyväksyä sellaisenaan.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by JariR1 View Post
      Alustasarjasta rekisteriotteessa maininta:

      Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340 mm takana 350 mm.


      En nyt pysty muistamaan, paljonko tuo autoa madalsi käytännössä, mutta pelkillä jousilla tuo madallus aikanaan tehtiin.
      Oma 323i oli vakiokorkuinen ostettaessa 11/06, mitat edessä 390 mm ja takana 370 mm.

      Comment

      • JariR1
        Newbiemmer
        • Mar 2018
        • 8
        • Finland

        #18
        Aikanaan korvattu kaasutin tuli kaivettua kätköistään esiin, se on tosiaan tuo Pierburg 2BE joka tuossa Ebay-linkissä esiintyy. Mukana ollut kumijalka näyttää kyllä hapertuneelta, muttei siitä paloja puutu, joten se ei välttämättä ole ollut yksin käyntihäiriön aiheuttaja. Näissä kai elektroniikkapuolellakin sitä vikaantumista on ollut?

        Varmaan varminta olisi korvata kaasari kokonaan tuollaisella uudella. En aikanaan tehnyt korvauskaasuttimen asennusta itse, joten mietityttää että minkähän verran tuon korvauksen myötä tuolla on muutoksia tehty tai letkuja pätkitty? Ilmeisesti Webcon-merkkinen tuo korvauskaasutin. Paketissa näyttää olevan jonkin verran hiluja, laippaa ja ruuveja kaasarin lisäksi mukana, hyvä havainnekuva auttaisi varmistamaan että osat menevät oikeille paikoilleen jos asennus tulee ajankohtaiseksi. Uusi kaasutin edellyttänee perussäätöjen tekemistä, onkohan tällaiseen hyviä ohjeita tullut vastaan?

        Kaikki nämä ovat vielä alustavaa pohdiskelua homman etenemisen suhteen, autokin on vielä säilytystallissaan, enkä sitä lumien aikaan henno kotitalliin hakea. Alustavaa suunnittelua on kuitenkin kiva tehdä, niin voi sitten jossain vaiheessa todeta että "Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä..." Tuon kaasarin tosin melkeinpä vaihtaisin vaikkei tässä museoon mentäisikään.
        Last edited by JariR1; 10-03-2018, 14:40.

        Comment

        • Elfving
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 914
          • MeetMe@X.

          #19
          Originally posted by JariR1 View Post
          Tuon kaasarin tosin melkeinpä vaihtaisin vaikkei tässä museoon mentäisikään.
          Ääni täältä tuolle museoit auton tai et.

          2 vkoa sitten museoin oman 316 -87 meidän seudun ensimmäisenä -87 autona.
          Kaasarin vaihdoin korvausWeberiin ja se ei ollut tarkastuksen esteenä. Vaihdettu osa oli ulkoiselta olemukseltaan samantyyppinen vanhan kanssa ja jäi normaalitarkastelussa originaali-ilmanpuhdistimen alle piiloon.
          Itsellä oli tässä kohti weberin toimintavarmuus tärkeämpi kuin puristiasiat.

          Comment

          • JariR1
            Newbiemmer
            • Mar 2018
            • 8
            • Finland

            #20
            Originally posted by Elfving View Post
            Ääni täältä tuolle museoit auton tai et.

            2 vkoa sitten museoin oman 316 -87 meidän seudun ensimmäisenä -87 autona.
            Kaasarin vaihdoin korvausWeberiin ja se ei ollut tarkastuksen esteenä. Vaihdettu osa oli ulkoiselta olemukseltaan samantyyppinen vanhan kanssa ja jäi normaalitarkastelussa originaali-ilmanpuhdistimen alle piiloon.
            Itsellä oli tässä kohti weberin toimintavarmuus tärkeämpi kuin puristiasiat.
            Hmm, saatoin ilmaista asiaa hieman epäselvästi, autossa on siis tällä hetkellä asennettuna Webcon-merkkinen korvauskaasutin, jonka tilalle harkitsen Pierburg 2BE:n palauttamista, jollaiseen oli linkki aiempana ketjussa. Sinällään tuo korvauskaasutin toimii kyllä moitteettomasti, mutta en pidä manuaaliryypystä joka autossa on sen myötä.

            Pierburgilla tavoiteltaisiin alkuperäisyyttä, mutta miinuspuolena on juuri tuo toimintavarmuus. Kuulisin mielelläni onko Pierburgin uusiminen sujunut ongelmitta väellä? Näiden Pierburgien tilalle on ymmärtääkseni asennettu monesti korvaavia kaasareita, joissa elektroniikkaa ei ole, mutta itselleni ei ole oikein selvinnyt mikä siinä Pierburgissa vikaantuu? Liekö viat olleet kaasarissa alkuunkaan vai datassa mitä sinne syötetään?

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Se kaasari on vain paska. Mutta jos nyt laitat uuden niin kestäähän se monta kesää, ehkä.

              Comment

              • JariR1
                Newbiemmer
                • Mar 2018
                • 8
                • Finland

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Se kaasari on vain paska. Mutta jos nyt laitat uuden niin kestäähän se monta kesää, ehkä.
                Kyllähän tässä varmasti perää on. Tosin olisi tietenkin hyvin harmillista jos uusi Pierburg ei toimisi yhtään vanhaa paremmin. Todennäköinen vikaantujahan tuo kaasarin elektroniikka on, mutta kun kaasari korvataan suoraan manuaaliversiolla ja käyntihäiriö korjaantuu, ei tilanne ole ihan vertailukelpoinen kaasarien välillä. Korvauskaasari ei kai käytä mitään sen kummempaa autolta tulevaa dataa vaan sitä hallitaan kaasupolkimella ja ryyppykepillä. Tällöin jää pieni mahdollisuus ilmaan, että alkuperäiselle kaasarille menevässä informaatiossa olisi se vika. Jonkun saksankielisen manuaalin löysin netistä tuohon Pierburgiin (http://www.ruddies-berlin.de/serv2be.htm), jossa näyttäisi olevan ohjeistettu jotain testejä elektroniikkapuolellekin. Pitää ihan mielenkiinnosta mittailla tuota vanhaa kaasaria, josko sieltä tulisi jotain tukea sen vikaantumisen varmistamiseksi.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  #23
                  Ei kai siinä kaasarissa oo muuta vikaa kuin että ikä alkaa painaa. Toimivana erittäin hyvä kapistus, kun ei vaadi kuskilta ollenkaan huomiota. Senkun työntelee menemään, toisin kuin jollain manuaali kaasarilla.

                  En juuri tuota e30:n pierburggia ole väsännyt, mut muutaman muun pierburgin olen saanut pelaamaan kuin uutena seuraamalla noita korjausohjeita. Millanen tossakin linkattiin. Semmoinen ongelma vaan noissa tahtoo että uusia osia ei saa, niin joutuu aina vähän soveltaan tai ettiin toivottavasti ehjiä osia muista kaasareista että vian saa korjattua.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎