memebuy23buy

E30: hammastanko vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axel
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 67

    E30: hammastanko vuotaa

    Eli tästä aiheesta löytyy postauksia - ongelma lienee yleisempi. Minullakin on kumissa pieni reikä ja sitä kautta tuuppaa tehostimen öljyä pihalle. Mietin vain kuinka monella nuo kumit on ehjät ja stefat vuotavat kuin seula tietämättään. En tiedä pitäisikö nyt ensi korjauksena vaihtaa se kumi.
    Uusi maksaa 850 egeä ja korjaussarjaa ei tuohon saa.

    Jos jollakulla olisi tietoa (tai jopa uusi hammastanko) niin moni saman asian kanssa painivalle tieto tulee tarpeeseen...
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #2
    Minä en ole huomannut että vuotaisi ei ainakaan ole tanko märkänä mistään kohti, mutta on sellainen vika että ei tehostin toimi juuri lainkaan tyhjäkäynnillä.
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • RiiQuu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1367

      #3
      Tämä voisi olla mielenkiintoinen linkki.. Ja vaikka tuo on loppunut niin uusia tulee.

      Tulee itsellekkin kohta ajankohtaiseksi, kun klappia löytyy.
      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
      - - -
      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
      Cäbi©

      E36 M3 Coupé 1996
      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

      Comment

      • qwe
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 133
        • espoo

        #4
        etka ainakin tuntee korjaussarjan, gasget set 32131132798, käy kaikkiin e30 malleihin. eikö tuota enää toimiteta?

        -edit- käy 11/86 eteenpäin
        Last edited by qwe; 13-07-2005, 17:30.
        vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

        Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

        Comment

        • Axel
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 67

          #5
          Toi Ebayn linkki alkaa olla asiaa! Pitänee ottaa yhteyttä. Turhaan ostin näköjään tuon suojakumin jo erikseen...
          En tiedä tiivistesarjoista tuohon mitään muuta kuin sen, että soitin parjattuun/kehuttuun kl-varaosille ja sanoivat ettei siihen ole. Tuo korjaussarja on varmaan ilman tehostinta oleville tangoille(?). Sen verran oppineena alapallonivelestä että bmw-varaosiin lienee turha soittaa kun ne tuossakin tapauksessa tarjoaa koko tukivartta.
          Suomessa purkamoilla on tankoja 150-250 euroa, mutta en ole ihan vakuuttunut vanhan osan vaihtamisesta vanhan tilalle. Vaikka nyt tulee korjattua ja huollettua tuota autoa vähän turhankin paljon, en ainakaan ajatellut korjata samoja kohtia uudestaan lähiaikoina...

          Edit: En oikein osaa Saksaa, mutta sanotaanko tuossa että se on 130+80 euroa ja toin 80 euroa saa takas kun palauttaa vanhan. Eli 130 hinta on vaihtohinta.

          Edit2: miks ihmeessä niiden on täytynyt suunnitella niin susi hammastanko ja venttiilikoneisto että pitää vaihtaa jo 150 tkm! Nimimerkillä rahaa palaa pikkasen liikaa!
          Last edited by Axel; 13-07-2005, 21:54.

          Comment

          • RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

            #6
            Originally posted by Axel
            Suomessa purkamoilla on tankoja 150-250 euroa, mutta en ole ihan vakuuttunut vanhan osan vaihtamisesta vanhan tilalle.
            Jo, en ole minäkään. Käytetty on aina käytetty. Tosin itse olen jopa skeptinen tuosta rempatusta, jos siinä oikeasti saa pois esim. välystä, tuo tiivistyshomma nyt pitäisi olla selkeä, kun antavat kuitenkin 12 kk takuun tuolle.


            Originally posted by Axel
            sanotaanko tuossa että se on 130+80 euroa ja toin 80 euroa saa takas kun palauttaa vanhan. Eli 130 hinta on vaihtohinta.
            Juuri näin se on. Tuleehan tietenkin noista lähetyksistä vielä jonkun verran lisähintaa. En ole vielä tiedustellut lähettääkö Suomeen suoraan, ainakin Tanskaan oli jotain lähettänyt..


            Originally posted by Axel
            miks ihmeessä niiden on täytynyt suunnitella niin susi hammastanko ja venttiilikoneisto että pitää vaihtaa jo 150 tkm! Nimimerkillä rahaa palaa pikkasen liikaa!
            Samaa ihmettelen itsekin. Usein nopeaan kulumiseen on kuitenkin esim. leveät fillarit uudesta asti. Tekee saksa-tuning 9x16 gutaa ohjaukselle ja nivelille tuolla edessä.

            P.S. Tuolla oli toinenkin tarjoaja samanlaisesta tuotteesta. Oli vähän kalliimpi, mutta ei ollut tuota panttia. Ja oli 24 kk takuu. Kun sen taas löydän laitan linkkiä tänne.
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

            E36 M3 Coupé 1996
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

            Comment

            • Axel
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 67

              #7
              Mielestäni olen joskus kuullut lisäaineesta joka turvottaa stefoja - voidaan käyttää esim. tällaisessa yhteydessä. Kyseessä ei liene pelkkä urbaani legenda - mistähän aineesta on kyse?

              EDIT: Oletettavasti kyse on Forten Power Streering hoitoaineesta. Vaikka jo kertaalleen vakuutin etten rahoja noihin hokkus-pokkus aineisiin tuhlaa, tulipa tuo 25 euron purkki ostettua. Saa nähdä onko iloa...
              Last edited by Axel; 14-07-2005, 15:29.

              Comment

              • Axel
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 67

                #8
                Pistetään nyt tähän jos vaikka joku hyötyisi tämän kokeilun tiedoista. Eli ostin sitä Forten ohjaustehostinainetta ja eihän se tässä tapauksessa tehnyt mitään. Hammastanko vuotaa kuin seula. Eli se on rikki mikä rikki. Ei siinä auta poppakonstit.

                Comment

                • Axel
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 67

                  #9
                  Ja jos nyt sattuu nurkista löytymään kyseinen osa, täällä on maksuvalmis asiakas odottamassa...
                  Saksan EBayssä ei ollut myynnissä kyseistä viime aikoina...

                  Comment

                  • Henkka79
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 34
                    • Pietarsaari

                    #10
                    Originally posted by Axel
                    Pistetään nyt tähän jos vaikka joku hyötyisi tämän kokeilun tiedoista. Eli ostin sitä Forten ohjaustehostinainetta ja eihän se tässä tapauksessa tehnyt mitään. Hammastanko vuotaa kuin seula. Eli se on rikki mikä rikki. Ei siinä auta poppakonstit.
                    kokeiltu on täälläkin...eipä auttanu kun vaihtaa uudet stefat

                    Comment

                    • karhunen
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 490
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Henkka79
                      kokeiltu on täälläkin...eipä auttanu kun vaihtaa uudet stefat
                      Mistä henkka hommasit stefat, ja miten paljon tuli hintaa koko hommalle, asennuksineen ?

                      Vai teitkö ihan itse ?
                      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                      Ex: E30 316i 04/'90
                      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                      Comment

                      • Henkka79
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 34
                        • Pietarsaari

                        #12
                        Originally posted by karhunen
                        Mistä henkka hommasit stefat, ja miten paljon tuli hintaa koko hommalle, asennuksineen ?

                        Vai teitkö ihan itse ?

                        Stefa-sarjan hain Motonetista. Kaikki mahdolliset o-renkaat, stefat ja holkit tulee mukana paketissa (paketissa lukee bilstein).

                        Lainattua Motonetin sivuilta:
                        HAMMASTANGON TIIV-/KORJ.SARJAT BMW 323/325 78--91
                        E30 87-- Tehostetun ohjausvaihteen hela+tiivistesrj. . . . 17-9015 55.00

                        Vaihdon juu itse ja alku oli melko hankala kun ei Autotalo Laakkonenkaan löytänyt hammastangosta räjäytyskuvia eikä kenelläkään tuntunut olevan hajuakaan miten kyseinen osa puretaan (eikä kuulu tiivistesarja enää edes valikoimaan).
                        "Saakohan sitä edes purettua....mistä sä olet ne stefat siihen saanu?"

                        Comment

                        • karhunen
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 490
                          • Helsinki

                          #13
                          No kerro ihmeessä sitten, että miten homma tehtiin ?
                          Itse olen nostamassa konetta pois keulilta lähiviikkona, ja silloinhan olisi oikein helppo käydä tuon ohjausvaihteen kimppuun.
                          Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                          Ex: E30 316i 04/'90
                          Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            #14
                            Servolenkgetriebe abdichten

                            www.e30.de ->do it yourself -> motorraum reparatür -> Servolenkgetriebe abdichten



                            Weiterhin werden benötigt:

                            2 x Sicherungsbleche für die Spurstangen 32 11 1 124 540 - 0,13 €
                            1 x M 8 selbstsichernde Mutter für Kreuzgelenk 07 12 9 946 400 – 0,17 €
                            2 x M 10 selbstsichernde Mutter für Lenkgetriebebefestigung 07 12 9 964 672 – 0,17 €
                            2 x Dichtring A 16 x 22 ALMG 32 41 1 129 988 – 0,06 €
                            2 x Dichtring A 14 x 20 ALMG 32 41 1 129 986 – 0,07 €
                            4 x Spannband für Manschette 32 11 1 126 568 – 1,13 € Für die Spannbänder kann man ersatzweise auch breite Kabelbinder verwenden

                            Comment

                            • karhunen
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 490
                              • Helsinki

                              #15
                              Danke sehr.
                              Vielä kun saisi jostain taiottua tarpeeksi lomapäiviä, että sais aikaiseksi jotain...
                              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                              Ex: E30 316i 04/'90
                              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                              Comment

                              Working...
                              X