......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Sähköpeilit kuolleet...
Collapse
X
-
Saatan tietää ongelmaasi ratkaisun....
Originally posted by MKNEli tuossahan otiskossa käy ongelma ilmi.
Kummaltakkan puolen eivät peilit säädy mihinkään suuntaan.
Mikä mahtaisi olla todennäköisin vika?
Johdot katkeilleet väliltä? Hapettuneet liittimet jossain päin? jotain muuta?
Mistä kannattaisi aloittaa ensimmäisenä purkamaan ja etsimään vikoja?Kokemusta meinaan kyseisistä sähkövioista on
-
-
Originally posted by MKNMikä mahtaisi olla todennäköisin vika?No se on varmaan katsottu, seuraavaksi tutkisin varmaan että tuleeko katkaisijalle asti sähköä, kun kerran mikään toiminto ei pelaa. Katkaisijahan irtoaa ovesta helposti pienellä ruuvarilla kampeamalla. Sinne liittimeen pitäisi tulla +12V kun virta on päällä (Haynesin oppaan mukaan pinniin numero neljä, mahdollisesti mustavihreä johto).
EDIT: Ja tosiaan, jos sähköä ei tule niin vika melko varmasti löytyy siitä A-pilarin isosta liittimestä. On melko viheliäinen kapistus vanhemmiten.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Juu mulla ratkesi ongelma tuolla todennäköisimmällä syyllä eli sulake 19 oli döda.
Eipä tuota heti tullut ajatelleeksi että sulakekkin voi tosiaan olla paskana. Heti olin vaan jo johtosarjoja tutkimassa
(pitää muuteen melkoista surinaa/hurinaa noi sähköpeilien moottorit kun niitä säätelee :S nooh, kai se on normaalia)
Comment
-
-
Originally posted by MKNJuu mulla ratkesi ongelma tuolla todennäköisimmällä syyllä eli sulake 19 oli döda.
Eipä tuota heti tullut ajatelleeksi että sulakekkin voi tosiaan olla paskana. Heti olin vaan jo johtosarjoja tutkimassa
(pitää muuteen melkoista surinaa/hurinaa noi sähköpeilien moottorit kun niitä säätelee :S nooh, kai se on normaalia)
Comment
-
-
Originally posted by peinoooNiin ne pitää minullakin melkoista surinaa, että kai se normaalia on?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Mulla toimii kuskin puolella, mutta toinen puoli vaan naksahtelee kun kääntää säätönappulaa. Yrittääpä säätää sitten kumpaa peiliä tahaansa, niin aina pelkääjän peili pitää naksahtelevaa ääntä muttei käänny. Joku päivä kun innostuis niin voisi purkaa vähän ja katella tarkemmin.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Korjasin 6 vuotta sitten sähköpeilit E30:stä. Muistaakseni eivät liikkuneet, naksahtivat vain tai ehkä toinen liikkui, anyway... Vika oli kuljettajan oven sisällä oven johtosarjassa mustan muovikuoren sisällä lähellä kohtaa, jossa johdot haarautuvat peilille. Prässätty johtoliitos oli hapetunut poikki. Puhdistin kuparin ja juotin liitoksen kiinni. Ovat toimineet sen jälkeen...
Peileistä kuuluva naksahdus kuuluu peilin säätökoneistossa olevasta moottorin magneettikytkimestä. Peilissä on vain 1 moottori ja magneettikytkin ohjaa liikkeen pysty- tai sivusuuntaan. Magneettikytkimet toimivat molemmissa peileissä aina yhtäaikaa tietyllä liikesuunnalla. Käyttökytkimen puolenvalintakytkimellä vain määrätään, kumman peilin moottoria käytetään.
-Janne
Comment
-
Comment