Alkaa hiljalleen syödä miestä. Vaihdoin ensin levyt ja palat taakse. Sen jälkeen huomasin että takaa kuuluu laahaavaa ääntä ja aloin tutkimaan vian aiheuttajaa. Ensin purin käsijarrujen kengät ja kasasin systeemin uudelleen. Tästä oli kyllä se hyöty että käsijarru alkoi toimia paremmin ja tulipa säädettyäkin timmiin kuntoon. Laahaava ääni jatkui edelleen.
Hetken ajon jälkeen levyt kuumenevat hieman, mutta mielestäni eivät ihan katastrofaalisesti. Kun pyörää pyörittää paikallaan, se pyörii sellaiset puolitoista kierrosta. Eli ei se ihan jumissa ole, mutta kyllä se käsinkin pyörittäessä huomaa että ehkä hieman tavallista enemmän kengät ovat levyssä kiinni.
Tänään purin jarrut taas atomeiksi, liukutapit hioin kiiltäviksi ja rasvasin huolella. Huomasin, että männän liikerata on todella pieni. Kuitenkin mäntä ei ole jumissa koska sitä pystyy käsivoimin painamaan sisälle. Tällöin tietysti liukutapitkin täytyy kohtuullisen hyvin liikkua. Siinä aikani mäntää sisälle ja ulos puristin ja mielestäni sain liikerataa isommaksi. Pyörä pyöri hieman paremmin. Sama molemmille puolille ja koeajolle. Parin jarrutuksen jälkeen ääni palasi. Ei muuta kuin uudestaan takapää ylös ja palat ottavat jälleen enemmän kiinni vapaana pyöritettäessä. Eiköhän se männän liikerata pitäisi olla sentään millin verran yhteensä, joten mistähän sitä vikaa seuraavaksi....
Hetken ajon jälkeen levyt kuumenevat hieman, mutta mielestäni eivät ihan katastrofaalisesti. Kun pyörää pyörittää paikallaan, se pyörii sellaiset puolitoista kierrosta. Eli ei se ihan jumissa ole, mutta kyllä se käsinkin pyörittäessä huomaa että ehkä hieman tavallista enemmän kengät ovat levyssä kiinni.
Tänään purin jarrut taas atomeiksi, liukutapit hioin kiiltäviksi ja rasvasin huolella. Huomasin, että männän liikerata on todella pieni. Kuitenkin mäntä ei ole jumissa koska sitä pystyy käsivoimin painamaan sisälle. Tällöin tietysti liukutapitkin täytyy kohtuullisen hyvin liikkua. Siinä aikani mäntää sisälle ja ulos puristin ja mielestäni sain liikerataa isommaksi. Pyörä pyöri hieman paremmin. Sama molemmille puolille ja koeajolle. Parin jarrutuksen jälkeen ääni palasi. Ei muuta kuin uudestaan takapää ylös ja palat ottavat jälleen enemmän kiinni vapaana pyöritettäessä. Eiköhän se männän liikerata pitäisi olla sentään millin verran yhteensä, joten mistähän sitä vikaa seuraavaksi....
Comment