Mites ootte irrotellu askeja noista kuutosmoottoreista? Tällä hetkellä päänvaivaa aiheuttaa ne ylimmäiset pultit joihin ei taho päästä käsiks.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 vaihteiston irrotus
Collapse
X
-
Itelläkin vaihteiston irrotus edessä. En oo e30 325:stä ikinä ottanu vaihteistoa pois joten mistä pitäis alottaa? Pitääkö koko kartaani irrottaa vai riittääkö että vaihteiston päästä? Miten se vaihdetanko systeemi irtoaa? Onko tästä olemassa jotain manuaalia?Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Laatikon takapäätä laskettava.
Laatikon mittaiset jatkot niihin yläpultteihin ja kannattaa käyttää mahdollisimman pitkiä jatkoja ettei tule turhia välyksiä vääntimen ja pultin välille jos käyttää useata lyhempää jatkoa. Ihan vaan sen takia kun ainakin minulla pultit olivat erittäin tiukassa sai olla puolenmetrin jatko vääntimessäkin.
Joku sokka taisi olla siinä vaihdekeppi hässäkässä siellä alapuolella ja pitiköhän sisä kauttakin jotain irroittaa. Taisi sitten lähteä vaihdevivustoineen se laatikko pois.
En tarkkaan muista kun jo useampi vuosi aikaa.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostItelläkin vaihteiston irrotus edessä. En oo e30 325:stä ikinä ottanu vaihteistoa pois joten mistä pitäis alottaa? Pitääkö koko kartaani irrottaa vai riittääkö että vaihteiston päästä? Miten se vaihdetanko systeemi irtoaa? Onko tästä olemassa jotain manuaalia?
Ensin varmaan putki irti, sitten mahdolliset lämpösuojat jonka jälkeen kardaani laatikon päästä. Sitten laatikon takakannaketta ja laskea laatikkoa hieman jne. Mahdollisesti startinkin voi joutua irrottamaan. Vaihdevivusto on eräänlaisilla sokilla kiinni.
Comment
-
-
Vivuston kiinnitys
Kirjotellaan nyt sitten tähän vanhaan ku liippaa läheltä aihetta kuitenkin..
Onnistuukohan vaihteen siirtovivuston laittaminen paikalleen ilman että pudottaa laatikkoa pois? Vai onnistuuko silloinkaan kovinkaan helposti?
Eli tällä hetkellä autossa kiinni laatikko jossa ei vivustoa(älkää kysykö miksi), ja olisi kiva päästä vaihteleenki kesällä..
Autona siis 320i ´89 m20b20 ja vaihdelaatikosta ei tietoa mikä.
Comment
-
-
Originally posted by jasmikki View PostKirjotellaan nyt sitten tähän vanhaan ku liippaa läheltä aihetta kuitenkin..
Onnistuukohan vaihteen siirtovivuston laittaminen paikalleen ilman että pudottaa laatikkoa pois? Vai onnistuuko silloinkaan kovinkaan helposti?
Eli tällä hetkellä autossa kiinni laatikko jossa ei vivustoa(älkää kysykö miksi), ja olisi kiva päästä vaihteleenki kesällä..
Autona siis 320i ´89 m20b20 ja vaihdelaatikosta ei tietoa mikä.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostEi mahu laittaan, pitää pudottaa laatikon takapäätä alaspäin et saa ylhäältä sen etukiinnityksen laitettuu.
Mikäs tässä sitten on se logiikka millä sen saa laitettua takaisin laatikon sisälle?
Työnnetäänkö se vaan sinne laatikon sisään jossain asennossa vai onko siellä joku "nappula" tai vipu mitä pitää vetää ulospäin että saa vivuston laatikon sisään?
Comment
-
-
Originally posted by jasmikki View PostMikäs tässä sitten on se logiikka millä sen saa laitettua takaisin laatikon sisälle?
Työnnetäänkö se vaan sinne laatikon sisään jossain asennossa vai onko siellä joku "nappula" tai vipu mitä pitää vetää ulospäin että saa vivuston laatikon sisään?? Et oo tainnu oikeen perehtyä tuohon vivustozydeemiin?
Se etummainen kiinnike ylhäällä vaan laitetaan semmoseen "haarukkaan" ja läpi työnnetään semmonen "puikko" jossa on klipsu joka lukitsee sen. Tuo "haarukka"/laatikko tulee vaan ihan kiinni kardaanitunnelin äänieristykseen, joten ite nään sen ainaki aika tekemättömäks sen klipsun kääntää auki/kiinni tai asentaa muutenkaan jos ei vähä laske laatikon häntää että saa kättä/meisseliä tms. väliin.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostSiis vaihekepin vivusto laatikon sisälle? Et oo tainnu oikeen perehtyä tuohon vivustozydeemiin?
Se etummainen kiinnike ylhäällä vaan laitetaan semmoseen "haarukkaan" ja läpi työnnetään semmonen "puikko" jossa on klipsu joka lukitsee sen. Tuo "haarukka"/laatikko tulee vaan ihan kiinni kardaanitunnelin äänieristykseen, joten ite nään sen ainaki aika tekemättömäks sen klipsun kääntää auki/kiinni tai asentaa muutenkaan jos ei vähä laske laatikon häntää että saa kättä/meisseliä tms. väliin.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostSiis vaihekepin vivusto laatikon sisälle? Et oo tainnu oikeen perehtyä tuohon vivustozydeemiin?
Se etummainen kiinnike ylhäällä vaan laitetaan semmoseen "haarukkaan" ja läpi työnnetään semmonen "puikko" jossa on klipsu joka lukitsee sen. Tuo "haarukka"/laatikko tulee vaan ihan kiinni kardaanitunnelin äänieristykseen, joten ite nään sen ainaki aika tekemättömäks sen klipsun kääntää auki/kiinni tai asentaa muutenkaan jos ei vähä laske laatikon häntää että saa kättä/meisseliä tms. väliin.
Eli kädessä nyt:
Comment
-
-
Työnnä vaan takas sisälle, mut todennäkösesti laatikon vaihto edessä. Purkamaan ei kannata käydä, jos se ei siellä kestä.
Edit: Muisti kirkastui tänään hieman.. Tuo tanko on muistaakseni kiinni kuusiokoloruuvilla, jonka alla on jousi ja jousen alla yksi kuulalaakeri. Oliko tämä kuusioruuvi laatikon sisä- vai ulkopuolella en osaa sanoa. Jos oot semmosen menny irrottamaan niin äkkiä takasLast edited by bmwcruiser; 13-04-2011, 20:59.E30
Comment
-
Comment