Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin ongelma 325-e30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Ohjaustehostin ongelma 325-e30?

    Eli huomasin tuossa että pihaan oli vuotanut muutaman metrin "viivan" öljyä. Ei muutakuin 325:sen konepelti auki ja tutkimaan. No aikani etsittyä huomasin että tuo ohjauksen haitarikumi oli märkä päältä. Tehostin on jonkunaikaa hukannutkin tuota öljyä johonkin, mutta ei paljoakaan ole tarvinnut silti lisätä.
    Eli siis onkohan se vika vain, että tuo haitarikumi on "pashana"? Mutta eihän sen sitä öljyä kuulu pitääkään, kun eikös siellä sisällä ollut jotkut tiivisteet tms. mitkä ajan mittaan kuluu. Eli jos jollakulla olisi tietoa mitä tuosta nyt ensimmäisenä lähtee purkamaan/uusimaan vai saako sitä kotikonstein lainkaan kondikseen? Eip oo tuollaisia ohjaustehostimella varustettuja pelejä ollut, niin ei ole oikein kokemusta niistä... Kiitos jo etukäteen...
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Luin tuota Axelin aloittamaa topiccia, näytti olevan samaa vuotoa. Eli sain sellaisen käsityksen että tuota ei voi korjata, vaan pitää ostaa uusi hammastanko?
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=17058
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • Henkka79
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 34
        • Pietarsaari

        #4
        Tuo tiivisteidenvaihto todellakin on mahdollinen ja itte tein about kuukausi sitten saman homman. Tiivisteet saat alkuperäsinä esim. Laakkoselta (muistaakseni 111€) ja Motonetista (aivan samat, merkkiä Bilstein 53€).

        Itselläni meni ihmetellessä jonkun aikaa kun ei ollut räjäytyskuvia hammastangosta edes Laakkosella. Mulla on tosta hommasta nyt muutamia kuvia, eli kyllä se tiivisteiden vaihto ihan mahdollista on...vaikkakin hiukan kettumainen homma. Varoituksen sana: Sarjassa tulee mukana myös o-renkaat niille metallisille putkille siinä hammastangon rungon päällä, jos eivät vuoda niin suosittelen jättämään ne nipat kiinni (ovat malliltaan sellaiset että tuskin vuotavat koskaan). Itse nimittäin korkkasin jengat yhdestä nipasta (rungon puolelta) ja sitten etitiinkin päivän verran ratkasua miten saada se pitämään uudestaan... (koneistamoon ja hydrauliletku tilalle uusine nippoineen)
        Last edited by Henkka79; 11-08-2005, 18:01.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎