Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleisin syy 320i Kiehumiseen e30 87 ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #16
    Originally posted by Belfast81
    Vesipumppu vaihdettu termari testattu järjestelmässä ei näy vuotoja nesteet ihan kirkkaat...
    pitää huamen viel toi kenno kahtoo...
    huoh...

    2000 kierrosta paikoillaan nousee lämmöt melkein tappiin en koeajanu sitä ku ei ollu toista autoa kotosalla mistä ois saanu testi kilvet

    Voiskohan se kansi kuitenki olla halki vaikka ei öljyä näy nesteessä eikä toisin päin. tai kiero... tai tiiviste menny... tai jotain..

    vesipumpussa ehkä laakeri vika tai jotain ainaki kitinä loppu mut vika ei kaikonnu...

    sit jostain jakopäästä(tai jostain) tuli jousi.... MIKÄ SE ON 11,3cm pitkä tappi jousen kanssa. onkohan se tärkeä kun ei viel paikkaa löytyny??

    Ilmasitko jäähdutinjärjestelmän kunnolla (termarikotelosta tai ylävesiletkusta) tuo m20 kone saattaa tehdä sen että ylimpään kohtaan (kanteen ja termarikoteloon) jää ilmaa kun nesteet laskee veks ja uudet kaataa sisään ja se sit kiehuttaa nesteitä siel ko kierrätät paikallaanki ja pahimmassa tapauksessa koko paska keittää...

    Jos et ilmannu niin auto mielellään ylämäkeen kone tulille ja kierrättää ainaski n.litran (tai niin kauan ko tulee ilmakuplia) nestettä termarikotelossa olevan 10mm ruuvinreiästä ja tietenki lisää nestettä samalla paisuntasäiliöön, niin ja lämmöt hytissä kaakkoon jos mekaaninen hana...

    Tekeekö pannu painetta enneku nesteet lämpenee kun käynnistät kylmänä (jos kyllä niin kansi saattaa olla kaput) mut jos ensin lämmöt nousee abaut normaaliin ja sit vasta vesiletkut kovettuu/tulee painetta niin kannessa tuskin vikaa...ja se jousihässäkkä on jakopäänrullankiristimen joku helvetin säätöhäsminki, turha vempain jos vaan saat näppituntumalla jakopään oikeaan kireyteen...ehkä

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #17
      Originally posted by Saarikoski
      ...ja se jousihässäkkä on jakopäänrullankiristimen joku helvetin säätöhäsminki, turha vempain jos vaan saat näppituntumalla jakopään oikeaan kireyteen...ehkä
      Minä en ainakaan ilman jousta välttämättä laittais ,vaikka saa sen arvioimallakin tietty oikein kiristettyä. Mutta jakohihnan kiristimen jousi se on.

      Comment

      • Belfast81
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 204
        • SOUMI

        #18
        Elikkä

        Joo erh... Paineet tulee vasta kun auto on lämmennnyt jonkin aikaa... tuntuu aika normaaleilta,,,

        auton oon yleensä ilmannut niin että ajan meijän halliin nostan montusta auton keulaa vähän 30cm ylöspäin ja sit katkasen 1.5sesta kokispullosta(pullon merkki on tärkeä) pohjan ja se vaan kiinni paisunta säiliöön...ja täyteen vettä ruuvi pikku ilma reikään siin paisunta säiliössä. sit pumppailen letkuja... ja avaan termarin kotelon ilmaruuvia välillä kun puristan.

        Mut nyt tuli mieleen kahtella ettei lämppärinkenno ois mitenkään mätä...
        eli se kiristys häsmäkkä tulee siihen kiristimen.. alle päälle sivulle sisälle?
        Ku eihä tonne nää...
        Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #19
          Originally posted by Belfast81
          Mut nyt tuli mieleen kahtella ettei lämppärinkenno ois mitenkään mätä...
          eli se kiristys häsmäkkä tulee siihen kiristimen.. alle päälle sivulle sisälle?
          Ku eihä tonne nää...

          auttaisko tuo yhtään....
          Last edited by Saarikoski; 26-10-2007, 07:18.

          Comment

          • Belfast81
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 204
            • SOUMI

            #20
            Olen erittäin kiitollinen tosta kuvasta



            toi kuva pelasti mun elämän...
            Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11721
              • Kouvola

              #21
              jos vain paikallaan nostaa lämpöjä niin suosittelisin vaihtamaan viskon...

              vaikka tuuletin pyörii niin se ei tarkoita sitä, että visko olisi ehjä!

              ja noissa vanhoissa autoissa ku alkaa iän myötä renata vähä kaikki paikat ni miksei samantien käy sitte kaikki mahdolliset viat läpi eikä vain arvuutella

              Comment

              • Belfast81
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 204
                • SOUMI

                #22
                Täydellisen ilmaamis kierroksen jälkeen rupes toimimaan,,,, vuosi ilmaa...syylärin ylimmän letkun välistä. ja todella vähän. huoh. mutta toi käynti häiriö nyt sapettaa.
                Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎