Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20 hörpöttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapp
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 10

    E30 M20 hörpöttää

    Vaihdoin kannen ja nokka-akselin vipuineen 320i (kat. vm. 90), kun entinen oli halki (vedet ja öljyt sekaisin). Autolla ajettu vain 197tkm. Viitos sylinterin imuventtiilin edessä pitkittäinen halkeama. Seurauksena; yläkerran pikeentyminen ja nokka-akselin runsas kuluminen.
    Vaihdoin 323:en kannen (sama varaosanumero kuin 320) jonka kanavia on suurennettu ja venttiilit laitettu. Nokka b20:stä ei kat.
    Tuloksena on, että etenkin tyhjäkäynti on kuin vanhassa V8:ssa, hörp, hörp ja hörp. Kierroksilla ei ongelmia, tosin pakoputken päästä kuuluu lievää pörpötystä taustalta. Puristukset välillä 11,75 - 13 Bar eli hieman korkeammat kuin manuaalissa (10-11). Letkut, sähköjohdot, puola, jako, virranjakajan sekä kansi tarkastettu OK. Kannen nokka-akselin liukupinnat olivat aika kuluneet ja keskimmäisen pukin väliin meni 0,15mm mitta, kun manuaali ilmoittaa max. arvoksi 0,078mm. Säädin venttiilivälykset hieman suuremmaksi tämän takia.
    Missä vika???
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    #2
    Onko varmasti vakionokka, vai joku muu. Tuliko se jako nyt sitten ehdottomasti oikein. Veikkaisin, että nokalta hampaan jäljessä. Tuossa kaksi syytä jotka vaikuttavat asiaan.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Kapp
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 10

      #3
      Täytyy vielä tarkistaa tuo nokka, mutta jako on kyllä kohdallaan. Tosin yläpuolen merkki kannessa on hieman epäselvä. Eikö se ole hieman vasemmanpuoleisen hihnan kannen pultin yläpuolella??
      Onko ruiskulla väliä, tässä motronic ja nokka-akseli jostain muusta?

      Comment

      • Kapp
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 10

        #4
        Siis nokka onkin b23:sta. Eli käykö se b20:een motronic:iin???

        Comment

        • Alpina B6
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 90

          #5
          Originally posted by Kapp
          Vaihdoin kannen ja nokka-akselin vipuineen 320i (kat. vm. 90), kun entinen oli halki (vedet ja öljyt sekaisin). Autolla ajettu vain 197tkm. Viitos sylinterin imuventtiilin edessä pitkittäinen halkeama. Seurauksena; yläkerran pikeentyminen ja nokka-akselin runsas kuluminen.
          Vaihdoin 323:en kannen (sama varaosanumero kuin 320) jonka kanavia on suurennettu ja venttiilit laitettu. Nokka b20:stä ei kat.
          Tuloksena on, että etenkin tyhjäkäynti on kuin vanhassa V8:ssa, hörp, hörp ja hörp. Kierroksilla ei ongelmia, tosin pakoputken päästä kuuluu lievää pörpötystä taustalta. Puristukset välillä 11,75 - 13 Bar eli hieman korkeammat kuin manuaalissa (10-11). Letkut, sähköjohdot, puola, jako, virranjakajan sekä kansi tarkastettu OK. Kannen nokka-akselin liukupinnat olivat aika kuluneet ja keskimmäisen pukin väliin meni 0,15mm mitta, kun manuaali ilmoittaa max. arvoksi 0,078mm. Säädin venttiilivälykset hieman suuremmaksi tämän takia.
          Missä vika???
          Tarkista alipaine vuodot/imuvuodot varmuuden välttämiseksi

          Comment

          • huoppa81
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 638
            • Nastola

            #6
            Originally posted by Alpina B6
            Tarkista alipaine vuodot/imuvuodot varmuuden välttämiseksi
            Samaa lähtisin tutkimaan.
            Garage:

            E21 323i -79
            E21 323i -82
            E30 325i Cabriolet -91
            E30 316i -89
            E39 520i -01
            Kadett C 1,2 -76

            Lynx Rave RE 600 -08

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8531
              • Karhe

              #7
              No puolentunnin puhelinkeskustelun jälkeen tulimme omistajan kanssa siihen tulokseen, että alipainepuolella on jokin vuoto.
              Starttipilottipullo käteen, kone käyntiin ja suihkimaan.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • BcB
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 222
                • Tampere

                #8
                Asiaan liittyen, missähän Tampereella/Nokialla kannattais käydä vastaavien oireiden takia m20b25 kone tarkistuttamassa/ säädättämässä?
                Näillä mennään...

                530d e60 sedan

                Ex:
                320 e30 Imola Red Coupe
                525i e34 Luxorbeige Sedan
                535i e34 Shadowline Sedan
                328i e36 Touring M-Sport
                535 e39 sedan V8- manual

                Comment

                • Kapp
                  Newbiemmer
                  • Aug 2005
                  • 10

                  #9
                  Lisätietoa

                  Ei alipainevuotoa, jako kohdallaan, puristukset OK, kaikki muu tekniikka OK silti imupaineet vain puolet normaalista 600 mbar eli 300 mbar. Nokka ehkä hiottu, kansi ehkä hiottu pitää viellä tarkastaa! Sitä kun yrittää säästää väärässä paikassa per..! Olkaa tarkkana käytettyjen osien kanssa, kun hankitte!
                  Jos kansi on matalampi niin lienee vaikuttavan ajoitukseen myös eli jää hieman, vai mitä?

                  Comment

                  • xtech
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 356
                    • savonlinna

                    #10
                    Originally posted by Kapp
                    Ei alipainevuotoa, jako kohdallaan, puristukset OK, kaikki muu tekniikka OK silti imupaineet vain puolet normaalista 600 mbar eli 300 mbar. Nokka ehkä hiottu, kansi ehkä hiottu pitää viellä tarkastaa! Sitä kun yrittää säästää väärässä paikassa per..! Olkaa tarkkana käytettyjen osien kanssa, kun hankitte!
                    Jos kansi on matalampi niin lienee vaikuttavan ajoitukseen myös eli jää hieman, vai mitä?
                    niinhän se on
                    sigpic

                    e30 2,7

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎