Vaihdoin kannen ja nokka-akselin vipuineen 320i (kat. vm. 90), kun entinen oli halki (vedet ja öljyt sekaisin). Autolla ajettu vain 197tkm. Viitos sylinterin imuventtiilin edessä pitkittäinen halkeama. Seurauksena; yläkerran pikeentyminen ja nokka-akselin runsas kuluminen.
Vaihdoin 323:en kannen (sama varaosanumero kuin 320) jonka kanavia on suurennettu ja venttiilit laitettu. Nokka b20:stä ei kat.
Tuloksena on, että etenkin tyhjäkäynti on kuin vanhassa V8:ssa, hörp, hörp ja hörp. Kierroksilla ei ongelmia, tosin pakoputken päästä kuuluu lievää pörpötystä taustalta. Puristukset välillä 11,75 - 13 Bar eli hieman korkeammat kuin manuaalissa (10-11). Letkut, sähköjohdot, puola, jako, virranjakajan sekä kansi tarkastettu OK. Kannen nokka-akselin liukupinnat olivat aika kuluneet ja keskimmäisen pukin väliin meni 0,15mm mitta, kun manuaali ilmoittaa max. arvoksi 0,078mm. Säädin venttiilivälykset hieman suuremmaksi tämän takia.
Missä vika???
Vaihdoin 323:en kannen (sama varaosanumero kuin 320) jonka kanavia on suurennettu ja venttiilit laitettu. Nokka b20:stä ei kat.
Tuloksena on, että etenkin tyhjäkäynti on kuin vanhassa V8:ssa, hörp, hörp ja hörp. Kierroksilla ei ongelmia, tosin pakoputken päästä kuuluu lievää pörpötystä taustalta. Puristukset välillä 11,75 - 13 Bar eli hieman korkeammat kuin manuaalissa (10-11). Letkut, sähköjohdot, puola, jako, virranjakajan sekä kansi tarkastettu OK. Kannen nokka-akselin liukupinnat olivat aika kuluneet ja keskimmäisen pukin väliin meni 0,15mm mitta, kun manuaali ilmoittaa max. arvoksi 0,078mm. Säädin venttiilivälykset hieman suuremmaksi tämän takia.
Missä vika???
Comment