Kokoajan suositumpi swappi houkuttaa myös mua. Ei ihan heti vaan tulevaisuudessa. Pitää kysellä että tietää pitääkö harkita muita vaihtoehtoja. Eli tässä tapauksessa lähinnä e30 325:sen ostamista jota en mielellään tekisi koska tämä 318i on todella hyvin säilyny.
Lähtökohtana ei siis ole 325 vaan toi 318i. Jonkin verran lueskellu tuosta swapista e30.de:stä ja e30zonesta.
Ensiksi alusta vastaamaan 325:sta. Käyttäen tätä pohjana pitäisi päästä nykyään vähemmillä prosenteilla. Tässähän niitä on alustan osalta menny 15%. Edestä 9 ja takaa 6.
"Etuakselisto käsittää seuraavat osat: akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut ja vanteet. Näistä on vaihdettava akselipalkki, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet ja jarrut. Akselipalkki on käytännössä sama sekä 316:ssa että 325i:ssä, mutta niillä on eri varaosanumerot (316:n 31 11 1 126 427 ja 325i:n 31 11 1 130 707). Palkki on näinollen vaihdettava. Jäljelle jää tukivarret ja vanteet. Vanteiden osuutta voi käytännössä pitää nollana."
Akselipalkista, kallistuksenvakaimesta ja tukivarsista menee prosentit? Jarruistahan ei mene nykysäännöillä. Entä iskareista ja jousista(4->6syl)?
"Taka-akselisto käsittää seuraavat osat: taka-akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet, vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakseli. Näistä on vaihdettava jouset, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakselin etupää. Jäljelle jää taka-akselipalkki, tukivarret, voimansiirtoakselin takapää. Vanteiden osuus on nolla ja kallistuksen vakain lisätään, koska 316:ssa ei ole vakaajaa takana."
Jos jousista, iskareista ja jarruista ei mene prossia niin ainoastaan perästä ja vetoakseleista prosentit?
Luulisi pääsevän alle 15% ?
Moottorista 12% ja e36 tai m20 vaihteistosta --? "vaihteisto ja kytkin täydellisenä 9%"
Pitääkö kytkin vaihtaa?
Tarviiko muuta josta voisi mennä prosentteja? Jos selviäisi alle 35%:lla ettei tarvisi kanta-autotarkastusta...Autoon on etupenkit vaihdettu mutta muuten vakio ja sellaisena pysyy.
Lähtökohtana ei siis ole 325 vaan toi 318i. Jonkin verran lueskellu tuosta swapista e30.de:stä ja e30zonesta.
Ensiksi alusta vastaamaan 325:sta. Käyttäen tätä pohjana pitäisi päästä nykyään vähemmillä prosenteilla. Tässähän niitä on alustan osalta menny 15%. Edestä 9 ja takaa 6.
"Etuakselisto käsittää seuraavat osat: akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut ja vanteet. Näistä on vaihdettava akselipalkki, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet ja jarrut. Akselipalkki on käytännössä sama sekä 316:ssa että 325i:ssä, mutta niillä on eri varaosanumerot (316:n 31 11 1 126 427 ja 325i:n 31 11 1 130 707). Palkki on näinollen vaihdettava. Jäljelle jää tukivarret ja vanteet. Vanteiden osuutta voi käytännössä pitää nollana."
Akselipalkista, kallistuksenvakaimesta ja tukivarsista menee prosentit? Jarruistahan ei mene nykysäännöillä. Entä iskareista ja jousista(4->6syl)?
"Taka-akselisto käsittää seuraavat osat: taka-akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet, vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakseli. Näistä on vaihdettava jouset, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakselin etupää. Jäljelle jää taka-akselipalkki, tukivarret, voimansiirtoakselin takapää. Vanteiden osuus on nolla ja kallistuksen vakain lisätään, koska 316:ssa ei ole vakaajaa takana."
Jos jousista, iskareista ja jarruista ei mene prossia niin ainoastaan perästä ja vetoakseleista prosentit?
Luulisi pääsevän alle 15% ?
Moottorista 12% ja e36 tai m20 vaihteistosta --? "vaihteisto ja kytkin täydellisenä 9%"
Pitääkö kytkin vaihtaa?
Tarviiko muuta josta voisi mennä prosentteja? Jos selviäisi alle 35%:lla ettei tarvisi kanta-autotarkastusta...Autoon on etupenkit vaihdettu mutta muuten vakio ja sellaisena pysyy.
Comment