Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatista manuaaliksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b3m2w5
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 21
    • jyväskylä

    #16
    Originally posted by cricke
    Originally posted by LASSI-S
    kardaaninkin joudut vaihtaan ja perän myös, sähköjä joutuu muutteleen jonkin verran mielestäni
    eli manuaalin perä ja automaatin perä eroaa toisistaan, ymmärsinkö oikein?
    Ei perää tarvii vaihtaa :roll:

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #17
      Moikka,

      Onko molemmat vauhtipyörät samaa polttoainejärjestää käyttävistä autoista? Esimerkiksi manuaalivauhtipyörä L-jetistä ei käy Motroniciin. Oliko sulla nyt systeemi Motronic?

      Motronic ottaa kampiakselin asentotunnistuksen (vanhemmissa) vauhtipyörältä. Minulla antureita on kaksi, molemmat identtisiä. Asentotunnistus otetaan vauhtipyörän takapuolelta (eli vaihdelaatikon puolelta), kierroslukutunnistus otetaan vauhtipyörän "hampailta", starttikehästä.

      Onko se anturi kunnossa? Onko niitä siinä vaihdelaatikon kytkinkopassa kaksi vai yksi?

      Jos Motronic ei saa oikeanlaista signaalia => kipinää ei varmasti tule. Syitä voi olla (muun muassa ja/tai ainakin):
      - Anturi rikki
      - Anturi vääränlainen
      - Vauhtipyörästä puuttuu asentotunnistuksen lovi/pykälä/nasta
      - Vauhtipyörä väärä

      t: Timo

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎