Niinkin yksinkertainen homma, kuin laatikon ja kytkinkamojen vaihto ei näytä enään onnistuvan! Alkaa innostus koko asiaan olla "hieman" nollassa. No kuitenkin ongelma seuraava: Eli tuo laatikko täytyi yllättäen vaihtaa ja samalla vaihdoin kauan vuotaneen kampiakselin stefan, kilven tiivisteen yms. No samalla laitoin uuden kytkinlevyn, muut kytkinkamat näytti ainakin päältäpäin uudehkoilta. Lopuksi laatikko+muut asiaan kuuluvat osat paikalleen ja starttamaan. Kytkintä ei käytännössä ole lainkaan!? Mielestäni kasasin osat oikein, mutta kytkin on ihan hengetön, eli kytkimen kun painaa pohjaan, niin vaihdetta ei saa silmään, "rutisee" vain. Eli onko jossakin jotain säätöä? Polkimesta en löytänyt, enkä muualtakaan. Ilmattu on, vaikkei edes olisi tarvinnut. Jossakin on nyt pahasti jotain vialla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325 E30 Kytkin ei toimi? Apua!
Collapse
X
-
Painelaakeri ei jäänyt pöydälle Siis en koittanut tuota ykkönen päällä käynnistystä, kun sehän lähtee silloin eteenpäin kun kytkin ei kerran toimi lainkaan. Ja vapaalla kun heittää käyntiin, niin tuntuu että polkimen täytyisi mennä enemmän pohjaan että vaihteen uskaltaa heittää silmään. Onkohan sen sylinterin työntötapeissa eroja, eli pidempi tanko tilalle? Täytyisiköhän ilmata vielä kuitenkin kertaalleen.Hmm.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Se toimii sittenkin!
Eli outo juttu...Menin aamulla bemun luo, ajatuksena vielä ilmata. Ajattelin nyt kuitenkin ensin kokeilla että mitähän se kytkin nyt sanoo. Starttasin, laitoin kytkimen pohjaan ja pienen rusahduksen saattelemana ykkönen meni silmään. Nostin kytkimen ja lähdin normaalisti liikkeelle. Sen jälkeen ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniäkään No ilmasin vielä kertaalleen varmuuden vuoksi ja laskin auton alas...ja koeajolle (lievästi sanottuna jännät housuissa ) Ensin taas ykkönen piti pienen äänen, mutta lopuksi sekin toimi taas normaalisti. Muutamat vedot vedin isoilla nopeuksilla ja kaikki näytti pelaavan (lukuunottamatta yhtä kiveä mikä meni jarrukilven väliin... ) Kytkin tuntuu irrottavan aika alhaalla, mutta kuitenkin hieman ennen puoltaväliä. Hieman siis vastusteli, mutta tuntuisi nyt pelaavan. Eli asettuuko nuo uudet osat jotenkin ensin tässä nestekytkimessä kun hieman enemmän käytti kytkintä ja autoa vai miksi tuo oli hieman "erikoinen"? Ei ainakaan ikinä ennen ole tuollaista vaivaa ollut..tai no, nuo vanhemmat laitteet on yleensä vaijerilla niin eipä niihin oikein mitään voi tullakkaan. Sanokaa viisaammat jos tulee vielä jotain mieleen? Vai lähdenkö . Outoahan tässä vain on se, että autot nykyään korjaantuu yön aikana, asentajan itse nukkuessa
Mikä muuten sellainen kiristettävä jousi on, mikä löytyy polkimen yläpäästä, tulipellissä kiinni. Säädetäänkö siitä jotain polkimen jäykkyyttä kenties?Last edited by Rockford; 01-09-2005, 12:01.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
tosi paska ilmata ilman takaiskuventtiiliä tuo E30 kytkin eli ilmaa sulla on ollu siellä' ja voi vielä ollakkin, mutta jos toimii niin ok .Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Comment