Mistä lähtien? 1-3 pytyt omalla putkella ja 4-6 pytyt omallaan. Ja sen takia helmassa oleva aukko pakoputkelle on leveämpi kuin nelareissa, jotta tuplat mahtuu ulos.
Sitten jos on sorruttu johonkin halvimpiin mahdollisiin tarvikeputkiin, niin etuvaimentimella kaksi putkea yhdistetään yhdeksi.
Puhutaanko me kummatkin nyt e30 korimallista?
Mitä minä olen e30 320i pakoputkia nähnyt niin etuvaimentimeen tulee kaksi putkea, mutta siitä lähtee vain yksi putki.
Mikä tarkoitus e30 325i pakoputkessa on sillä "haitari" osalla joka on vain toisessa putkessa vähän pakosarjan jälkeen? Eihän se pakoputki voi siitä joustaa kun toinen putki on kuitenkin jäykkä???
Minun autossa vuotaa se "haitari", mutta miten se olisi paras korjata kun ajattelin että olisin ostanut siihen sellaisen (rautalanka kudoksesta tehdyn) yleismallin joustokappaleen, mutta meinasin saada sydärin kun kuulin hinnan. n.10cm pitkä "yleismallin joustokappale" makso 51e!!! Jätin ostamatta....
Puhutaanko me kummatkin nyt e30 korimallista?
Mitä minä olen e30 320i pakoputkia nähnyt niin etuvaimentimeen tulee kaksi putkea, mutta siitä lähtee vain yksi putki.
Niinpä niin. Tarvikevalmistajat kauppaavat myös tämmöstä halvempaa vaihtoehtoa (niiltä löytyy myös versio, jossa on kaksi putkea loppuun asti).
Näin siis ainakin -88 mallissa, jossa tosiaan takahelmapellissä oleva aukko putkelle on puolet leveämpi kuin nelarien yhdelle putkelle tarkoitettu aukko.
Onko eri vuosimallien välillä eroja e30 325i:ssä? mulla on vm "85 ja paikallinen kauppias väittää ettei koko putkistoa saa edestä taakse varaosana esim. walkerilta, ja muilta valmistajilta löysi vain takaosan. Tietäisikö joku mistä kannattaisi kysellä varaosaputkistoa koht. edulliseen hintaan pohjanmaan suunnalta?
Onko eri vuosimallien välillä eroja e30 325i:ssä? mulla on vm "85 ja paikallinen kauppias väittää ettei koko putkistoa saa edestä taakse varaosana esim. walkerilta, ja muilta valmistajilta löysi vain takaosan. Tietäisikö joku mistä kannattaisi kysellä varaosaputkistoa koht. edulliseen hintaan pohjanmaan suunnalta?
Joo mulle sanoivat että ei ole saatavilla olleenkaan varaosaputkistoa. Pelkän takaosan hinta walker merkkinen 324e!!!
Mulla aikanaan toimi simons ihan ok , mutta väliosan vaimentajat olisivat voineet olla isommat. Laitoin itselleni sitten isot takavaimentajat ja loppu putket kompensoimaan pörinää. Ja viitaten 320i:n putkiin , mullakin oli 6-2 alussa ja yhellä etupöntön jälkeen. Ohessa linkki simonsin sivuille.
Itsellä on etukäyristä lähtien bosal merkkiä. Paska laatunen toi bosal kyllä tuntuu olevan Etukäyrät piti tilata kl-varaosilta kun toista etukäyrää(?) ei valmistettu bosal eikä walker merkkisenä. Kl-varaosien putki on eberspächer merkkinen ja huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin esim tämä bosal. Edullisesta ostopaikasta en tiedä, on nimittäin helvetillinen hinta putkella johonkin yleisempään autoon verrattuna.
Joo ja vuosimalli mulla 88 jossa oli kat mutta ostin katittoman mallin putken johon laitoin lambdan paikan.
Nämä kaikki kyllä olisi pitänyt selvitä tästäkin threadista.
[Youtubessa]
e70 X5 3.0sd
e87 116i
e36 328i cab :think
-
Ex e46 320d
Ex e30 325i
Ex e30 318i
Mutta eihän 320 ole kuin yksi putki vakionakaan...
320:sessä, jos kissa välissä niin kulkee läpi asti tuplaputkilla.. Sanoi tuo orkkis takapönttö sopimuksen irti, niin kävin kyselemässä uutta pönttöä, niin selvisi tämä asia.
Oisko kellään kokemuksia / vastalauseita jos tekis m20b25 jatkeeksi peltisarjalta haarotuksen yhdelle 3" rosteriputkelle ja väliin joku tommonen
ja taakse sellanen vapaasti virtaava 3" rosterivaimennin
Ensinnäkin, voiko olla mitään haittaa jos tuon putkiston muuttaa 2 > 1 putkelle ja mitenköhän käy äänien?
Bemari ja mersu ei oo autoja ja saksa on paska maa
Kaverilla oli E30 325i:ssä tehty 6-2-1 putkisto vähän aikaa. Jos oikein muistan, niin peltisarja siinä oli ja yksi Simonssin vaimennin. Putki halkaisijaltaan 2,5". Äänet oli ihan sairaat, eli ei sillä oikein viitsinyt enemmälti ajella Tehoihin sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Vittu oon kai sokee, mut oon laskenu ainakin neljästi että montako päätä tuossa linkin putkessa on ja siinä on yhttensä 3 kpl.
Eli kaksi alussa ja yksi perässä.
Mut toi varmaan on joku tarvikeputki kun netistä sen selaamalla löysin.
EDIT: joo kyllä, katti malleissa on kaksi, katittomassa ei välttämättä.
Comment