Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318 alustan päivitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jem77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 62
    • Turku

    E30 318 alustan päivitys?

    Kun tarkoitus on pitää paino kurissa koneen sylinterimäärästä johtuen, niin onko esim 325 alustan osilla kuinka paljon painoeroa tuohon 4 sylinterisen alustan palikoihin verrattuna? Lähinnä ajan takaa ajatusta, että kun ei ole tarkoitus mitään ratakilpuria tehdä, vaan auto on työmatka-ajossa enimmäkseen, onko järkeä vaihtaa pikkutolppien ja pikkuperän tilalle esim. 325 palikoita jotta voisi hauskuuttaa itseään kovaa ajamalla (mikä tietysti on tuomittavaa siviili liikenteessä...) vai riittäkö alustan madallus + kunnon vakaajat ja puslat? Saako pikkuperiin takalevyjarruja sekä lukkoa jostain mallista? Koneeseen ei ole tarkoitus laittaa puhallinta, joten tehot jäävät varmasti alle 150HP. Yritin Searchilla hakea tietoa mutta loppu kärsivällisyys...

    Eli mitä muutoksia alustaan kannattaa tehdä räppäilyä varten, vaiko sijoitanko nekin rahat muihin projekteihin...
    E61 535d Pre LCI, putki suoristettu
  • aLostSheep
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 102

    #2
    Alustan puslat ovat varmasti kuluneet, joten laita powerflex sarja sinne ja sitten joku laadukas alustasarja. Alkaa tassut pitamaan. Poikkituki lisaa korin jaykkyytta ja onkin olennainen osa kokonaisuutta. Kallistuksen vakaajat voit sitten myohemmin vaihtaa kun tiedat mita ominaisuutta haluat mutkissa muuttaa.
    Ajatteliko lukkoa liukkaille? Jos alustasi on oikein laitettu ei lukko ole ensimmainen huolesi.
    Renkaat ovat sitten oma lukunsa.

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      +325i mallista vakaajat,etu/takajarrut,etujoustintuet iskareineen ja jousineen.

      Toki itse perä välityskin olisi huomattavasti järeämpi 325 mallista,mutta tällöin välitykset hieman muuttuu
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • Jem77
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 62
        • Turku

        #4
        Joo puslat on joka tapauksessa tarkoitus vaihtaa powerflexin sarjaan. Ja lukko on juuri talvikeliä varten suunnitelmissa, kun asun syrjemmässä ja töihin pitäis päästä kelillä ku kelillä. Ja monasti on osien roudausta peräkärryn kanssa tallille joka on huonohkon pikkutien päässä sekä soittokamat kulkee myös kärryllä. Muutama takkunen liikkeellelähtö oli viime talvena...

        Jostain projektista olin lukevinani että pikku- ja isonperän painoero on huomattava ja välitysten takia en mielelläni murikan vaihtoa suunnittele. M3 alustaa tosin vähän mietiskelin, mutta se on käyttöautossa turhan tyyris ratkaisu sekä suunnitellut konetehot eivät myöskään puolla ratkaisua... Mutta vinkkejä otetaan vastaan!
        E61 535d Pre LCI, putki suoristettu

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎