Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten (helposti) lisää tehoja E30 316/1.8 vm 86 koneeseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #31
    -2 kpl 40mm vaakaimua käytettynä, torvet + putsarit + imusarja + painesäädin + pumppu 300-350€
    -peltisarja + 2" putkisto. omaa tekoa/käytetty sarja 250€
    -virinokka ~290ast/10mm, hiottu tai uusi 150-400€
    -orkkiskannen remontointi ja lievä "viritys" 250-500€
    -alakerran huoltoremontti 250-350€
    -uusi kytkin, levy ainakin, 100-200€
    -muuta tarpeellista, tiivisteitä yms 150-200€

    noilla eväillä saa 1766cc koneesta 130-150 toimivaa hevosvoimaa nokasta ja kannesta riippuen. kannattavuuden voi laskea itse, tekniikanvaihto tulee halvemmaksi ?

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Kustannus arvio:
      Kevyt kannenporttaus virtauspenkissä n. 200€
      Nokka 250-350€ Siis uusi
      Peltisarja ja putki n. 500€
      Kaasutin 350-450€

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #33
        Originally posted by Rudenorth
        Tai laitat isoreikä kannen + ruiskun, kireämpi nokka, putki+peltisatsi. Voihan tuosta rakentaa myös 2.0l m10 koneen, jolloin se on varmasti vakiota pirteämpi
        Tai 2,3 niin johan liikkuu.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Justiinsa juu....

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #35
            Mortimerin lukemien mukaan minimiarvio 1250€ ja BMW Masterin mukaan satanen enemmän Minkäs verran tuollaisesta kaasaripelistä 1.6 koneella oikein joutuu pulittamaan tänä päivänä!? Samaisen tonnin jos olisi lisännyt ostobudjettiin niin mitä olisikaan saanut?

            Nyt kyselen ihan rehellisesti, koska mulla ei ole aavistustakaan mitä nämä e30-romut maksaa. Mulla on paljon parempi kuva siitä mikä E34-romujen arvo on Joka tapauksessa, ainoa järkevä, otsikon mukainen, tehonlisäyskeino on edelleen ahtaminen tai auton vaihto.

            EDIT: Nyt täytyy sanoa, että näissä puitteissa en ole ihan varma onko edes tuo ahtaminen järkevää...
            E39 520iA -02

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              #36
              Originally posted by Sickness
              Mortimerin lukemien mukaan minimiarvio 1250€ ja BMW Masterin mukaan satanen enemmän Minkäs verran tuollaisesta kaasaripelistä 1.6 koneella oikein joutuu pulittamaan tänä päivänä!? Samaisen tonnin jos olisi lisännyt ostobudjettiin niin mitä olisikaan saanut?

              Nyt kyselen ihan rehellisesti, koska mulla ei ole aavistustakaan mitä nämä e30-romut maksaa. Mulla on paljon parempi kuva siitä mikä E34-romujen arvo on Joka tapauksessa, ainoa järkevä, otsikon mukainen, tehonlisäyskeino on edelleen ahtaminen tai auton vaihto.

              EDIT: Nyt täytyy sanoa, että näissä puitteissa en ole ihan varma onko edes tuo ahtaminen järkevää...
              Missäs e30 316 kaasari koneessa on 1.6 motti? ja miksi ei ahtaminen ole järkevää...?
              Last edited by Miku; 09-09-2005, 23:28.
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Miku
                Missäs e30 316 kaasari koneessa on 1.6 motti? ja miksi ei ahtaminen ole järkevää...?
                Kappas, lipsahti vanhanaikaiset. Mutta tuolle ahtamiselle tulee itsekin tehtynä sen verran hintaa, että autoon laitetut rahat kaksinkertaistuu. Lisäksi auton omistaja itse sanoi ettei oikein ymmärrä tekniikan päälle. Tietysti aina voi opetella, mutta tässä tapauksessa suosittelisin säästämään ne centit vaihtamaan tehokkaampaan autoon sitten kun siihen on mahdollisuus.
                E39 520iA -02

                Comment

                • V7lle
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1159
                  • Vantaa

                  #38
                  kaiken lisäks se ei ole 1.6 kone vaan 1.8
                  sigpic

                  http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                  Comment

                  • Rudenorth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 2415
                    • Iisalmi

                    #39
                    Originally posted by V7lle
                    kaiken lisäks se ei ole 1.6 kone vaan 1.8
                    Niinhän se vähä täytyy ollakin kun ei e30:siä ole tehty 1.6 kaasarina, ainakaan mun tietojen mukaan.
                    MB W204 C320 CDI
                    Kawasaki Ninja ZX-7R

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      #40
                      np

                      315 e21 on 1.6 koneella.

                      Tottakai helpompi ostaa valmis mut missä on tekemisen ilo?

                      tommosen hyvän 325i hinnalla saa rakennettua hyväkoppasen 316 turbon mikä vie tommosta 2.5l miten tahtoo....! ja hinta jää edelleen alemmas..
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • bemwe
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 220
                        • II

                        #41
                        Originally posted by Miku
                        315 e21 on 1.6 koneella.

                        Tottakai helpompi ostaa valmis mut missä on tekemisen ilo?

                        tommosen hyvän 325i hinnalla saa rakennettua hyväkoppasen 316 turbon mikä vie tommosta 2.5l miten tahtoo....! ja hinta jää edelleen alemmas..
                        Puhut vähän mutta asiaa! turpua kehii vaa.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #42
                          Originally posted by Sickness
                          Mortimerin lukemien mukaan minimiarvio 1250€ ja BMW Masterin mukaan satanen enemmän Minkäs verran tuollaisesta kaasaripelistä 1.6 koneella oikein joutuu pulittamaan tänä päivänä!? Samaisen tonnin jos olisi lisännyt ostobudjettiin niin mitä olisikaan saanut?

                          Nyt kyselen ihan rehellisesti, koska mulla ei ole aavistustakaan mitä nämä e30-romut maksaa. Mulla on paljon parempi kuva siitä mikä E34-romujen arvo on Joka tapauksessa, ainoa järkevä, otsikon mukainen, tehonlisäyskeino on edelleen ahtaminen tai auton vaihto.

                          EDIT: Nyt täytyy sanoa, että näissä puitteissa en ole ihan varma onko edes tuo ahtaminen järkevää...
                          Ja mitäs kohtuu hinnalla väliä kun saa hyvän pelin joka kulkee... Jos auto hyvä niin ei kannata vaihtaa.

                          Comment

                          • Sickness
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 1923
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Bmw Master
                            Ja mitäs kohtuu hinnalla väliä kun saa hyvän pelin joka kulkee... Jos auto hyvä niin ei kannata vaihtaa.
                            Näinhän jokainen opiskelija ajattelee, joten ei muuta kuin mutkaa putkeen. Ja onnea projektiin!
                            E39 520iA -02

                            Comment

                            • KaWa
                              Newbiemmer
                              • Aug 2005
                              • 5

                              #44
                              Tuli hullu ajatus... kuinkas hankala ja kallis homma olis turbottaa tollanen e34 525i..???

                              Comment

                              • BMW 325I avo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 832
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by KaWa
                                Tuli hullu ajatus... kuinkas hankala ja kallis homma olis turbottaa tollanen e34 525i..???
                                Hullua tässä on ainoastaan searchin käytön puute... Projektiosiossa useita esimerkkejä, joten sieltä katsomaan. Ainoa asia mikä voi "estää" turbotuksen on vähäpäästöisyysmerkintä rekisteriotteessa.
                                Ja turbotuksen hinta huokeimmillaan(järkevimmillään) on >2000€ (Turbo+hukkis+dumppi+pakosarja+downpipe+cooleri+ah toputket)= >1500€ ?
                                isommat suuttimet+3.5L ilmamassamittari= >250€ ?

                                Ei pakko mutta kannattaa:

                                Alakerran laakeroinnit, tiivisteet, männänrenkaat...= > 500€ ?
                                Tähän voi upottaa paljon enemmänkin rahaa...

                                moottorinohjaus kannattanee vaihtaa(esim MSquirt)= >300€ ?

                                Hinnat revitty hatusta(varsinkin tuo laakerointi...), mutta jos tuota foorumin myyntipalstaa seurailee, niin kyllä noihin hintoihin jo jotain tavaraa saa.
                                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎