tietääkö kukaan jos pystyy vaihtamaan kardaanin ristinivelen itse vai pitääkö viedä korjaamolle? ja missä sais kardaanin tasapainotettua? pitääkö olla joku bmw-huolo vai käykö "tavallinen korjaamo"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kardaani e30
Collapse
X
-
jos tarkotat ristinivelellä sitä kardaanin keskikohtaa niin voi sen ite vaihtaa ku oon 2 kertaa vaihtanu ku on menny halkiAuto: 525tds alpineweiß -99
EX
E39 530Da Touring Shadowline -99
E36 318i M-Sport Touring Individual Dakargelb 2
E39 530Da Touring -02
E36 318is coupe
E30 318i -88
E28 520i
E34 525i M-Tech Individual -92
E34 525TDS touring -95
-
-
Originally posted by Atlantikblautietääkö kukaan jos pystyy vaihtamaan kardaanin ristinivelen itse vai pitääkö viedä korjaamolle? ja missä sais kardaanin tasapainotettua? pitääkö olla joku bmw-huolo vai käykö "tavallinen korjaamo"?
Olis varastossa ehjä kardaani 50ee36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerpowerjos tarkotat ristinivelellä sitä kardaanin keskikohtaa niin voi sen ite vaihtaa ku oon 2 kertaa vaihtanu ku on menny halki
tarkoitin kyllä sitä takimmaista niveltä, se joka on ihan perän edessä, mutta kylläkai ne on aika samanlaisia eli jos toisen pystyy ite vaihtaan niin varmaan pitäis pystyä vaihtamaan toisenkin316 - ei oo kiire mihinkään
Comment
-
-
Originally posted by Atlantikblautarkoitin kyllä sitä takimmaista niveltä, se joka on ihan perän edessä, mutta kylläkai ne on aika samanlaisia eli jos toisen pystyy ite vaihtaan niin varmaan pitäis pystyä vaihtamaan toisenkin
Comment
-
-
tuota...puhuin siitä isän kanssa eilen ja hän sanoi että noita ristikoita pystyy kyllä ite vaihtamaan, kunhan ne ei ole "niitattu" kiinni. ainakin hän väitti että hän on niitä aika moneen autoon vaihtanut itse, mutta ne oli vaan sinne prässättyjä ja sitten joku lukkosokka siinä. kysymys kuuluu sitten: onko bemareissa niitattu kiinni vai sokalla?316 - ei oo kiire mihinkään
Comment
-
-
no niin, nyt on sitten kardaani irti. uskokaa tai älkää, mutta joku edellinen omistaja oli näköjään vaihtanut ristinivelen itse ja oli laittanut sen kiinni aivan liian tiukkaan ja kaiken lisäksi oli vielä vinossanojoo, pitää laittaa se kunnolla sinne niin eiköhän se taas pelitä
ja samalla vaihdan kyllä sen keskimmäisen ristin myös, kun siinä oli sellainen "kolo" keskiasennossa. laitan tänne sitten viestin kun se on hoidettu, niin selviää että hävisikö ärsyttävä tärinä.
316 - ei oo kiire mihinkään
Comment
-
-
kyllä mä vaidoin nivelen itse, mutta en suosittele kuitenkaan, koska siitä tuli vielä pahempi kuin ennen. vaihdon jälkeen sillä ei todellakaan halunnut ajaa. ei sitten muuta kun reissu romuttamolle "uutta" axelia hakemaan ja kyllä siitä sitten tuli mukavaa kyytiä:P kiitos kuitenkin kaikista vastauksista!316 - ei oo kiire mihinkään
Comment
-
Comment