Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjkäyntiongelmat 316 e30 - yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olmi
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 7
    • Espoo

    Tyhjkäyntiongelmat 316 e30 - yhdistetty topikit

    Mikähän riivaa, kun oireina on käymättömyys tyhjäkäynnillä ja nykiminen pienillä kierroksilla? Vika ilmaantui yhtäkkii, jos ei oteta huomioon et tyhjäkäynti ollu kokoajan epätasasta ja vaisuu.

    Tyhjäkäynnillä, siis sillon ku se vielä oli, kierrokset oli sahas edestakas melkeen sammumisesta jonnekin ~1000 rpm:n paikkeille. Oon yrittäny ettii imuvuotoo, mutten mielestäni sellasta löytäny ja tulpat+johdot tuli kateltuu. Kaasarin myös puhdistelin sisältä, muttei sielläkään ketään ollu.

    MIKÄ VIKANA?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    niih.. taitaa olla pierupurkin yleinen vika, itselläni teki ihan samaa, jouduin säätämään kaasuvaijerista väliaikaisesti että pysty edes ajamaan, kun ei pysynä käynnissä, kuulemma suurin osa niistä vioista johtuu sähköistä, heitä se kaasari mäkeen ja osta joku muu (esim. weber)

    aika seppä oot jos saat sen toimii
    :lol: :lol:
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • jutzi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 144
      • Turku

      #3
      Re: Tyhjäkäynti kateissa E30 316 (pierburg 2be)

      Originally posted by Olmi
      Mikähän riivaa, kun oireina on käymättömyys tyhjäkäynnillä ja nykiminen pienillä kierroksilla? Vika ilmaantui yhtäkkii, jos ei oteta huomioon et tyhjäkäynti ollu kokoajan epätasasta ja vaisuu.

      Tyhjäkäynnillä, siis sillon ku se vielä oli, kierrokset oli sahas edestakas melkeen sammumisesta jonnekin ~1000 rpm:n paikkeille. Oon yrittäny ettii imuvuotoo, mutten mielestäni sellasta löytäny ja tulpat+johdot tuli kateltuu. Kaasarin myös puhdistelin sisältä, muttei sielläkään ketään ollu.

      MIKÄ VIKANA?
      No mulla meni toi koko kaasari uusiks, vaik vaihettiiki samaan
      alkuperäseen. Itellä kans sahas kierrokset ja oli suuttimet tukossa ja olis
      täytyny porailee alkaa ja kuulema vittumainen homma et uutta vaan
      kehiin ja kahesta yks toimiva vehe. Ja sit ku suuttimet on kunnossa niin
      tyhjäkäynti siit ruuvista kuntoon......ja ny en muista kyl mitä muuta vikaa
      tosa oli sitten mut tais seki saada hiukan ilmaa jostain.

      Mut ostat uuden tai toimivan käytetyn kaasarin tilalle ja vaihat ite tai
      vaihatat sen jossain ja eihän mullakaan toi käytetty ollu täysin priima
      kunnossa vaan tarvittavat osat otettii vanhasta. Mut jos et mikään säätäjä
      oo niin hankit varmasti toimivan pelin jostain ja laitat sen tai uuden.

      Comment

      • Olmi
        Newbiemmer
        • Aug 2004
        • 7
        • Espoo

        #4
        Kukamitähäh

        Siis kaasarissa suuttimet tukossa? Voiks olla et sen ohjainlaite (ECU) ois mennynnä paskaks? No voi vitalis , kai se on viel kerran pakko purkaa se paskaläjä!

        Mikäli siitä ei enää kalua saa, ni ehkäpä osaisitte sanoo mikä keisari siihen kävis "suoraan" tilalle?

        Comment

        • jutzi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 144
          • Turku

          #5
          näin ainaki mulla ja ite maksoin "uudesta" 50€ ja oli toimiva vaik pientä
          laittoo siinäki oli mut autol tuulu joku 3000 km ajettuu sen jälkeen ja
          nyt toimii ku unelma, harvoin on ollu ettei kone kävis hyvin eikä ykkösel
          lähtis käyntiin...

          No työthän tosa eriasia sitten on jos et ite pysty korjaamaan/vaihtamaan
          mut ei se vaihto liikeessä paljoo maksa jos saat alkuperäsen ja toimivan
          vehkeen tilalle

          Comment

          • Olmi
            Newbiemmer
            • Aug 2004
            • 7
            • Espoo

            #6
            Jäiks sulle se vanha keisari vai heititkö meneen? Mun ongelma alkaa ratketa ja voi olla etten tarvii uutta tai "uutta" kaasarii, vaan rikkinäinenkin vois käydä.

            Ois kiva, jos jollain ois myydä erittäin halvalla tai jopa lahjoittaa tuollainen Pierburg 2BE kaasari.

            [/quote]

            Comment

            • jutzi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 144
              • Turku

              #7
              kyllähän se tuol tallisssa pahvilootassa on....mut koossa ei oo ja en tiiä
              mitä puuttuu, muutamii osia ku pojat tuol korjaamol sen kuntoon laitto ja
              otti vanhasta kaikki tarpeelliset mitkä "uudes ei oikeen kunnol pelittäny

              Comment

              • mightydick
                Newbiemmer
                • Jan 2004
                • 28

                #8
                Kyllä sen kaasarin saa toimiin ihan kunnolla, kannattaa korjata alipainevuodot, esim virranjakajan alipainesäädin on yleensä rikki myös ne turhat alipaine letkut sinne ilmanputsarin koteloon voi tukkia tai korjata ja samalla tarkistaa onko lisailmaventtiilin kalvo rikki. Kaasarin rungossa on sen alumiinitulpan alla ilma säätöruuvi joka vanhemmiten kuluu ja antaa väärän seoksen. Kaikki alipaine vuodot vaikuttaa seokseen ja kulutukseen. co2 pitäis olla noin 0,3-0,7.

                Comment

                • Olmi
                  Newbiemmer
                  • Aug 2004
                  • 7
                  • Espoo

                  #9
                  Joo, kyllähän pierupurkkiin tuli eloa!!!

                  Vika sinänsä oli näin jälkeen päin aatellen aika simppeli. Kyseessä olikin imuvuoto (imusarjan tiivisteethän vaihdoin jo aiemmin), mut vuodon aiheuttaja oli tuo tyhjäkäynnin seossäätöruuvi (siis se mikä pitäs olla "suojattuna). Se ruuvi puuttu kokonaan!!! Ihmettelin miks kuuluu "suhinaa" auton käydessä.

                  No tulipahan samalla kaks kertaa puhdistettua kaasari :oops:

                  Uus ruuvi löyty Laakkoselta "huimaan" 8.7 ekin hintaan... Nyt käy paremmin ku koko kahen vuoden aikana, minkä auto mulla on ollu

                  Comment

                  • jutzi
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 144
                    • Turku

                    #10
                    ihan hyvä, eihän toi niin tärkeekään tuolla oo :juo
                    Mut hyvä että vika löyty ja kaasariki tuli kunnol sentään puhdistettuu vaik
                    ohan noin pieni osa vähän tyyriin puoleinen mut mitä siit jos kerran
                    panostaa hiukan ja saa toimivan vehkeen.

                    Comment

                    • flyingfinn_148
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 158
                      • Nousiainen

                      #11
                      Tyhjkäyntiongelmat 316 e30 - yhdistetty topikit

                      Tyhjäkäynti on aaltoilevaa... Eli kun auton käynnistää niin tyhjä käynti on ihan normaali ja käy tasaisesti mutta ajon jälkeen tai jos painaa kaasua nopeasti paikallaan alkaa tyhjäkäynti heitteillä 1000-2000rpm välillä?!?! kaasarissa ei ilmeisesti ole mitään tyhjäkäynti säätöruuvia kosak en ole sellaista löytänyt. kaasuvipu liikkuu itsestään edestakas kun kierrokset heittelehtii.

                      Eli kaasari on sähköryypyllinen kaksi kurkkuinen orkkis kaasutin.

                      pitäisikö ostaa korvaus kaasutin vai voiko vika olla korjattavissa??
                      Last edited by petrolhead; 11-01-2012, 23:24.
                      Bemari sen olla pitää!

                      e39 528ia touring -97

                      Ex E36 325i -91
                      Ex E36 325i -91
                      Ex E30 316 -87

                      Comment

                      • Dilletuning
                        lowrider
                        • Jul 2005
                        • 1148
                        • Nivala

                        #12
                        Vaiha kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste. niin kyllä pitäs helpottaa.
                        edit: Kokeile kun auto on käynnissä, heiluttaa kaasaria. Eli ota kaasarista kiinni ja vääntele sitä jos tämä humppaaminen alkaa tai loppuu silloin on tuo em. kumitiiviste paskana.
                        ///M3 cab. 3,0 supercharger
                        Mercedes Sprinter 2004 316CDI kuorma-auto
                        E39 530d M-sport -00 -RIB-
                        VW Carawelle 2,5TDI 128kW T5 -07-RIB-
                        Dodge Ram 2500 400hv/1300Nm "vetojuhta"-RIB-
                        VW Multivan 2,5 TDI T5 -RIB-

                        Comment

                        • flyingfinn_148
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 158
                          • Nousiainen

                          #13
                          tyhjäkäynti 316 e30

                          Elikkä mulla oli kaasarin kans ongelmii aikasemmin ja putsasin koko pierburgin ja sen jälkee on kyllä tyhjäkäynti hyvä ja tasainen paitsi kun on jonkun aikaa ajanu..eli lämpimänä kierrokset on tasasesti noin 2500rpm..?!?!?

                          kaasari on pierburg 2BE ja siin on kaikki melkee sähköstä...

                          veikkaisin että vika on siin kaasuvivun takan olevas "tyhjäkäynninsäätö" hommas.. koska se pistää lämpinä vivun jämppin sinne parin tonnin kiekkoihin...

                          Saakohan niitä kaasarin osia jostain ostettu?? vai olisiko vika jossain muussa??

                          Olis pitäny ruisku vehje ostaa
                          Bemari sen olla pitää!

                          e39 528ia touring -97

                          Ex E36 325i -91
                          Ex E36 325i -91
                          Ex E30 316 -87

                          Comment

                          • tombaazz
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 29
                            • Uusimaa

                            #14
                            yx tyhmä kysymys... mistä tää kyseinen tulppa/ruuvi sielt kaasarist löytyy?? minkä kokonen ja millä suojan saa pois? mullakin nimittäin kuuluu sitä kyseistä suhinaa...
                            savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät

                            Comment

                            • gometal
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 24

                              #15
                              Originally posted by Olmi
                              Mikähän riivaa, kun oireina on käymättömyys tyhjäkäynnillä ja nykiminen pienillä kierroksilla? Vika ilmaantui yhtäkkii, jos ei oteta huomioon et tyhjäkäynti ollu kokoajan epätasasta ja vaisuu.

                              Tyhjäkäynnillä, siis sillon ku se vielä oli, kierrokset oli sahas edestakas melkeen sammumisesta jonnekin ~1000 rpm:n paikkeille. Oon yrittäny ettii imuvuotoo, mutten mielestäni sellasta löytäny ja tulpat+johdot tuli kateltuu. Kaasarin myös puhdistelin sisältä, muttei sielläkään ketään ollu.

                              MIKÄ VIKANA?

                              mulla toimii todella hyvin ku vaihoin sähkösen bensa pumpun

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎