-----------------
Announcement
Collapse
No announcement yet.
saa poistaa
Collapse
X
-
Tuolla on oikein ohjeistus että se ei oo vähäpäästöinen: http://www.ake.fi/pdf/548-208-2003.pdf
Tuolla 6/2005 päivätty "voimassaolevat katsastuksen ohjeistukset"
Multa löytyy lisäksi suomen BMW:n virallinen lausunto jossa todetaan että "kaikki BMW moottorit ovat täyttäneet 9/83 alkaen ECE 15/04 päästönormin" jos tarttet voin mailata sen sulle.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
-
Itsellä tuommonen -87 cabrio, mikä tuotu puolitoista vuotta sitten saksasta. En tuonut itse. Aloin sitten auton ostettuani tutkimaan papereita, ja kauhukseni huomasin että auto oli merkattu vähä päästöiseksi. No ei muuta kun kiireesti yhteyttä lähimpään katsastus asemaan ja he ihmeettelivät että miksi on merkattu vähäpäästöiseksi, kun joku ohjeistus oli tullut että tämän ikäistä autoa ei tarvitse sellaiseksi merkata, vaikka saksassa olisi ollutkin. Joten yhteyttä auton suomeen rekisteröineeseen konttoriin, jotka selvittivät asiaa ja tulivat samaan lopputuolokseen. Lähettivät vielä ilman mitään maksua uudet otteen kotiin jossa asia sitten oli korjattu -> ei mitään merkintöjä katista tms.
Mutta vaikka autosi olisi merkattu katilliseksi, ei se tarkoita että olisi vähäpäästöinen -> turbotus onnistuu jos sitä ajattelit? Auton alta pitää vain löytyä katti, se riittää... Samanlaisilla päästöarvoillahan se läpi menee kuin ns. normipeli
Comment
-
-
Ja jos vielä hieman tarkennetaan niin mikäli rekisteriotteeseen on merkitty pelkkä katalysaattori, muttei vähäpäästöisyyttä, niin riittää kun katalysaattorin kuoret on paikoillaan. Eli katti voi olla sisältä tyhjä koska se menee niinkin päästötestistä läpi.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheManJa jos vielä hieman tarkennetaan niin mikäli rekisteriotteeseen on merkitty pelkkä katalysaattori, muttei vähäpäästöisyyttä, niin riittää kun katalysaattorin kuoret on paikoillaan. Eli katti voi olla sisältä tyhjä koska se menee niinkin päästötestistä läpi.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Tuoppo
Mites tämä homma käytännössä toimii jos puhaltimen tahtoo laittaa tälläiseen autoon jossa on katti mutta joka on silti EI vähäpäästöinen. Katsastusasemalla ei kuitenkaan tiedetä asioista ja kehottavat kääntymään AKE:n puoleen. Antaako AKE jonkin kirjallisen ohjeistuksen vai miten tämä oikea tieto saatetaan katsastus sedän tietoon ??? Olisiko jollain käytännön kokemusta tai paperia jonka voisi näyttää siellä konttorilla jolloin hommat alkaisi rullata ilman tuntien tappelua ???
Comment
-
Originally posted by Jahveno joo odotan innolla mitä katsastuksessa sanotaan omasta pirssistä joka on myös merkitty vähäpäästöiseksi... nakkasin just katin ojaan. nyt on suoraa putkea pakosarjasta takapöntölle asti..
Koska käyt katsastamas?
Comment
-
-
Originally posted by ExtraHeti sitte kerrot miten kävi... Täällä kans vähäpäästöinen -88 320! Ja pitäis saada se katti pois sieltä...
Koska käyt katsastamas?
Comment
-
-
Originally posted by jannmannKorjatkaa joku jos olen väärässä, mutta eikö juuri siinä tapauksessa jos autossa on merkintä kat ja sen tarvitsee täyttää vain katittoman päästöt, katti on muutoskatsastettavissa pois?? Onhan se nyt idioottimaista että siellä pitäisi olla joku katin näköinen möykky vaikka olisikin tyhjä?
Vai tarvitseeko mun naamioida keskipönttö katiksi, mikä tuntuu jotenkin pikkupoikien hiekkalaatikko leikeiltä....
eli onko toi nyt muutoskatsastettavissa pois?
Comment
-
-
Originally posted by JTT76 View PostNo mikäs tän asian laita nyt sit on? Itsellä -88 bemari ja otteessa lukee -> "Huom.Katalysaattori,käytettävä lyijytöntä bensiiniä"
eli onko toi nyt muutoskatsastettavissa pois?
Minua myös kiinnostaisi tietää miten saan tuon katalysaattorimerkinnän pois otteesta.
Kyseessä on myös vuoden -88 Bmw ja pitäisi alkaa ärjympää nokkaa laittelemaan mutta taitaa päästöt hypätä liikaa.
Eikös pelkällä katalysaattorin maininnalla pitänyt auton täyttää vaan ei-katalysaattorilla varustetun auton päästöt?
Comment
-
-
Originally posted by Randy View PostUppis.
Minua myös kiinnostaisi tietää miten saan tuon katalysaattorimerkinnän pois otteesta.
Kyseessä on myös vuoden -88 Bmw ja pitäisi alkaa ärjympää nokkaa laittelemaan mutta taitaa päästöt hypätä liikaa.
Eikös pelkällä katalysaattorin maininnalla pitänyt auton täyttää vaan ei-katalysaattorilla varustetun auton päästöt?
Comment
-
-
Originally posted by -Jarno- View PostMulla on 272-asteinen nokka eikä mitn onkelmia päästöjen kanssa, ja kattimerkinnällä tuokin on.
Ittellä olisi tulossa 292 asteinen nokka ja arvelluttaa meneekö päästöistä läpi.
Auto ei siis ole vähäpäästöinen vaan otteessa lukee että "katalysaattori käytettä lyijytöntä bensiiniä".
Sen tiedän että tollaselle 292 nokalla ei mene vähäpäästöinen mitenkään läpi mutta eikös katalysaattorin maininnalla päästöraja ollut eri?
Kenelläkään kokemuksia?
Comment
-
Comment